Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Fight Club
6/10
Het gaat erom dat beide (1 persoon eigenlijk) minimalisten worden en dus niet afhankelijk meer worden/zijn van materialisme en of willen werken voor dit. Dan wordt het zelfs een beetje Mr.Robot wegens willen opblazen van grote creditcard bedrijven (zie E-corps, Mr. Robot) om alles terug op nul te zetten. Echter snap ik het vechten niet? Wat heeft het vechten te maken met u te veranderen in minimalist ? of leven in een shithole en u tanden wassen met vuil water en praktisch ziektes te krijgen? Het "mindless" volgen/leger te krijgen. Dat ging eerlijk gezegd mijn pet te boven..

Laatst bewerkt:
Spiral: From The Book of Saw => 7/10

Altijd fan geweest van de Saw films dus deze kon ik niet missen, hoewel verre van uitstekend toch een zeer aangename filmavond gehad, ik blijf fan.

Niks beter dan wat oude films om je herstel na een operatie door te komen.

First Blood
Ja, die eerste Rambo blijft toch een knap actiedrama waar één door ptsd verteerde veteraan het aan de stok krijgt met het onbegrip van een klein stadje. Stallone is zelden beter geweest.

Adventures in Babysitting
pure jaren 80 film met een lichte John Hughes vibe. Een charmante Elizabeth Shue, een nonsensicaal naief verhaaltje. Geen grote cinema, wel behoorlijk entertainend tijdverdrijf.

Raising Arizona
Geen idee waarom ik deze vroege Coen nog niet gezien had, maar blij dat ik dat nu gedaan heb. Al erg veel van het absurde gevoel voor humor en flair voor offbeat personages dat ze in de jaren 90 perfectioneerden is hier aanwezig. Heerlijk lichtvoetig met een jonge Nic Cage die bruist van het charisma.

First Blood part 2
Na een dik half uur afgezet. Dat het tonaal meer een cheesy jaren tachtig actiefilm ging worden in vergelijking met de eerste wist ik wel, maar dit is gewoon op alle vlakken gedateerde troep geworden. De film ziet er lelijk uit, is qua opzet lelijk en is vooral bedoeld voor kleine jongetjes die stoere spierbundels een hoge bodycount willen zien oprakelen in de jungle. Op zich heb ik niks tegen een domme actiefilm, maar deze werkt gewoon niet voor me.

Minari 8/10. Ni alle Koreaanse films zijn evengoed duidelijk
Uhm, in welke zin. Dat deze slechter of beter is dan Koreaanse films.

Ten tweede, Minari is niet eens een Koreaanse film, maar gewoon een Amerikaanse film en productie. Ik moet hem wel nog eens zien. Maar volgende maand ging ik op een ander forum meedoen met een Koreaanse maandchallenge. Ik zal deze dan ook wel eens kijken.

Uhm, in welke zin. Dat deze slechter of beter is dan Koreaanse films.

Ten tweede, Minari is niet eens een Koreaanse film, maar gewoon een Amerikaanse film en productie. Ik moet hem wel nog eens zien. Maar volgende maand ging ik op een ander forum meedoen met een Koreaanse maandchallenge. Ik zal deze dan ook wel eens kijken.
Tameijk saai, mooi gefilmd en goed geacteerd, daar niet van.

Als een film 80% gesproken is in Koreaans, en het weinige Engels met een Koreaans accent is, dan vind ik dat een Koreaanse film.

Old:
Ik vond deze persoonlijk niet slecht. 7/10
Et zijn natuurlijk minpunten zoals bvb de acteerprestaties, de ondermaatste reacties van de personages op sommige gebeurtenissen …
En natuurlijk zijn er ook plotholes
Maar het feit dat er op het einde toe toch zaken verklaard worden, wat in zo een films een zeldzaamheid is, maakt ook veel goed

Misschien beter een mini serie van gemaakt, zodat men meer tijd had om bvb de personages meer uit te diepen

Fight Club
6/10
Het gaat erom dat beide (1 persoon eigenlijk) minimalisten worden en dus niet afhankelijk meer worden/zijn van materialisme en of willen werken voor dit. Dan wordt het zelfs een beetje Mr.Robot wegens willen opblazen van grote creditcard bedrijven (zie E-corps, Mr. Robot) om alles terug op nul te zetten. Echter snap ik het vechten niet? Wat heeft het vechten te maken met u te veranderen in minimalist ? of leven in een shithole en u tanden wassen met vuil water en praktisch ziektes te krijgen? Het "mindless" volgen/leger te krijgen. Dat ging eerlijk gezegd mijn pet te boven..
@PBR Streetgang do your thing!

Fight Club
6/10
Het is ook bij deze film dat Mr Robot een beetje de mosterd gaan halen is. Verder niet echt akkoord met de score. Het minimalisme gaat er hier om zich af te zetten van de consumptiemaatschappij en dat komt dan neer op die shithole en zo te leven. Het vechten heeft niets te zien met dat minimalisme dat zijn allemaal dudes die niet echt het gevoel te hebben echt te leven in de maatschappij en dat vechten is hun escapisme

Tameijk saai, mooi gefilmd en goed geacteerd, daar niet van.

Als een film 80% gesproken is in Koreaans, en het weinige Engels met een Koreaans accent is, dan vind ik dat een Koreaanse film.
En toch is het geen Koreaanse film, want het speelt zich af in de VS.

Het is wel de goede methode, want als Amerikanen een film maken over eender welke historische setting is de taal altijd in het Engels. Bvb. Apocalypto. Maar als Apocalypto in de Tzolkin taal was (of de Azteken taal, geen idee of Mel Gibson de Azteken of de Maya's trachtte weer te geven, geen idee of hij zelfs het verschil kent), was dat toch niet plots een Mexicaanse of Guatemalaanse film?

Ik snap de logica niet. Minari gaat over een Koreaans immigranten gezin in de VS, dus op dat vlak is de setting ook de VS. De film wordt verder geregisseerd door een Amerikaan (misschien een Aziatische-Amerikaan of Koreaanse-Amerikaan, maar een Amerikaan). De film is geproduceerd door een Amerikaans bedrijf.

Nog een mooi voorbeeld... het is hetzelfde als zeggen dat een film over Romelu Lukaku een film over een Congolees is (en in Congo spreken ze ook Frans). Misschien heeft Lukaku wel Congolese roots, maar het is nog altijd een Belg of je het nu wilt of niet. Ze zijn opgegroeid in Belgie en hebben weinig affiniteit met Congo.

Goed, ik ben blij dat de taal in Minari Koreaans is (of deels). Veel films of series slagen daar zelfs niet in. Denk maar aan Gods of Egypt dat blanke acteurs gebruikt, wat belachelijk is, want ik bekritiseer de beslissing dat er te weinig "zwarte kleur" in het spel Kingdom Come Deliverance zit (want dat is onzin want in Middeleeuws Tsjechie waren er geen zwarten, dat is gewoon historisch realisme en een feit en geen racisme), maar een mes snijdt langs twee kanten, want het oude Egypten waren zeker geen blank volk. Misschien dat de Hellenisering daar uiteindelijk verandering in bracht, en de oorspronkelijke bewoner (Egyptenaar) onderdrukte. [Ptolemaisch Egypte], maar het oude Egypte waren echt geen blank volk. En dat is een heel groot probleem in de filmwereld. Want het punt waar het wel over gaat is dat men vooral films maakt over de historisch blanke rijken (en idem dit voor de gamewereld). Ik zit allang te wachten over een film of serie of meer werkjes uit de Incacultuur, Mayacultuur en Aztekencultuur (en alles daarrond). Een ander heel onderbelicht thema zijn bvb. de grote Zuidoost-Aziatische rijken, deels omdat die landen zelf geen grote filmindustrie hebben (waarbij er wel veel samuraifilms zijn uit Japan of wat Chinese films met een oudere Chinese setting). Ethiopië bvb. had ook een machtig rijk vroeger, maar niemand weet daarover omdat dat niet in de media wordt belicht. Zelfs los van media, zelfs bij wetenschap zie hetzelfde. De vulkanen die het meeste aandacht krijgen zijn niet toevallig van de rijke westerse landen: de VS, IJsland, Italie, Griekenland, die vulkaan in Duitsland, Japan en Nieuw-Zeeland en rond Indonesie kan je natuurlijk niet omheen. Maar er zijn zoveel onderbelichte vulkanen deels door de westerse bias. En dan denken de mensen thuis dat Yellowstone de enige en zwaarste supervulkaan is, wat 1. fout is en 2. niet echt relevant is omdat je het gevaar van alle andere vulkanen dan meteen minimaliseert. Sorry dat ik wat te veel OT ga.

