Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Steve Martin heeft zo zijn missers, maar eigenlijk vind ik hem wel echt een goeie komische acteur. Een andere goeie, onderschatte film voor de eindejaarsperiode is Mixed Nuts, als je hem ergens te pakken kan krijgen. Geschreven en geregisseerd door Nora Ephron en heeft naast Steve Martin wel een behoorlijk stacked cast. Madeline Khan, Parker Posey, Adam Sandler, Liev Schreiber, Rob Reiner...
Die zal ik eens moeten zoeken dan.

Zelf vind ik L.A. Story ook best genietbaar.

3 films gezien afgelopen week:

Sinners: 7,5
1 Van de laatste films op mijn to watch-lijst van dit jaar die ik zeker wou bekijken, had grote verwachtingen die niet volledig ingelost zijn.
Grootste probleem voor mij: heel lange opbouw (1u15 aan opbouwen van je verhaal, introduceren van je personages,... ), waarna ik mij aan een bom van een finale verwachtte. De finale zelf vond ik dan té mager uitvallen. Cinematografisch wel paar hoogstandjes, maar achteraf gezien toch wat ontgoocheld in deze.

Vind ook dat de 1ste 1u15min van de film quasi volledig losstaat van het laatste uur van de film. Je kan die quasi apart bekijken en je hebt 2 losstaande verhalen.
verhaal over bluesmuziek in de vroege 1930's USA en Michael B Jordan die zijn eigen bluesclub start en personeel gaat ronselen, 2de deel dan een redelijk standaard en wat gerusht vampierenverhaal

Life of Pi 8.5
Visuele en emotionele trip. Paar gigantisch knappe shots. De twist op het einde van het verhaal had me ook serieus beet.

Forgetting Sarah Marshall 7
1 van mijn ultieme feel good-films. De humor neigt soms wat naar de flauwe kant, maar bvb het Aldous Snow personage levert toch heel wat hilarische scenes op. De weinige scenes met Jonah Hill als geobsedeerde fan zijn ook top. Inside of you is een dikke plaat btw, heb het een heel weekend hier thuis luid meegezongen

tron: ares (2025)

ontzettend zwak verhaal vond ik eigenlijk. grote fan van de 2e film (legacy), eerste nooit gezien.

maar deze viel toch serieus tegen. en ik vond eigenlijk de special effects beter gedaan ook in de 2e film.

Dracula - A Love Tale : Waar de meeste Dracula verfilmingen zich focussen op de horror vh monster legt Luc Besson de focus bij het liefdesverhaal. Beide hoofdrolspelers hebben een geweldige chemie samen en je voelt en begrijpt de passie tussen hun. Bij momenten deed de film me denken aan een ge-update versie van de Coppola verfilming maar dan meer hedendaags. Waar Besson echter een paar steken laat vallen is bij de pacing. Die zit overal. Het eene moment vliegt hij door het Dracula verhaal terwijl andere momenten heel traag aanvoelen. Ook zitten er een paar onnodige irritante momenten in die me totaal uit het verhaal haalden en ik me het hoofd moest schudden. Christopher Waltz is in deze adaptatie een anonieme priester (ik vermoed gebaseerd op Van Helsing) die samen met dokter Dumont en Jonathan Harker vrijwel gereduceerd worden tot zeer kleine bijrollen. Al bij al is dit wel een gemiste kans van Besson die met zijn andere insteek best wel op het goede spoor zat met zijn liefdesverhaal maar dan elders me totaal verloor. 6/10

Von Ryan's Express
: Ik heb deze ooit is midden jaren 90 gezien op TV geloof ik en is me altijd bij gebleven als een leuke oorlog film. Als kind kende ik Frank Sinatra enkel als zanger en was toen al verrast dat hij de hoofdrol speelde als Colonel Ryan die een Britse groep POW soldaten uit de handen van de Duitsers probeert te houden door ze met een trein te laten ontsnappen. Zeer entertainende actiefilm die de dag van vandaag nog steeds erg leuk om volgen is. 7/10

Nightcrawler
: Louis Bloom is een kleine dief die per toeval op een ongeval stoot. Terwijl hij hierop staat te kijken merkt hij een amateur cameraman op die beelden maakt van het ongeluk om die daarna door te verkopen aan een TV station. Louis ziet hier wel graten in en besluit om hier zijn beroep van te maken. Meer en meer zien we hoe de psychopathische Louis zichzelf een weg wurmt door het nachtleven van LA waarbij hij altijd een stap verder gaat om de perfecte shots vast te leggen. Ongeacht welke gevolgen dit ook maar heeft. Met een glansprestatie van Jake Gyllenhaal die er echt wel creepy uitziet met zijn mager voorkomen, heel expressieve ogen en monologen die alles en iedereen tracht te manipuleren. 8/10

After the hunt
: In 2020 komt een vrouwelijke professor aan Yale tussen 2 vuren te staan als ze moet besluiten wiens verhaal ze geloofd als een collega zich sexueel zou hebben opgedrongen aan een studente na een feestje bij haar thuis. Ondertss sleurt ze zelf een verleden mee dat haar mentaal en fysiek meer en meer parten begint te spelen. Een iets wat trage en voor mij te lang durend drama dat zich afspeelt tijdens de hele Me Too heisa. Er zitten velen mooie shots en muziekstukken in maar het had gerust een half uur ingekort kunnen worden. Er zaten teveel scenes in die niks toevoegen aan het verhaal en alles nog meer vertragen. Naar het einde toe weten we grotendeels nog steeds niets meer als bij het begin vd beschuldigen en dat vond ik wel spijtig. Dat deed Doubt (2008) wel veel beter. Deze film laat ook veel ruimte voor interpretatie maar legt meer suspense in zijn verhaal. Heeft de priester het gedaan of niet? Is de hoofdnon uit op wraak of is ze bij het recht einde? Dit miste ik grotendeels bij After the hunt. 6/10

