Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Moet dat ook wat in zijn tijd kaderen. Toen de VRT met de kampioenen afkwam had die zender een heel grijs en saai imago, zeker met de komst van VTM. Met de kampioenen brachten ze aanvankelijk ook humor met wat drama tussen wat later vervelde tot bordkartonnen stripfiguren Die eerste 8 seizoenen waren ook wel nog ok maar daarna ging het bergaf zeker toen Ann Swartenbroeckx zich met het scenario ging moeien
Daar ga ik volledig mee akkoord.

Ann Swartenbroeckx heeft de serie kapotgemaakt. Sinds zij het script schreef voor de kampioenen is het echt een groot feministisch en anti-mannengedoe geworden. Zij is zeker en vast Tommy Wiseau-tier op vlak van scripts schrijven.

Haar personage was ook gewoon zo saai en hatelijk om te zien. De enige die niets toevoegde aan de serie. En de enige reden waarom zij in de serie te zien was, was omdat ze een papa op de juiste plaats had.

Het is vooral nostalgie voor mij. We keken de zaterdagavond in de keuken op kleine tv naar FC de Kampioenen terwijl we dingen aten die tijdens de week niet mochten. Daarna keken we films in de living.

De typetjes zijn ook herkenbaar voor middenklasse gezinnen die vaak in de kantine van het voetbal te vinden zijn.

De tetten van Carmen zijn pluspunt

Moet dat ook wat in zijn tijd kaderen. Toen de VRT met de kampioenen afkwam had die zender een heel grijs en saai imago, zeker met de komst van VTM. Met de kampioenen brachten ze aanvankelijk ook humor met wat drama tussen wat later vervelde tot bordkartonnen stripfiguren Die eerste 8 seizoenen waren ook wel nog ok maar daarna ging het bergaf zeker toen Ann Swartenbroeckx zich met het scenario ging moeien
Vooral dat eigenlijk. Als ge die evolutie ziet qua characters: eerst waren dat normale personages die allemaal ene quirck hadden: Boma de rokkenjager, Carmen de roddeltante, Marc de kluns en ga zo maar door. Na al die jaren schiet er niks meer over buiten de quirck. Omdat er niks anders meer rest, wordt dat de enige karaktertrek en wordt die zo overdreven om het gebrek aan karakter op te vullen.
Marc is geen kluns meer maar zwakzinnig, Carmen heeft geen eigen leven meer en heeft als enige bestaansreden misverstanden veroorzaken door haar neus in andermans zaken te steken.

Still: ik geniet nog altijd van die eerste reeksen daar zitten echt grappige dingen tussen. Hell zelfs die jaren met Jakob Beks als BTW waren nog ni zo slecht. Dat was een heel misplaatst personage maar er zitten wel afleveringen tussen die ver boven die van de laatste seizoenen uit steken.

De kampioenen is gewoon begonnen als een vorm van collectieve zelfkastijdiging voor ons Vlaams schuldgevoel over het kapot maken van de ruimtelijke ordening met boomer villa's in lintbebouwing. Ondertussen doen we dat als volk al 30 jaar, weten we niet beter meer, en is het een soort crowd control geworden van de overheid om zijn volk dom te houden... en het werkt!!!

Dat is letterlijk de enige reden die ik kan bedenken waarom nog zoveel volk er naar kijkt.
WAKE UP SHEEPLE, WAKE UP AND REVOLT!!!

Maar kom aan gast. Kick Ass was erg goed, maar de sequel getuigt van zo een puberaal slechte smaak dat zelfs Jim Carrey er niks meer mee te maken wou hebben.
nogtans krijgt de sequel amper 1 puntje minder dan het origineel op IMDB. dus zo slecht kan hij al niet zijn imo.

nogtans krijgt de sequel amper 1 puntje minder dan het origineel op IMDB. dus zo slecht kan hij al niet zijn imo.
Okay, ik hap toe. Als we dan toch met quoteringen op sites gaan gooien als maatstaf voor de kwaliteit van een film.

De Kick Ass van Vaughn krijgt een 76 procent average. Klein verschilletje.

Kick Ass 2 is een film waarin de Bad Guy een outfit maakt op basis van de sex toys van zijn overleden moeder en zichzelf "the motherfucker" noemt. Het is een film gemaakt voor veertienjarigen die het verschil nog niet kennen tussen edgy en puberaal en iedereen die in die fase blijven hangen is . 🙂

Eén van de slechtste sequels ooit is het gewoon.

rotten tomatoes vind ik nu eens een walgelijke website, quasi elke film wordt daar dan ook somehow afgekraakt, is het niet in de algemene review, dan wel bij de user reviews. bah, weg ermee met die vieze website.

ON TOPIC: STAR TREK (die nieuwe daar van 2009 ? )

bah bah , hoe kan je nu zo'n film bekijken denk ik dan, als je geen fanboy bent van dat gedoe.
irritante characters (die dwaze spock bv), een dwaas verhaal....

nee, waar star wars nog genietbaar is als non-fanboy, dan is die star trek toch wel van een ander kaliber helaas. ik heb hem met moeite uitgekeken, gelukkig waren de SFX zeer goed, maar de 2 sequels zal ik niet meer bekijken.
totaal ongenietbaar.

rotten tomatoes vind ik nu eens een walgelijke website, quasi elke film wordt daar dan ook somehow afgekraakt, is het niet in de algemene review, dan wel bij de user reviews. bah, weg ermee met die vieze website.

