Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Misschien een snelle tip, excuus als het in het verkeerde topic staat : door het filmfest Gent verkoopt de Kinepolis zijn tickets aan een veel lagere prijs komend weekend. Mijn tickets voor Dune liggen al klaar (7€). Voor een film met normale lengte is het trouwens maar 6€ pp.

Misschien een snelle tip, excuus als het in het verkeerde topic staat : door het filmfest Gent verkoopt de Kinepolis zijn tickets aan een veel lagere prijs komend weekend. Mijn tickets voor Dune liggen al klaar (7€). Voor een film met normale lengte is het trouwens maar 6€ pp.
denk eerder dat dat in het kader van de 'We love cinema days' is ;)

Ronduit schitterende film.
Voor één of andere reden ben ik echt een sucker voor A24 films.

Al gezien:
Spring Breakers - 10/10
The Spectacular Now - 8/10
Under The Skin - 6/10 (moet ik herzien)
Enemy - 8/10
Ex Machina - 8/10
Amy - 7/10
Room - 8/10
The VVitch: A New England Folktale - 10/10
Green Room - 5/10
The Lobster - 6/10 (mss herzien?)
Swiss Army Man - 6/10 (moet ik herzien)
American Honey - 9/10
Moonlight - 6/10 (moet ik herzien)
A Ghost Story - 9/10
Good Time - 10/10
The Florida Project - 5/10 (moet ik herzien)
The Killing of a Sacred Deer - 9/10
Lady Bird - 7/10
The Disaster Artist - 7/10
Hereditary - 9/10
Eighth Grade - 8/10
Never Goin' Back - 6/10
Climax - 10/10
Midsommar - 10/10
The Lighthouse - 8/10
Uncut Gems - 10/10
Saint Maud - 8/10

En er zijn er nog wel die ik wil zien.

Eigenlijk zijn alle interessante Amerikaanse regisseurs hier nu aan het werk: Aster, Eggers, Safdie gebroeders. Noè, Lanthimos en Korine werken er ook mee samen.

Neon Films is verder ook een erg goede distributiestudio. Daar begin ik ook een sucker voor aan het worden.

Laatst bewerkt:
Ah ok :) Tbh heb ik het niet opgezocht en ging er van uit dat het met het filmfestival te maken had :) Nevertheless een goeie reden om eens een cinemake te doen :)
absoluut! ik heb kaartjes voor de AP van 'Last Night in Soho' :)

Programma van Filmfest Gent wordt wel vandaag voorgesteld. Slotfilm is alvast 'The French Dispatch' :clap:

Voor één of andere reden ben ik echt een sucker voor A24 films.

Al gezien:
Spring Breakers - 10/10
The Spectacular Now - 8/10
Under The Skin - 6/10 (moet ik herzien)
Enemy - 8/10
Ex Machina - 8/10
Amy - 7/10
Room - 8/10
The VVitch: A New England Folktale - 10/10
Green Room - 5/10
The Lobster - 6/10 (mss herzien?)
Swiss Army Man - 6/10 (moet ik herzien)
American Honey - 9/10
Moonlight - 6/10 (moet ik herzien)
A Ghost Story - 9/10
Good Time - 10/10
The Florida Project - 5/10 (moet ik herzien)
The Killing of a Sacred Deer - 9/10
Lady Bird - 7/10
The Disaster Artist - 7/10
Hereditary - 9/10
Eighth Grade - 8/10
Never Goin' Back - 6/10
Climax - 10/10
Midsommar - 10/10
The Lighthouse - 8/10
Uncut Gems - 10/10
Saint Maud - 8/10

En er zijn er nog wel die ik wil zien.

Eigenlijk zijn alle interessante Amerikaanse regisseurs hier nu aan het werk: Aster, Eggers, Safdie gebroeders. Noè, Lanthimos en Korine werken er ook mee samen.

Neon Films is verder ook een erg goede distributiestudio. Daar begin ik ook een sucker voor aan het worden.
Ik dus ook! De teller bij mij staat op 55 films van A24 die ik gezien heb.
Nog enkele aanraders zijn While we're young, 20 Century women, It comes at night, Mid90s, High Life, Under the silver lake, The last black man in San Francisco, The farewell, Low tide, Waves, In fabric, Minari, The green knight, On the rocks.

Ik kreeg een PM van de moderator van ICMForum Peaceful Anarchy of ik deze user kende, en met de vraag vanwaar ik hem kende gezien ik vrienden met jou was. Ik weet niet vanwaar de vraag kwam. Misschien met het oog op de ICM <400 checks lijst die op dit moment georganiseerd wordt (door diezelfde persoon). https://forum.icmforum.com/viewtopic.php?f=6&t=5558&view=unread#unread Anders heb ik echt geen idee.
Ah cool, ik weet al waarom hij dat vroeg. Ik had een vraag gesteld aan de customer support: ik heb een password reset gedaan maar was vergeten mijn nieuwe paswoord ergens te noteren en ben compleet vergeten wat het was. Mijn emailadres gelinkt aaan mijn ICM account kan ik ook niet meer raadplegen, dus ben at the moderator's mercy. Ik ben er nu nog ingelogd maar als ik mijn browser opkuis dan ga ik niet meer kunnen inloggen... Zou zonde zijn van al die progress.

Parasite

Schone film. Maar zoveel meer vind ik het niet.
Ik denk dat ik er gewoon veel te veel van verwacht had door de hoge ratings. Ik keek er dan ook al heel lang naar uit om deze eens te zien. Had hem serieus donkerder verwacht. Cinematografisch tip top. Heel spannend met momenten.

Door hier mee te lezen, volgende op het programma: Midsommar. Daar kijk ik toch ook al heel lang naar uit. Eerst zoeken waar ik die kan zien.

En dan zou ik toch heel graag ergens 'There Will Be Blood' vinden om te zien. Die staat al jaren op nr.1 van mijn watchlist.

Parasite

Schone film. Maar zoveel meer vind ik het niet.
Ik denk dat ik er gewoon veel te veel van verwacht had door de hoge ratings. Ik keek er dan ook al heel lang naar uit om deze eens te zien. Had hem serieus donkerder verwacht. Cinematografisch tip top. Heel spannend met momenten.

Door hier mee te lezen, volgende op het programma: Midsommar. Daar kijk ik toch ook al heel lang naar uit. Eerst zoeken waar ik die kan zien.

En dan zou ik toch heel graag ergens 'There Will Be Blood' vinden om te zien. Die staat al jaren op nr.1 van mijn watchlist.
There Will Be Blood was op Canvas te zien een tijdje terug, dus wellicht gratis te bekijken via vrt.nu?

Dune van villeneuve.
Voor wie voorgeschiedenis heeft.... (de boeken gelezen, de game gespeeld, de toch wel belachelijke david finch versie gezien heeft, Jodorowskys dune docu gezien heeft op youtube)... is het een dijk van een film die je wel met een smachtend gevoel naar meer achterlaat na de film.
Echter ben je een jonge snaak die zonder voorgeschiedenis in de film duikt denk ik wel dat hij gaat tegenvallen.

edit lynch... mi scuzi...
79286674060c5b8f6644bfff4ae069a2-1497965389.jpg

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan