Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed

Best wel jammer hoe die kerel zijn face nu wordt uitgebuit en zijn eigen familie hier niet van kan genieten.

The Insider:
Film over journalistieke integriteit en hoe moeilijk het is in de huidige corporate world. Een uitstekende Al Pacino en Russel Crowe vs Big Tobacco.

The Insider:
Film over journalistieke integriteit en hoe moeilijk het is in de huidige corporate world. Een uitstekende Al Pacino en Russel Crowe vs Big Tobacco.
Michael Manns werk wordt vaak overschaduwd door zijn misdaadfilms, maar films als Last of the Mohicans en The Insider zijn echt even sterk als zijn andere toppers.

beau travail trekt oo helemaal niets 180 minuten menstruatie
Staat in mijn top 10 aller tijden! Prachtig filmpje, maar begrijpelijk moeilijk om in te komen.

Michael Manns werk wordt vaak overschaduwd door zijn misdaadfilms, maar films als Last of the Mohicans en The Insider zijn echt even sterk als zijn andere toppers.

Staat in mijn top 10 aller tijden! Prachtig filmpje, maar begrijpelijk moeilijk om in te komen.

Eén van mijn all time favourites. Crowe had hier altijd een oscar voor moeten krijgen
Volledig mee eens, met beide!

The Texas Chainsaw Massacre (03)

Op zich een redelijke remake die een soortgelijk vuil sfeertje heeft als het origineel, maar er scheelt iets aan. De film is enerzijds erg sadistisch qua toon, op het afstompende af, maar is wanneer het op de kills aankomt dan weer verrassend mak ( Bijna alles gebeurt off camera of net niet in beeld om toch maar de r rating niet naar een nc17 te drijven.)

Dat zorgt voor een film die een raar soort spagaat maakt van tegelijk erg nasty willen overkomen, maar ook het lef niet hebben om volluit te gaan.

Toch hulde voor de persoon die het een goed idee vond om Jessica Biel in een croptop eerst door een ijskoud slachthuis te sturen en dan de sprinklers aan te zetten. Kijk, dat noem ik dan wel geinspireerd en lijkt me een classic Michael Bay move.
TCM 2003 is echt wel mijn lievelings remake ooit.

de originele was stok oud en geen streling voor het oog.

die nieuwe doet het gewoon heel erg goed over, en is een streling voor het oog (en niet enkel jessica biel)

KINGDOM OF HEAVEN.

ooit gezien tijdens de release, nu zoveel jaar later kan ik hem al iets beter smaken.
het eeuwenoude christen/moslim debacle die nog steeds hedendaags is.

toch stoort de trage opstart van die film me wat, pas na een uur bijna breek het los.
en zelfs van finale is geen sprake, want de christenen geven jerusalem gewoon op... :(

is de Directors Cut dan echt zoveel beter? zoja in welk opzicht?

KINGDOM OF HEAVEN.

ooit gezien tijdens de release, nu zoveel jaar later kan ik hem al iets beter smaken.

toch stoort de trage opstart van die film me wat, pas na een uur bijna breek het los.
en zelfs van finale is geen sprake, want de christenen geven jerusalem gewoon op... :(

Ik vond de Directors cut waanzinnig goed, maar als je de film te traag vindt denk ik niet dat de Directors cut je mening gaat veranderen. De directors cut doet ongelofelijk veel meer personage ontwikkeling (Die priester in Balian zijn dorp, de zoon van Sibylla (!!), de reden waarom Balian weigert te trouwen met Sibylla, die hospitaller ridder,...) maar op het vlak van actie gebeurt er bitter weinig extra.

Ik snap wel niet dat je zegt dat er van een finale geen sprake is? Ok, ze geven Jeruzalem op, maar je hebt toch een gigantische, epische belegering? Ik zou een 1v1 showdown op het einde echt niet passend gevonden hebben binnen het verhaal, maar elk zijn ding.

Voor mij staat de directors cut héél erg hoog op het lijstje van beste films die ik al gezien heb terwijl de standaardversie een goeie film is zonder meer.

