Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Eurovision song contest: The story of Fire Saga: Misbegrepen komisch meesterwerk. Meerdere keren op punt gestaan om de hulpdiensten te verwittigen vanwege ongezond hevige lachstuipen.
Cats (2019) - Wat een dag wat een dag, twee misbegrepen meesterwerken op één dag. Judi Dench in een soort half kattenpak half te dikken pelsen frak en staart is zowat het minst indrukwekkende uit deze parel, zegt genoeg me dunkt.

Ferry 8/10

kon me zeker boeien, mss
Beetje voorspelbaar op sommige vlakken, en vrij simpel maar, zeker perfect voor een rustige zondag.
Brabants accent is wel zalig, niets echt nederlands niet echt vlaams.

wss vind ik het zo leuk uit nostalgische redenen

Valkyrie (2008) nog eens gekeken na lange tijd. Als WOII-fan blijft die film mij enorm boeien. Mooie decors (vaak zelfs de originele plaatsen waar alles plaats heeft gevonden), mooie outfits en goede acteurs. Het verhaal spreekt natuurlijk ook tot de verbeelding. Een aanslag plegen op Hitler en daarna een coup plegen om Duitsland te bevrijden. Er was een ding wat mij wel enorm stoorde en dat was het feit dat de acteurs Engels spreken. De Duitse taal was toch een heel belangrijk gegeven in de nazi-ideologie. Bij Tom Cruise en de andere acteurs kon ik het eigenlijk nog wel hebben, maar een Engelssprekende Hitler, Goebbels,... Dat kon ik toch maar moeilijk hebben. Voor de rest zeker de moeite om te bekijken.

IT Chapter Two (1/10)

Als gigantische Stephen King fan en omdat ik het eerste deel wel min of meer degelijk vind het tweede hoofdstuk ook maar eens bekeken (op Netflix). Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, maar ik hoopte toch nog wat te kunnen genieten.

Helaas kan ik niet anders dan vaststellen dat dit een catastrofale ramp is die ze beter van elk platform zouden verwijderen. Belachelijk lang, absoluut niet eng, CGI overload dat het geen naam heeft, slaapverwekkend saai,... Zo slecht dat ik de acteerprestaties zelfs niet objectief kan beoordelen.

Het hoogtepunt van de film is de cameo van de meester himself als shopkeeper, beste paar minuten van de film.

Wat een absolute klucht.

Oxygen

Aangename verrassing! Ondanks het feit dat de ganse film zich in een pod afspeelt blijft hij spannend en intrigerend. Aanrader. 7/10.

IT Chapter Two (1/10)

Als gigantische Stephen King fan en omdat ik het eerste deel wel min of meer degelijk vind het tweede hoofdstuk ook maar eens bekeken (op Netflix). Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, maar ik hoopte toch nog wat te kunnen genieten.

Helaas kan ik niet anders dan vaststellen dat dit een catastrofale ramp is die ze beter van elk platform zouden verwijderen. Belachelijk lang, absoluut niet eng, CGI overload dat het geen naam heeft, slaapverwekkend saai,... Zo slecht dat ik de acteerprestaties zelfs niet objectief kan beoordelen.

Het hoogtepunt van de film is de cameo van de meester himself als shopkeeper, beste paar minuten van de film.

Wat een absolute klucht.
Ik vond deze ook tenenkrullend slecht.

Morning Glory (2010)

Heb best een zwak voor Rachel McAdams, dus start deze al met een paar punten voorsprong. Er zijn grappige momenten en leuke personages, maar het verloop is natuurlijk heel erg cliché en voorspelbaar. Maar toch best genietbaar. 7/10

En IT 2 is inderdaad bagger. De eerste viel nog best mee vond ik, die 2de is echt van het slechtste wat de laatste jaren is uitgekomen.

Gisteren eens naar The French Connection (1971) gekeken.
Wat een absolute topfilm :love:
Mijn tweede film van Friedkin na The Exorcist, binnenkort eens naar Sorcerer kijken!