ON TOPIC: STAR TREK (die nieuwe daar van 2009 ? )

bah bah , hoe kan je nu zo'n film bekijken denk ik dan, als je geen fanboy bent van dat gedoe.
irritante characters (die dwaze spock bv), een dwaas verhaal....

nee, waar star wars nog genietbaar is als non-fanboy, dan is die star trek toch wel van een ander kaliber helaas. ik heb hem met moeite uitgekeken, gelukkig waren de SFX zeer goed, maar de 2 sequels zal ik niet meer bekijken.
totaal ongenietbaar.
Star Trek into Darkness zal dan ook niets voor jou zijn, gok ik. Maar ik was wel aangenaam verrast door Star Trek Beyond, vond ik veruit de beste van de nieuwe trilogie.

Na een lange pauze eindelijk weer wat films gezien.

Taxi Driver (Martin Scorsese, 1976)
Het was al enkele jaren geleden dat ik deze gezien had, blijft een absoluut meesterwerk.

When Harry Met Sally (Rob Reiner, 1989)
Zeer charmante romantische komedie. Normaal is dit niet mijn type film maar hier van genoten, in de eerste plaats door de chemie tussen Meg Ryan en Billy Crystal. Het deed me wat denken aan een Woody Allen film met minder neurose en wat vlottere grappen.

Network (Sidney Lumet, 1976)
Sterke, cynische satire die zo goed de toekomst kon voorspellen dat de film nog steeds relevant is. Enige minpunt was dat er iets te veel scènes waren hoogdravig geschreeuw tussen acteurs waren. Aaron Sorkin heeft waarschijnlijk een exemplaar van het script op z’n nachtkastje om naar te kijken terwijl hij in slaap valt.

West Side Story (Robert Wise & Jerome Robbins, 1961)
Objectief een goede film maar omdat ik totaal geen fan van musicals ben, had ik er geen voeling mee. Vond ‘m ook wat te lang.

When Harry Met Sally (Rob Reiner, 1989)
Zeer charmante romantische komedie. Normaal is dit niet mijn type film maar hier van genoten, in de eerste plaats door de chemie tussen Meg Ryan en Billy Crystal. Het deed me wat denken aan een Woody Allen film met minder neurose en wat vlottere grappen.
Same here eigenlijk. Ik associeer dat genre echt teveel met 'ne namiddag op vijf tv' maar hier was het gewoon heel goed gedaan met goeie grappen en ook die intermezzos vallen op het einde perfect op hun plaats

Tijdens hotel verblijf op Disney+ volgende bekeken:

The 13th Warrior - 6/10
A man, having fallen in love with the wrong woman, is sent by the sultan himself on a diplomatic mission to a distant land as an ambassador. Stopping at a Viking village port to restock on supplies, he finds himself unwittingly embroiled in a quest to banish a mysterious threat in a distant Viking land.

Armageddon - 6/10
After discovering that an asteroid the size of Texas is going to impact Earth in less than a month, NASA recruits a misfit team of deep-core drillers to save the planet.

They all looked soooo young, anyway het was gewoon om wat tijd te verdoen :unsure:

The Forty Year-Old Version - 6.5/10 (Radha Blank, 2020)

Fear Street: 1994 - 6.5/10 (Leigh Janiak, 2021)

Freaky - 6.5/10 (Christopher Landon, 2020)

Fear Street: 1978 - 4.5/10 (Leigh Janiak, 2021)

Fear Street: 1666 - 5.5/10 (Leigh Janiak, 2021)

Jungle Cruise - 3/10 (Jaume Collet-Serra, 2021)

Army of the Dead - 2/10 (Zack Snyder, 2021)

The Vast of Night - 8.5/10 (Andrew Patterson, 2019)

Lust, Caution - 8/10 (Ang Lee, 2007)

Joe Versus the Volcano - 8/10 (John Patrick Shanley, 1990)

Queen & Slim - 7.5/10 (Melina Matsoukas, 2019)

Dragged Across Concrete - 7.5/10 (S. Craigh Zahler, 2018)

Now, Voyager - 7.5/10 (Irving Rapper, 1942)

The Hot Rock - 7.5/10 (Peter Yates, 1972)

Five Corners - 7/10 (Tony Bill, 1987)

No Man of her Own - 7/10 (Mitchell Leisen, 1950)

Happy Death Day - 6/10 (Christopher Landon, 20174)

Rings on her Fingers - 6/10 (Ruben Mamoulian, 1942)

Wife Versus Secretary - 5.5/10 (Clarence Brown, 1936)

Double Wedding - 5/10 (Richard Thorpe, 1937)

Laatst bewerkt:
Dragged Across Concrete - 7.5/10 (S. Craigh Zahler, 2018)
Review pls!!
Ik kan me best vinden in uw 7,5 trouwens. Ik vond Dragged best leuk, goede spanningsboog, mooi opgebouwde karakters, en inventieve "actie"scenes.
Ik snapte echter niet waar Zahler naartoe wou met zijn karakters. Hij wou precies iets "zinnigs" zeggen, maar eindigde uiteindelijk in "nah nevermind doesn't matter", en dat voelde heel oneven aan.

Zahler blijft imo 1 van de meest interessante filmmakers van het moment. Maar Dragged was minder kunstig dan Tomahawk, en minder fun dan Brawl.

Laatst bewerkt:
Ik post hier eigenlijk nooit maar gisteren Titane gezien van Julia Ducournau

What...the....fuck....maar toch entertainend op een bepaalde manier.

Terug
Bovenaan