KINGDOM OF HEAVEN.

Kan niet vergelijken met de theatrical maar de directors cut is een topfilm, die voor mij zelfs beter is als gladiator.

De director's cut van Kingdom of Heaven duurt langer, maar voelt korter omdat er tenminste een degelijk verhaal met uitgewerkte personages en motieven verteld wordt. Het is een totaal andere film wat mij betreft.

Kingdom of Heaven: Directors Cut
Na de discussie over deze film hier op het forum gelezen te hebben besefte ik dat ik de directors cut nooit gezien had! En ik moet zeggen wauw, in vergelijking is de theatrical cut echt bijna een schande. De Directors Cut maakt van een soort historische actie film ala Troy een diepere film die zich focust op religie, de betekenis van Jeruzalem voor de Abrahamitische godsdiensten en de zoektocht van een gebroken man naar zichzelf.
Kuddos naar Orlando Bloom voor wie dit waarschijnlijk zijn beste rol is, David Thewlis, Ghassan Massoud die het echt goed doet als Saladin en natuurlijk Edward Norton als King Baldwin.

What is Jerusalem worth?
...Nothing...
...Everything!

Tron (1982)

Hoe visionair kan een film zijn en hoe revolutionair kan de CGI in een film zijn zeg. Ik kan perfect begrijpen dat mensen toendertijd dachten "wtf is dit?", maar deze blijft na 40 jaar gewoon pal overeind staan. Love it. 9/10

Nu dringend een rewatch van Tron Legacy, die ik dus jammer genoeg voor deze had gezien.
Tron: Legacy (rewatch)

Is op zich best ok, maar haalt nooit die sfeer en magie van de eerste imo. Bij die eerste vergeet je nooit dat ze in die software zitten, bij de 2de lijkt het gewoon een andere, fictieve wereld maar vergeet ik gewoon vaak die link. Het is gewoon te mooi en te afgelikt. 7/10

De lange beklimming van Mt Criterion:
- The White Sheik (1952) 8/10 Leuke cameo van het personage Cabiria die 5 jaar later haar eigen film zou krijgen.
- Female Trouble (1974) 7/10 niet zo ranzig als pink flamingos maar kan nog tellen
- Irma Vep (1996) 8/10
- Gap-Toothed Women (1987) 7/10
- Alexander Nevsky (1938) 7/10 De eerste helft vond ik heel sterk maar de veldslag wordt te lang gerokken en tegen het einde ligt de propaganda er iets te dik op.

Ook gezien:
- American Movie (1999) 8/10
- An Elephant Sitting Still (2018) 7/10 Mooie, deprimerende film maar met zijn bijna 4 uur een (veel) te lange zit.

A Quiet Place part II

Een jaar of drie geleden maakte Jim van The Office een verrassend sterk genrefilmpje. Dat de verwachtingen voor de sequel wat hoger gespannen waren mag duidelijk zijn, maar hij heeft het toch maar geflikt om een crowd pleasende opvolger te maken die de schaal wat groter maakt zonder al te veel te raken aan wat het origineel zo sterk maakte. Krasinski weet duidelijk hoe hij een suspensevolle scene moet opzetten en maakt weer een charismatisch goede indruk in de uitstekend effectieve proloog. Uiteindelijk blijkt het casten van Cillian Murphy misschien wel de grootste meesterzet, want die acteert hier weer de pannen van het dak en doet meermaals aan Joel in The Last of Us denken.

Gooi daar wederom uitstekend sound design en een erg goede score van Marco Beltrami bij en je krijjgt een ijzersterke alien invasion thriller. Benieuwd wat John Krasinski nog in zijn mars heeft, want net als Jordan Peele heeft de kerel nu toch twee ijzersterke genreflics op zijn naam staan. Meer van dat.

Spiderman into the spider verse: heel knap getekend, zit goed in mekaar en de humor is ook wel nice, maar net zoals met de meeste marvel en dc toestanden is het gewoon mijn ding niet.

Terug
Bovenaan