Oxygène (7,5/10)

Ik ben wel een fan van “single-location” films wanneer het deftig is uitgevoerd en bij deze is dat zeker het geval. Boeiend/spannend van begin tot einde zonder echt baanbrekend te zijn, maar dat is totaal niet nodig. Gewoon een zeer degelijke uitvoering waarbij ik van begin tot einde aandachtig bleef. Uiteraard ook gedragen door een sterke acteerprestatie.

Nadeel: Nu moet ik deze avond Inglorious Basterds voor de 37e keer nog eens opnieuw bekijken.

Valkyrie (2008) nog eens gekeken na lange tijd. Als WOII-fan blijft die film mij enorm boeien. Mooie decors (vaak zelfs de originele plaatsen waar alles plaats heeft gevonden), mooie outfits en goede acteurs. Het verhaal spreekt natuurlijk ook tot de verbeelding. Een aanslag plegen op Hitler en daarna een coup plegen om Duitsland te bevrijden. Er was een ding wat mij wel enorm stoorde en dat was het feit dat de acteurs Engels spreken. De Duitse taal was toch een heel belangrijk gegeven in de nazi-ideologie. Bij Tom Cruise en de andere acteurs kon ik het eigenlijk nog wel hebben, maar een Engelssprekende Hitler, Goebbels,... Dat kon ik toch maar moeilijk hebben. Voor de rest zeker de moeite om te bekijken.
Denk dat je eerlijk gezegd gewoon moet geloven dat ze Duits spreken, echter voor het gemakkelijk te maken is het Engels voor de acteurs.
In sommige films is het wel zo dat de acteurs eerst Duits praten en langzaam dat dit veranderd in Engels, om de kijker duidelijk te maken van "hey, t'is duits maar uit gemak voor de acteurs is het nu Engels". Vind ik persoonlijk een goede oplossing.

The 13th Warrior : voor de een of andere reden dacht ik altijd dat dit een baggerfilm was en heb ik nooit de moeite gedaan om deze te bekijken.
Ik zag deze staan in Disneyplus en besloot om deze toch maar eens een kans te geven.
Bleek dat mijn vooroordeel volledig ongegrond was want de film was dik in orde. Een boeiende adaptatie van het klassieke Beowulf verhaal met interessante characters.
De manier waarop de Vikingen langzaamaan engels beginnen te spreken om aan te tonen dat het hoofdpersonage hun taal begint te begrijpen is een zeer leuke (en bij mijn weten) unieke gimmick.
Het acteerwerk is prima, de Vikingen zijn niet alleen puur cliché maar oa de hoofdman was een personage met meer diepgang dan op het eerste gezicht blijkt.
De film was spannend, avontuurlijk en met goede actiescenes. Dit kan natuurlijk niet verbazen aangezien John McTiernan regisseur bleek.

Laat het feit dat een Spaanse acteur een Arabier speelt de fun niet verknallen. Banderas doet de rol eer aan en daarbij, in die tijd hadden de Arabieren een deel van Spanje ingepalmd, dus het zou zowaar nog historisch kunnen kloppen ook.

eindoordeel : 3.5/5

Denk dat je eerlijk gezegd gewoon moet geloven dat ze Duits spreken, echter voor het gemakkelijk te maken is het Engels voor de acteurs.
In sommige films is het wel zo dat de acteurs eerst Duits praten en langzaam dat dit veranderd in Engels, om de kijker duidelijk te maken van "hey, t'is duits maar uit gemak voor de acteurs is het nu Engels". Vind ik persoonlijk een goede oplossing.
Bij die acteurs kon ik het hebben, maar een Engelssprekende Hitler of Goebbels heb ik het moeilijk mee. Daarnaast kunt ge veel zeggen van Hitler (het was een klootzak), maar die man had wel een persoonlijkheid en charisma. Anders kunt ge geen miljoenen mensen achter u krijgen. Maar in deze film was het ook maar een heel zwak figuur.

