Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

O ja, trek niet in twijfel dat Easy A goed kan zijn in wat ie poogt te doen. Maar van de pakweg 1000 films die ik zag hebben er zo'n 10-15 een perfecte score gekregen. Ik begrijp dat sommigen iets subjectiever scoren maar het moet wel een beetje serieus blijven.

Gisteren zag ik ook iemand die Downsizing een 4/5 gaf en Once Upon a Time 1/5. Onbegrijpelijk.

Leuk lijstje trouwens: de 5 slechtste films die veelal als matig of redelijk goed beschouwd worden. Hier enkele van de mijne in willekeurige volgorde:

Downsizing
House of Sand and Fog
Ready Player One
Crash
Law Abiding Citizen

Was dan nog zo vriendelijk om sommigen om een of andere reden toch nog 2/5 te geven. Misschien moet ik ook gewoon agressiever raten...

Ik denk dat je ook een klein beetje een self proclaimed cinefiel moet zijn om "Once Upon a Time in Hollywood" ten volste te appreciëren. Een plotloze film zou'k het nu ook niet noemen, gewoon Tarantino in overdrive. Hij zou beter eindigen met deze want ik zie hem alvast niet beter doen :p

En review sites zijn bijna allemaal wel tzelfde hoor. Ik probeer daarom ook nooit teveel belang te hechten aan scores. Ik hoor of lees veel liever iemand zijn mening dan cijfermatig iets op te hemelen of af te schrijven.

Verwachtingen zijn ook veelal een boosdoener.

Plotloos is misschien wat sterk uitgedrukt, maar zo denken velen die deze film waardeloos vinden er wel over en dat zien ze dan als negatieve eigenschap.

Absoluut akkoord mbt scores. Louter indicatief en dan nog afhankelijk van 1001 factoren. De ene film vind ik fantastisch het ene moment en absurd of hol op een later tijdstip.

De 5 slechtste films in vergelijking met mijn rating: (Most favorited checks on IMDb met een eigen waardering van 4 of lager dan 4).
1. Inception
2. Le fabuleux destin d'Amèlie Poulain
3. The Usual Suspects
4. Snatch
5. The Green Mile

De 5 beste films voor mij met een lage rating (<3.05 op MM)
1. Spring Breakers
2. Possessor
3. The Guest
4. Europa Report
5. 6 Years

Beste high school movie blijft technisch gezien toch Battle Royale
Inderdaad een heel leuke film, maar voor mij gaat die eer - coming-of-age exclusief dan tenzij het samenvalt met high school - naar Heathers.

Alleen al voor de acteerprestatie van McDormand en de cinematografie vind ik je 4/10 onterecht.
Ik heb juist op mijn vlucht naar Zaventem alles kunnen zien buiten de laatste 10 minuten. Acteren ja, cinematografie ja maar die film ging te lang nergens naartoe en vangt dat op met die landscapes. De mensen die ze onderweg tegenkomt boeien mij ook totaal niet. Slechte film? Nee. Oscarwaardig? Zeker nee. Ik heb ook geen zien om die laatste 10 minuten verder te zien ofzo.

Die film wil grapes of wrath 2021 zijn maar faalt erin ook echt kritiek te brengen

Laatst bewerkt:
THE HITMANS WIFES BODYGUARD

Als je de eerste goed vind, ga je die ook wel goed vinden. salma hayek steelt wel wat de show, maar het is wel een leutige actiefilm!

O ja, trek niet in twijfel dat Easy A goed kan zijn in wat ie poogt te doen. Maar van de pakweg 1000 films die ik zag hebben er zo'n 10-15 een perfecte score gekregen. Ik begrijp dat sommigen iets subjectiever scoren maar het moet wel een beetje serieus blijven.

Gisteren zag ik ook iemand die Downsizing een 4/5 gaf en Once Upon a Time 1/5. Onbegrijpelijk.