Disney zit klassieke animatiefilms te weren van hun kidsplatform omdat ze racistisch, seksistisch of whatever zijn, maar dan zitten ze nieuwe films te maken die over de Zuidoost-Aziatische cultuur gaat, en dan hebben de stemacteurs amper Aziatische roots. Sorry, maar dan kan ik je heel moeilijk serieus nemen. Dan heb je totaal geen idee waarover het nog gaat.

Als je woke wilt zijn, doe het dan goed!

Laatst bewerkt:
Fight Club
6/10
Fight Club is geen gemakkelijke. De uiteindelijke boodschap, of liever, het gebrek aan een duidelijke boodschap, is de meeste kijkers ontgaan bij deze film. Ik denk dat het belangrijk is om Fight Club te zien als een gitzwarte komedie. Een verhaal over een cynische insomniac die duidelijk een boontje heeft voor de hopeloze Marla, maar zijn gevoelens niet kan plaatsen/ze niet wil toegeven omdat hij zichzelf te braaf/flauw acht. Enter Tyler, de knappe en gespierde man die zich kleedt in stijl en 'in the moment' leeft zoals Marla dat ook doet.

Misschien is de film een beetje verwarrend omdat alles wat Durden zegt over de moderne consumptiemaatschappij zodanig verleidelijk klinkt en genoeg waarheid en ernst bevat om je te prikkelen. Zie het gesprek in het café net voor hun allereerste gevecht. Daar heeft hij zeker en vast een punt, en dat gesprek is de vonk die een vlam aansteekt. Maar het duurt niet heel lang voor de boel compleet uit de handen loopt en het hoofdpersonage zich overgeeft aan zijn illusies, illusies waar hij zelf geen uitweg voor kan vinden. Tijdens een van de confrontaties tussen zichzelf en zijn alter ego, roept Durden nog "Look at you, running around in your underwear, you look like a crazy person!".

Er zijn echt veel elementen in de film die aantonen dat de ironie in deze film absoluut opzettelijk is. De kritiek van Tyler Durden op de mode- en consumptiemaatschappij, terwijl hij naar het einde toe rondloopt als een topmodel, en dat in een bontjas. De passage waar Durden projectionist is en hij vertelt over hoe leuk hij het vind om cinemabezoekers te kloten door een frame van een lul in de film te steken, wat ook gebeurt aan het einde van Fight Club zelf. Een knotsgek einde waarin de protagonist zich door de kop schiet, gepaard met "Where is My Mind" op de soundtrack... The list goes on.

Nee, dit is hoegenaamd geen serieuze film. Of zoals regisseur Fincher het zelf zegt: “We were making a satire. This is as serious about blowing up buildings as ‘The Graduate’ is about fucking your mom’s friend.”[\spoiler]

Mortal kombat ( nieuwe ) hadden nog een code voor gratis film en was wel benieuwd. Gamefilms zijn al meestal niet echt goed en deze kan je perfect in dat rijtje zetten.
3/10

Predator 2: man, wat voor idioot verhaal is dat.
Dat zijn ook wel films die ze nu niet meer zouden mogen maken vanwege de stereotiepen denk ik: voodoo jamaicanen en zo :p

Viel best te pruimen. Ik had wel het gevoel dat ik hem al eens gezien had, maar uiteindelijk wel een goed drama. 7/10.

Halverwege afgezet. Erg vaag en totaal onlogisch verhaal, de enige actie (tot halfweg de film dus) is te zien in de trailer. Geen idee waar het naar toe ging, but I dont care. 2/10.

Niet de meest spannende horror en soms zaken die niet klopten, maar all-in-all wel entertainend. Goed tussendoortje. 6/10.

Jolt
5/10 - Crank met Kate Beckinsale. Geen spoiler maar ik vond de straten waar het in af speelde vreselijk slecht, dit was echt superduidelijk dat het plaatsvond op een set.

Tom Clancy - Without Remorse

8/10 - Cijfer is nu misschien hoog maar dat komt wegens Jolt. Zat echt zo in dezelfde stijl van de andere films zoals Jack Ryan. Leuke film

Terug
Bovenaan