Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Polar.Op Netflix
Een John Wick lookalike.Maar in het belachelijke getrokken met als slechterik diene dikke van Little Brittain.
Army Of The Dead - 2021

Kijk de trailer en je hebt de film in feite al gezien.
Bautista kan nog altijd niet acteren, voorspelbaarheid in karakters/story, het holle vader-dochter verhaaltje en de obligate 'humor' maken het plaatje voor 2,5 uur compleet.

Films en Netflix, het blijft een slecht huwelijk

Army of the dead was in begin nog ok vond ik, had er ook niet veel meer van verwacht maar hoe verder hoe belachelijker het werd. Snyder is toch serieus overrated imo.

Er is veel geld tegen deze zombie-film gegooid maar ik vond hem niet memorabel. Er zijn de domme beslissingen, humor die soms niet werkt en een erg dun verhaal (hoewel zombiefilms meestal niet uitblinken in dat departement). Duimen omlaag bij dit misbaksel.

Je kan er altijd een draai aan geven door te zeggen dat de film een hommage is aan hoe het altijd fout moet lopen in een zombiefilm enzovoort, maar dat lijkt me eerder goed praten van iets dat niet werkt.

De zoveelste in het rijtje die Army of The Dead heeft gezien en hem niet goed vond.

Het is gewoon te veel:
Snelle intelligente en zwangere zombies. Domme subplots. Dat eind. De twist in de epiloog..

Nee, echt blij ben ik er ni van geworden.

Hoe meer ik er over denk, hoe ambetanter ik er van word. De originele opzet vind ik wel leuk: zombie outbreak, die contained wordt en dan mensen die die zone binnen moeten dringen om een Heist te doen.

Maar de uitwerking is zo, zo slecht en slaagt op niks.

Laatst bewerkt:
DOOMSDAY

onderschat pareltje, nu toch al een keer of 5 gezien, en vind hem gewoon een moderne versie van escape from LA/NY ; met een iets diepgaander verhaal en een super geile Rhona Mittra. wat een poes.

Gisteren met mijn vrouw naar Age of Adaline gekeken. Eigenlijk eerder een vijftv film, maar het concept sprak me aan dus ik wou mee kijken. Al bij al best vermakelijk. Geen hoogvlieger of zo, maar ideaal voor tijdens een regenachtige dag.
Blake Lively is trouwens echt een prachtvrouw :love:

Verschillende Metacritic reviews kloegen over de onrealistische premise, maar deze is al gekend van in de trailer, dus die commentaren snap ik niet.

Naar aanleiding van de reacties hierboven ook Army of the Dead gekeken. Leuk concept, maar had ook meer verwacht van het verhaal.

Ik las dat Netflix ook een prequel krijgt in de vorm van een animatieserie: Army of the Dead: Lost Vegas. Die zal zich afspelen in het begin van de uitbraak. Misschien doen ze daar nog iets leuks mee.

Margaret (Kenneth Lonergan, 2011)
De tweede film van de regisseur van Manchester By The Sea. Een zeer ambitieuze blik op de gevolgen van een dodelijk busongeval voor een uitgebreid netwerk van mensen. De film heeft een tijd in post production hell gezeten omdat Lonergan ruzie maakte met de studie over de cut, waardoor de kortere versie die ik gezien heb soms wel een beetje een rommeltje was. Lonergan neemt dan ook veel hooi op de vork om alle personages en hun relaties uit te werken, maar is daar wat mij betreft goed in geslaagd. Een film die ondanks wat mankementen nog enkele dagen indruk heeft nagelaten.

Bad Times At The El Royale (Drew Goddard, 2018)
Goddard heeft wel wat flair en weet hoe hij een intrigerende premisse moet opbouwen, maar weet de gezette verwachtingen deze keer niet echt in te lossen op het eind. De film had wat korter mogen zijn.

Martha Marcy May Marlene (Sean Durkin, 2011)
Zeer goed drama over een jonge vrouw die ontsnapt uit een sekte, gedragen door een zeer goeie prestatie van Elizabeth Olsen.

Mistress America (Noah Baumbach, 2015)
Op Marriage Story na, die ik echt goed vond, vind ik de meeste films van Baumbach aangenaam maar niet erg speciaal. Dit is nu m’n favoriet na Marriage Story, veel grappiger dan ik verwacht had. En Greta Gerwig, hmmm....

Captain Marvel (Anna Boden & Ryan Fleck, 2019)
Eh, dertien in een dozijn superheldenfilm met een niet zo interessante centrale heldin.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat ik heb, maar de afgelopen 2 dagen wou ik me precies danig teleurstellen... gisteren WW84 en eergisteren Mortal Kombat.
Ik was... ondanks dat ik niet veel verwachtte...danig teleurgesteld.
We zullen de trend maar verder zetten en vanavond Army of the Dead zien en morgen de Snyder cut :unsure:.

Someone send :help:.

Blake Lively is trouwens echt een prachtvrouw :love:
Fucking Ryan Reynolds eh... eerst Scarlett en dan Blake. En dat voor een mager manneke uit 2 guys, a girl and a pizza place. Tis al goed dat em soms grappig is.