Leuk lijstje trouwens: de 5 slechtste films die veelal als matig of redelijk goed beschouwd worden. Hier enkele van de mijne in willekeurige volgorde:

Downsizing
House of Sand and Fog
Ready Player One
Crash
Law Abiding Citizen

Was dan nog zo vriendelijk om sommigen om een of andere reden toch nog 2/5 te geven. Misschien moet ik ook gewoon agressiever raten...
Film blijft toch gewoon een subjectief iets? Je kan het niet eens met de smaak of stijl van anderen, maar om dat af te doen als "rot toch eens op..."?

Uit jouw lijstje vind ik bv Crash absoluut wel goed, al is het blijkbaar nogal bon ton om die af te kraken. Ook Downsizing vond ik best ok, geen hoogvlieger maar een 6/10 krijgt die ook nog wel van mij.

En om het erger te maken, ik vond OUATIH één van de mindere van Tarantino en behoorlijk saai en langdradig. En weinig memorabel. En ik ben dan nog een groot Tarantino fan. Maar daar waar ik bv de Kill Bill's gewoon zijn allerslechtste films vind, vinden anderen die net zijn beste. Smaken verschillen.

Ik vind bv Spring Breakers ook een drol van een film, wat ook bij veel cinefielen verkeerd ligt blijkbaar en een unpopular opinion is. Maar who cares. Niets om je in op te jagen toch?

Hoe kan je CRASH nu slecht vinden?

seriously, is één van de weinige films , waarbij je niet zwart/wit kan zeggen: die is good guy, die is bad guy.

ik wou dat er meer films waren in dit genre, waarbij - afhankelijk van je politieke voorkeur -, voor jezelf uitmaakt wie good & bad is !

damn. what a ride that movie was.

Ik vermoed wel dat het over Crash uit 2004 gaat maar misschien verduidelijken want er is ook nog een Crash uit 1996 van Cronenberg.

The 39 Steps (1935): 7.5/10
Spellbound (1945): 8.5/10

Spellbound wat een geweldige film :love2:. Nog zo'n parel van Hitchcock die ik nog niet had gezien.

Ging het maar over de Crash van Cronenberg in plaats van over die van Haggis. De Crash over mensen die opgewonden geraken van auto-ongelukken is op alle vlakken veel minder problematisch dan die wat racisme probeert op te lossen. Ik vond dat een vreselijke film, waarschijnlijk de slechtste winnaar van de Oscar voor beste film.

O en nog even inpikken op de high school movies: Dazed & Confused is mijn favoriet.

Ik vermoed wel dat het over Crash uit 2004 gaat maar misschien verduidelijken want er is ook nog een Crash uit 1996 van Cronenberg.

The 39 Steps (1935): 7.5/10
Spellbound (1945): 8.5/10

Spellbound wat een geweldige film :love2:. Nog zo'n parel van Hitchcock die ik nog niet had gezien.
Spellbound is inderdaad wel fantastisch. Dali zijn bijdrage is ook wel echt goed bij die film. Dit weekend een blu ray versie kunnen kopen ben is benieuwd wat dat gaat geven

Zou er geen directors cut zijn waarin die wel volledig verwerkt zit?
Quote van wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/Spellbound_(1945_film)#Production)
The cut footage apparently is now considered a lost footage, although some production stills have survived in the Selznick archives. Eventually, Selznick hired William Cameron Menzies, who had worked on Gone With the Wind, to oversee the set designs and direct the sequence. Hitchcock himself had very little to do with its actual filming.[7]

Ik vrees ervoor :(.

Ging het maar over de Crash van Cronenberg in plaats van over die van Haggis. De Crash over mensen die opgewonden geraken van auto-ongelukken is op alle vlakken veel minder problematisch dan die wat racisme probeert op te lossen. Ik vond dat een vreselijke film, waarschijnlijk de slechtste winnaar van de Oscar voor beste film.

O en nog even inpikken op de high school movies: Dazed & Confused is mijn favoriet.

Ik had het idd over de Crash van Haggis. Wat een gedrocht. Niet dat ik die van Cronenberg zo goed vond maar die scoort toch nog punten op bepaalde vlakken.

Terug
Bovenaan