Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alice in Wonderland en Jungle Book zijn ook wel leuk maar de live-actions zijn beter.
Op sociaal-politiek vlak zie ik de film als een poging om te focussen op een bepaald soort conservatieve Amerikaan, de opvattingen die hij heeft en waar die ideeën vandaan komen. Niet om dat type op te hemelen, wel om inzicht te krijgen in hoe ze denken en handelen.Zowat helemaal akkoord, enkel ivm de boodschap die de film wil uitdragen. Het is mij helemaal niet duidelijk wat hij juist will uitdragen, en dat is niet het gevolg van "subtiel" zijn (wat goed zou zijn). Maar wel van (opzettelijk?) messy zijn intentie uit te dragen... wilt hij nu afhalen dat hij zelf een racistische lul is?
Wel verbaasd dat ge BT laagste zet. Welke score gaf ge die? Ik vind dat zonder overdrijven en modern meesterwerkje.
Heb deze ook gezien. Een mooie, serene en bedachtzame film.Spring, Summer, Fall, Winter ... and Spring (2003) van Kim Ki-duk.
Wauw! Mooi, meanderend verhaal dat geen seconde verveelt. Cinema Canvas is een toppertje! Volgende week het magistrale La double vie de Véronique van Krzysztof Kieślowski.![]()
Le Samouraï, L’Armée des Ombres, Le Cercle Rouge en Un Flic op een dikke vijf jaar tijd… wat een reeks van ongelofelijk goeie films door Melville. Ik denk dat L’Armée des Ombres momenteel mijn favoriet ervan is, maar de laatste twee heb ik al meer dan tien jaar niet meer gezien. Un Flic krijgt precies wat minder aandacht dan de andere grote films van Melville, maar die vond ik indertijd ook zeer sterk. Ik kijk er alvast erg naar uit om Le Cercle Rouge opnieuw te zien!Le Cercle Rouge: absolute topfilm! Gaat dat zien. Gaat dat zien. Top 10 all time voor mij.
Die anderen moet ik nog allemaal zien helaas.Le Samouraï, L’Armée des Ombres, Le Cercle Rouge en Un Flic op een dikke vijf jaar tijd… wat een reeks van ongelofelijk goeie films door Melville. Ik denk dat L’Armée des Ombres momenteel mijn favoriet ervan is, maar de laatste twee heb ik al meer dan tien jaar niet meer gezien. Un Flic krijgt precies wat minder aandacht dan de andere grote films van Melville, maar die vond ik indertijd ook zeer sterk. Ik kijk er alvast erg naar uit om Le Cercle Rouge opnieuw te zien!
Toch maar is opnemen danLe Cercle Rouge: absolute topfilm! Gaat dat zien. Gaat dat zien. Top 10 all time voor mij.
Mooi! Le Samouraï vond ik alvast subliem.Le Cercle Rouge: absolute topfilm! Gaat dat zien. Gaat dat zien. Top 10 all time voor mij.
La double vie is één van mijn lievelingsfilms. Mede omdat ik tijdens de duurtijd van de film een gigantische crush heb gekregen op het hoofdpersonage.Spring, Summer, Fall, Winter ... and Spring (2003) van Kim Ki-duk.
Wauw! Mooi, meanderend verhaal dat geen seconde verveelt. Cinema Canvas is een toppertje! Volgende week het magistrale La double vie de Véronique van Krzysztof Kieślowski.![]()

Volledig terecht!La double vie is één van mijn lievelingsfilms. Mede omdat ik tijdens de duurtijd van de film een gigantische crush heb gekregen op het hoofdpersonage.![]()