Tron - Ares
: Heel erg goeie special effects en sterke soundtrack. Er zitten wel wat toffe dingen in maar kan me niet helemaal bekoren. Jared Leto spreekt ook altijd zo raar vind ik. Een echte leading man zal dat nooit worden in mijn ogen. Leuk om is gezien te hebben. 6,5/10

PREDATOR: BADLANDS (2025)

grote fan van de eerste 2 uiteraard. zelfs Prey kon me nog best bekoren.
(The Predator, en Predators vond ik flauw en veel minder)

deze hier ging terug de Prey kant opgaan dacht ik. Het is meer de Aliens kant vind ik persoonlijk. met droids en monsters.
Ergens leuk dat ze iets nieuws proberen. Maar ik vond het al bij al een monsterfilm in de eerste plaats. Had ook geen gevoel met de characters.

Een goeie afsluiting dat wel 6.5 op 10 geef ik hem. Maar ik hoop dat het nu echt welletjes is, en geen nieuwe films meer. Er zit een dikke laag vel op de uitgemolken melk.

PREDATOR: BADLANDS (2025)

grote fan van de eerste 2 uiteraard. zelfs Prey kon me nog best bekoren.
(The Predator, en Predators vond ik flauw en veel minder)

deze hier ging terug de Prey kant opgaan dacht ik. Het is meer de Aliens kant vind ik persoonlijk. met droids en monsters.
Ergens leuk dat ze iets nieuws proberen. Maar ik vond het al bij al een monsterfilm in de eerste plaats. Had ook geen gevoel met de characters.

Een goeie afsluiting dat wel 6.5 op 10 geef ik hem. Maar ik hoop dat het nu echt welletjes is, en geen nieuwe films meer. Er zit een dikke laag vel op de uitgemolken melk.
Ik vond Prey één van de beste films in het Predator universe.

Ik wil terug een badass predator die eruit ziet als de jungle predator.
idd, die nieuwste zie je hem heeltijd rondlopen met zijn vagina mond, en die 4 pinnen er voor.
pretty cringy to look at.

en ja Prey was badass
lijstjestijd:

predator
predator 2
prey
predator: badlands
predators
the predator.

Met de release van Badlands weer interesse gekregen in de hele franchise. Alles herbekeken buiten de drie Trachtenberg films, want die waren allemaal nog niet lang geleden.

1. Predator (waarschijnlijk de beste combo van actie en horror ooit gemaakt)
2. Predator 2 (werkt als een urban cop movie én als Predator movie, die finale chase is doldwaas, maar wel spannend)
3. Prey (de beste setting uit de reeks jammer dat ze de film niet in Navajo-taal gedraaid hebben zoals oorspronkelijk bedoeld)
4. Predator: Killer of Killers (zeer coole animatie anthologie, mis deze niet)
5. Predator: Badlands (stoorde me meer aan de inmenging van het Alien-universum dan iets anders, toch goede avonturenfilm)
6. The Predator (er scheelt best veel aan, maar tot mijn grote verbazing niet de drol die ik me herinnerde)
7. Predators (leuke trashy b-film, maar slecht scenario, opstapeling van clichés en slecht verouderde CGI)

Heb het eerder al is vermeld maar voor mij komt Badlands op de tweede plek na het origineel. Shane Black's The Predator zou ik zelfs nog onder de AVP films ranken en is echt wel een drol van jewelste. 😅 Killer of Killers vond ik ook geen vette. Zat praktisch niets vlees aan en ging zodanig snel van ongeïnspireerd fight naar fight dat het allemaal wat eentonig en saai werd.

Om dan toch over AVP te hebben;
Een alien film a la aliens met space marines. En als surprise act een fucking bad ass predator in de mix (in volle oorlogsoutfit deze keer) die de boel komt opruimen.
En dat de predator het overleeft natuurlijk en we zo eens kunnen zien hoe deze in rang stijgt in zijn clan.

Badlands moet ik nog zien en Predators en The Predator zijn te lang geleden en herinner ik mij niet zoveel meer van.
The original is sowieso onovertreffelijk en 1 van de beste sci-fi actiefilms of all-time.
Killer of Killers vond ik ook zeer goed!

Badlands moet ik nog zien en Predators en The Predator zijn te lang geleden en herinner ik mij niet zoveel meer van.
The original is sowieso onovertreffelijk en 1 van de beste sci-fi actiefilms of all-time.
Killer of Killers vond ik ook zeer goed!
Predators vind ik eigenlijk wat ondergewaardeerd.
Misschien omdat de personages niet zo memorabel zijn?

Ik vond AvP gewoon een hele dikke film :love2:

Het feit dat ik die als 12-jarige in de cinema heb gezien speelt hier ongetwijfeld een grote rol in (ook voor ik een andere alien of predator film had gezien), maar goddamn ik vond die echt heerlijk. Blijft een guilty pleasure, ondanks alle flaws 🤷‍♂️

Ik vond AvP gewoon een hele dikke film :love2:

Het feit dat ik die als 12-jarige in de cinema heb gezien speelt hier ongetwijfeld een grote rol in (ook voor ik een andere alien of predator film had gezien), maar goddamn ik vond die echt heerlijk. Blijft een guilty pleasure, ondanks alle flaws 🤷‍♂️
Allé, ik ben dan niet de enigste 😅
Ik vond die ook meer dan behoorlijk.

Terug
Bovenaan