Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

gisteren en vandaag nog eens KICK ASS en KICK ASS 2 gezien.
aansluitend op onze eerdere discussie.

oké de eerste is uiteraard een pakje beter. maar de 2e vind ik echt niet slecht. het was het logische gevolg, meer characters, red mist's revenge, de ontwikkeling van hit girl.... what to expect?

ok the motherfucker vond ik ook wat een knullig typetje, en z'n outfit is kringe worthy, maar het verhaal zat goed voor de rest, het typische high school gedoe met Chloe Moretz.... jim 's character "stars & stripes" vond ik ook wel lachen...

Concreet: hij is idd wat minder die 2e, maar het was exact wat je van een vervolg kan verwachten . ik zou zelf niet weten hoe ze het anders hadden kunnen aanpakken. Het best mogelijke was het voor mij.

Zowat helemaal akkoord, enkel ivm de boodschap die de film wil uitdragen. Het is mij helemaal niet duidelijk wat hij juist will uitdragen, en dat is niet het gevolg van "subtiel" zijn (wat goed zou zijn). Maar wel van (opzettelijk?) messy zijn intentie uit te dragen... wilt hij nu afhalen dat hij zelf een racistische lul is?

Wel verbaasd dat ge BT laagste zet. Welke score gaf ge die? Ik vind dat zonder overdrijven en modern meesterwerkje.
Op sociaal-politiek vlak zie ik de film als een poging om te focussen op een bepaald soort conservatieve Amerikaan, de opvattingen die hij heeft en waar die ideeën vandaan komen. Niet om dat type op te hemelen, wel om inzicht te krijgen in hoe ze denken en handelen.
Een beetje zoals Clint Eastwood dat ook deed met Gran Torino, maar dan in een veel betere film. This make sense?
Geniaal stukje casting trouwens, zowel Gibson met zijn racistische, antisemitische, seksistische en homofobe uitspraken en dan Vaughn de Trumper als zijn sidekick.

Bone Tomahawk heb ik niet in de best mogelijke versie gezien. Ik had toen nog geen idee van wie Zahler was en wat de film zou worden. Ik dacht eerder dat het trashy cannibal fare ging zijn (de casting van Sid Haig had me op het foute spoor gebracht, denk ik). Ook was de compressie van het beeld heel slecht, donkere scènes hadden een walgelijke digitale look waar ik niet door kon kijken.

Ik herbekijk hem ooit wel eens op bluray en met volle aandacht.

Cool, Pixar ranked:

1. Ratatouille (2007)
  2. Up (2009)
  3. Toy Story (1995)
  4. WALL·E (2008)
  5. Inside Out (2015)
  6. Soul (2020)
  7. Monsters Inc. (2001)
  8. Toy Story 3 (2010)
  9. Finding Nemo (2003)
  10. The Good Dinosaur (2015)
  11. Brave (2012)
  12. Coco (2017)
  13. Toy Story 2 (1999)
  14. The Incredibles (2004)
  15. Incredibles 2 (2018)
  16. A Bug's Life (1998)

Allé, ik doe mee:

1. Ratatouille
2. Inside Out
3. Soul
4. WALL-E
5. Up
6. Toy Story 3
7. Toy Story
8. Toy Story 2
9. The Incredibles
10. Coco
11. Toy Story 4
12. A Bug's Life

De rest heb ik niet gezien. In geval van vissen en auto's wegens geen interesse, maar Brave, The Good Dinosaur, Onward en Luca moet ik nog bekijken.

Neill Blomkamp’s shortfilm: Zygote (youtube)
Zeer knappe sf short (22 min) dat je als een kruising van the thing en alien kan beschrijven qua sfeer en monster.

Spring, Summer, Fall, Winter ... and Spring (2003) van Kim Ki-duk.

Wauw! Mooi, meanderend verhaal dat geen seconde verveelt. Cinema Canvas is een toppertje! Volgende week het magistrale La double vie de Véronique van Krzysztof Kieślowski. 👌
Heb deze ook gezien. Een mooie, serene en bedachtzame film.

ik volg ook alle zomerfilms op Canvas, er zaten al wat pareltjes tussen. De zaterdagavondfilms zijn ook zeer vaak de moeite, morgen komt Le Cercle Rouge van Jean-Pierre Melville er op.

Le Cercle Rouge: absolute topfilm! Gaat dat zien. Gaat dat zien. Top 10 all time voor mij.
Le Samouraï, L’Armée des Ombres, Le Cercle Rouge en Un Flic op een dikke vijf jaar tijd… wat een reeks van ongelofelijk goeie films door Melville. Ik denk dat L’Armée des Ombres momenteel mijn favoriet ervan is, maar de laatste twee heb ik al meer dan tien jaar niet meer gezien. Un Flic krijgt precies wat minder aandacht dan de andere grote films van Melville, maar die vond ik indertijd ook zeer sterk. Ik kijk er alvast erg naar uit om Le Cercle Rouge opnieuw te zien!

Le Samouraï, L’Armée des Ombres, Le Cercle Rouge en Un Flic op een dikke vijf jaar tijd… wat een reeks van ongelofelijk goeie films door Melville. Ik denk dat L’Armée des Ombres momenteel mijn favoriet ervan is, maar de laatste twee heb ik al meer dan tien jaar niet meer gezien. Un Flic krijgt precies wat minder aandacht dan de andere grote films van Melville, maar die vond ik indertijd ook zeer sterk. Ik kijk er alvast erg naar uit om Le Cercle Rouge opnieuw te zien!
Die anderen moet ik nog allemaal zien helaas.

Un flic en Le doulos zijn god tier en mijn favoriete Melvilles, maar ben ook grote fan van Le samouraï en Bob le flambeur. Le cercle rouge ga ik nog eens moeten herbekijken want tbh was ik daar niet even wild van. Misschien te veel van hem op korte tijd gezien, waardoor ik minder impressed was dan de vorige films? Voor de Melville fans, zeker ook zijn wartime drama Le silence de la mer niet vergeten, dat is een onderschatte film, vind ik. Ik maak alvast werk van L'armée des ombres en ook Leon Morin, praître wat eveneens een topfilm zou moeten zijn...

Mijn Ghibli top zou zijn:
1. Spirited Away (4,5/5)
2. Tonari no Totoro (4/5)
3. Kiki's Delivery Service (4/5)
4. The Wind Rises (4/5)
5. Howl's Moving Castle (4/5)
6. Nausicaa (4/5)
7. Grave of the Fireflies (4/5)
8. Princess Mononoke (4/5)
Dit zijn alle Ghibli films die ik tot nog toe heb gezien. Er is geen enkele slechte film bij imo dus de nummer ranking is vrij arbitrary.

Qua animatie in het algemeen: 1. Kimi no Na wa, 2. Night is short, Walk on Girl, 3. If Anything Happens, I love you, 4. Perfect Blue, 5. The Boy and The Beast, 6. Garden of Words, 7. Hotarubi no Mori e, 8. I Want to Eat Your Pancreas, 9. Paprika, 10. Summer Wars.

Spring, Summer, Fall, Winter ... and Spring (2003) van Kim Ki-duk.

Wauw! Mooi, meanderend verhaal dat geen seconde verveelt. Cinema Canvas is een toppertje! Volgende week het magistrale La double vie de Véronique van Krzysztof Kieślowski. 👌
La double vie is één van mijn lievelingsfilms. Mede omdat ik tijdens de duurtijd van de film een gigantische crush heb gekregen op het hoofdpersonage. :unsure:

Terug
Bovenaan