Vind iedereen niet de recente Godzilla entertainend? :unsure:

Ik ben ook goe bezig @Lint, op 2 weken tijd 4 films vroegtijdig afgezet

U Turn(40tal mins, Lopez haar fameuze booty is niet gemakkelijk om van weg te lopen), The Old Guard(20mins, die van Charlize iets makkelijker), The Mitchells vs The Machines(15mins) en dan als absolute winner Domino met net geen 10mins. Geen idee wat Tony en zijn editor toen in hun bloedstroom hadden maar mijn god het zal niet van deze planeet zijn. De nieuwe Snyder doe'k mezelf niet aan, trailer zegt eigenlijk genoeg.

Gisteren dan maar een Nomadland opgezet. Sterke palette cleanser maar het is dan ook geen licht vertier.

@Lint

Jij vond die recente godzilla nog ietwat entertainend? Dan zou ik deze aanraden voor je "winning" streak aan te houden.
Kong Skull Island vond ik all kinds of awesome, die met Cranston heb ik gezien maar herinner ik me geen ballen meer van, en die (1 of 2?) recentere heb ik nog niet gezien dacht ik :thinking:.

U Turn(40tal mins, Lopez haar fameuze booty is niet gemakkelijk om van weg te lopen), The Old Guard(20mins, die van Charlize iets makkelijker), The Mitchells vs The Machines(15mins) en dan als absolute winner Domino met net geen 10mins. Geen idee wat Tony en zijn editor toen in hun bloedstroom hadden maar mijn god het zal niet van deze planeet zijn. De nieuwe Snyder doe'k mezelf niet aan, trailer zegt eigenlijk genoeg.
The Mitchells vs The Machines vond ik meer dan ok eigenlijk... nogal hyperactief, maar best OK.
Volledig akkoord met de rest.

@Koonut, nee dat vinden we niet! Gij zult de schuldige geweest zijn. ;p

Waar kijken jullie films? Telenet / Proximus of Netflix toestanden?

Ik heb een abo op Telenet, Proximus, Disney+, Amazon Prime, Apple+, Hulu, HBO MAX, Peacock, Netflix, Paramount+, Crunchyroll, Shudder, AMC, Sundance, ...

giphy.gif

Ik weet niet wat ik heb, maar de afgelopen 2 dagen wou ik me precies danig teleurstellen... gisteren WW84 en eergisteren Mortal Kombat.
Ik was... ondanks dat ik niet veel verwachtte...danig teleurgesteld.
We zullen de trend maar verder zetten en vanavond Army of the Dead zien en morgen de Snyder cut :unsure:.
Ik had me schrapgezet voor een 4 hour hatewatch, maar de notoire Snyder Cut viel vele malen beter mee dan ik had verwacht. Bevat de film veel walgelijke en overbodige slomo shots? Jazeker. Is de montage en keuze van popmuziek beneden alle peil? Oh, absoluut. En is het volstrekt belachelijk om een team-up film te maken waarvan een derde van de leden nog geen introductie kregen in het universum en nu tussen de soep en de patatten een horseshit origin story krijgen? 't Zal wel zijn. Maar toch, er is iets aan de overdreven runtime, de indeling in hoofdstukken, de compleet absurde AR en de ultrabarokke soundtrack die het geheel voldoende pompeus en hoogdravend maken om terug entertainend te worden.

Ik had me schrapgezet voor een 4 hour hatewatch, maar de notoire Snyder Cut viel vele malen beter mee dan ik had verwacht. Bevat de film veel walgelijke en overbodige slomo shots? Jazeker. Is de montage en keuze van popmuziek beneden alle peil? Oh, absoluut. En is het volstrekt belachelijk om een team-up film te maken waarvan een derde van de leden nog geen introductie kregen in het universum en nu tussen de soep en de patatten een horseshit origin story krijgen? 't Zal wel zijn. Maar toch, er is iets aan de overdreven runtime, de indeling in hoofdstukken, de compleet absurde AR en de ultrabarokke soundtrack die het geheel voldoende pompeus en hoogdravend maken om terug entertainend te worden.
Ik heb die geen 20min volgehouden...chapeau

Kong Skull Island vond ik all kinds of awesome, die met Cranston heb ik gezien maar herinner ik me geen ballen meer van
Fuck yeah, Kong: Skull Island was de shit. Voor mij een van de betere blockbusters uit het afgelopen decennium. Godzilla was ook wel goed, maar nam. zichzelf soms wat te serieus. Maar Godzilla zelf zag er geweldig uit en los daarvan was er ook nog plaats in die productie voor ballin' sequenties als deze:

Ik heb een abo op Telenet, Proximus, Disney+, Amazon Prime, Apple+, Hulu, HBO MAX, Peacock, Netflix, Paramount+, Crunchyroll, Shudder, AMC, Sundance, ...
Allemaal tegelijk? Damn...

Ik ben van plan om telkens te wisselen tussen diensten. Heb gratis Apple+ gehad bij m’n iPad, daarna een tijdje Streamz gehad, nu een maand Disney+ maar daar heb ik nu ook wel de belangrijkste dingen gezien. Dus volgende maand wordt het waarschijnlijk een maandje Amazon Prime.

Het overaanbod van diensten irriteert me nu al, ik kan begrijpen dat mensen terug de piratenhoed opzetten.

Terug
Bovenaan