The 13th Warrior : voor de een of andere reden dacht ik altijd dat dit een baggerfilm was en heb ik nooit de moeite gedaan om deze te bekijken.
Ik zag deze staan in Disneyplus en besloot om deze toch maar eens een kans te geven.
Bleek dat mijn vooroordeel volledig ongegrond was want de film was dik in orde. Een boeiende adaptatie van het klassieke Beowulf verhaal met interessante characters.
De manier waarop de Vikingen langzaamaan engels beginnen te spreken om aan te tonen dat het hoofdpersonage hun taal begint te begrijpen is een zeer leuke (en bij mijn weten) unieke gimmick.
Het acteerwerk is prima, de Vikingen zijn niet alleen puur cliché maar oa de hoofdman was een personage met meer diepgang dan op het eerste gezicht blijkt.
De film was spannend, avontuurlijk en met goede actiescenes. Dit kan natuurlijk niet verbazen aangezien John McTiernan regisseur bleek.

Laat het feit dat een Spaanse acteur een Arabier speelt de fun niet verknallen. Banderas doet de rol eer aan en daarbij, in die tijd hadden de Arabieren een deel van Spanje ingepalmd, dus het zou zowaar nog historisch kunnen kloppen ook.

Ik heb die film al tal van keren gezien en dat is toch een van mijn favoriete actiefilms. Die komt nog wel een aantal keer per jaar op TV. Dat een Spanjaard een Arabier speelt zou vandaag misschien niet door de beugel kunnen voor woke Hollywood, maar dat stoort inderdaad niet. Verhaal zit goed in elkaar en het geselecteerde vikinggezelschap is best memorabel. Het is een beetje cliché, maar dat is helemaal oké. Het is dan ook geen pretentieuze film.

FERRY.

bwa, het is een degelijke aanvulling op de serie Undercover, maar weinig vernieuwend, en ik denk gauw vergeetbaar...
had net iets meer verwacht

Sunshine 2007 - 8/10.
The Core 2003 - 5/10.
Hemelsbreed verschil. Al kreeg ik het benauwd toen ik mezelf voorstelde in hun plaats.
Respect voor astronauten in het algemeen. Ik zou gans de tijd met open mond voor een venster staan en een hartverzakking krijgen als plots de Aarde of pakweg Venus op een paar duizend kilometer voorbij passeert.

Once upon a time in Hollywood 8/10

Eindelijk me is aangezet. Had ervoor veel negatieve commentaar erover gehoord als vreselijk saai. Heb me geen second verveeld eerlijk gezegd. Snap wel ergens de commentaar als je deze bekijkt en dan Tarantino zijn gewoonlijke films er serieus minder geweld is in deze maar is dat slecht vraag ik me dan af? Vind allesinds van niet. Top prestaties van Leo en Pitt. Ik had niet verwacht dat het verhaal zo zou afwijken wel van de realiteit op het einde. Als je weet wat er echt gebeurd is ipv Tarantino, is zijn versie beter. Zeker het einde met Di Caprio en de vlammenwerper. Was echt lol moment vond ik. Vraag me wel af wat Polański van de film vond eigenlijk vermits dat voor dien mens toch een zeer moeilijk moment in zijn leven is geweest en dan met een blockbuster opnieuw na zoveel jaren ermee geconfronteerd worden.

Laatst bewerkt:

Schitterende film eerlijk gezegd. En indd de overgang van de taal vind ik ook zalig gedaan. Zijn zo van die kleine dingen die iets extra's toevoegen. In The hunt for Red October, ook een McTiernan film, is ook zo een overgang maar dan veel korter gedaan als in deze film maar ik blijf zo'n dingen leuk vinden.

Oxygène (7,5/10)

Ik ben wel een fan van “single-location” films wanneer het deftig is uitgevoerd en bij deze is dat zeker het geval. Boeiend/spannend van begin tot einde zonder echt baanbrekend te zijn, maar dat is totaal niet nodig. Gewoon een zeer degelijke uitvoering waarbij ik van begin tot einde aandachtig bleef. Uiteraard ook gedragen door een sterke acteerprestatie.

Nadeel: Nu moet ik deze avond Inglorious Basterds voor de 37e keer nog eens opnieuw bekijken.

Deed me heel erg denken aan Buried met Ryan Reynolds van een paar jaar terug.

Inglorious Basterds voor de 37ste keer? Kzie daar weinig nadeel aan eingelijk!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan