Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Predators vind ik eigenlijk wat ondergewaardeerd.

Ik vond AvP gewoon een hele dikke film :love2:

Heb een zelfde mening persoonlijk. Ik vind dat gewoon erg leuke films om te kijken. Das niks hoogstaande ofzo maar puur entertainment.

Enkel AvP2 en The Predator vond ik flops.

1) Predator
2) Predator 2
3) Prey
4) Killer of Killers
5) Predators
6) AvP

Badlands moet ik nog bekijken maar ik hoop dat deze hoog in mijn persoonlijk lijstje zal scoren.

The Running Man '2025' Remake dus.

Als fan van het origineel van 1987 met Schwarzenegger moest ik die uiteraard ook zien.

Verrassend veel verschil, het "running game spel" is toch wel hier veel uitgebreider dan in het origineel. Ook het verhaal vind ik wel best "diep".
De achterliggende boodschap lijkt mij een dysotopisch USA te zijn, die moet gered worden, aan de big tech corporations en de wereld die om zeep gaat. Ik denk dat ze dan ook Trump als hoofdpersonage bedoelen die dit zal doen. "they're not after me. they're after you".
Ofwel is het net omgekeerd, want het feit dat ze Canada als veilige haven zien, vond ik vreemd...
Ofwel zie ik het te diep. Maar de film raast echt goed voorbij, en is een aanrader. Helaas weinig typische catchy one-liners, maar dat is iets van de jaren 80 vrees ik.

Ik vond AvP gewoon een hele dikke film :love2:

Het feit dat ik die als 12-jarige in de cinema heb gezien speelt hier ongetwijfeld een grote rol in (ook voor ik een andere alien of predator film had gezien), maar goddamn ik vond die echt heerlijk. Blijft een guilty pleasure, ondanks alle flaws 🤷‍♂️
Als 12 jarige bekijk je een film natuurlijk totaal anders. Daarom dat ik vandaag als boomer 99% van de films in de cinema geen euro waard vind. De meeste zijn echt gemaakt voor een (zeer) jong publiek.

Ik heb dat nooit durven toegeven maar ik vond de eerste AvP ook nog wel genietbaar. Buiten die ‘alliantie’ met die zwarte vrouw, was Predator daar gewoon de badass die hij hoort te zijn. Plus ik herinner mij ook nog wel een cool gevecht tussen Predator en Alien. Wel geen idee of dat CGI gewijs nog overeind blijft vandaag de dag.

Voor mij was xXx (oftewel Triple X) zo'n type film. Ik was toen 14 jaar en werd omvergeblazen in de cinema. Dat was de meest coole film ooit gemaakt.

En als ik er wat wou over opzoeken op het internet kreeg ik er een leuke verrassing bij.

Voor mij was xXx (oftewel Triple X) zo'n type film. Ik was toen 14 jaar en werd omvergeblazen in de cinema. Dat was de meest coole film ooit gemaakt.

En als ik er wat wou over opzoeken op het internet kreeg ik er een leuke verrassing bij.
Resident Evil (2002) en dan de muziekvideo van My Plague van Slipknot.

Bij deze nog eens Iowa opzetten. Na dat album heb ik de band eigenlijk niet meer gevolgd, maar dat titelnummer is straf.
Samen met Bring Me The Horizon mijn favoriete band. Uitgezonderd het laatste album passeren ze veel de revue hier.

+ ik heb een gave als het op soundtracks aankomt. Als ik een film één keer gezien heb, en dat mag 10 jaar geleden zijn, kan ik bij het horen van de soundtrack (of dat nu instrumentele background score is of bekende nummers of artiesten) die meteen linken aan de film. Wel op voorwaarde dat ik de film goed vond en dus m.a.w. aandachtig bekeken heb.

M'n vrouw wordt zot als ze VTM programma's kijkt waar ze constant soundtracks inplakken als achtergrond. Ik benoem ze ALLEMAAL.

ET, Neverending Story en Legend heb ik destijds op vhs grijs gedraaid maar die zijn ofc nog altijd awesome. Naast die 3 was ik op mijn 7 echter ook vrij wild van de 2 ewok films en ook van 2 andere ondertussen misschien terecht twee minder bekende films 😅 ;

Moeilijk te geloven dat ik deze zoveel gezien heb. Dit was, voor jurassic park mind you, voor mij absolute peak cinema. 😂 Objectively I know it ain't great but damn I still love it. Dinosaurs, Sean Young topless from the back en een score van jerry goldsmith. Toch lichtjes underrated I tell you!

Deze is prolly niet underrated maar zal toch altijd een speciaal plekje in mijn hart bewaren. Ik was duidelijk vrij zot van dinos destijds.

Gaven ze hier jammer genoeg niet op tv dus had hem zelf niet maar als ik met mijn ma in de videotheek belandde kwamen we 9 van de 10 ook buiten met Dino Riders. :love2: Which is legit as awesome today as it was back then.

De 80s were an awesome decade.

The Running Man '2025' Remake dus.

Als fan van het origineel van 1987 met Schwarzenegger moest ik die uiteraard ook zien.

Verrassend veel verschil, het "running game spel" is toch wel hier veel uitgebreider dan in het origineel. Ook het verhaal vind ik wel best "diep".
De achterliggende boodschap lijkt mij een dysotopisch USA te zijn, die moet gered worden, aan de big tech corporations en de wereld die om zeep gaat. Ik denk dat ze dan ook Trump als hoofdpersonage bedoelen die dit zal doen. "they're not after me. they're after you".
Ofwel is het net omgekeerd, want het feit dat ze Canada als veilige haven zien, vond ik vreemd...
Ofwel zie ik het te diep. Maar de film raast echt goed voorbij, en is een aanrader. Helaas weinig typische catchy one-liners, maar dat is iets van de jaren 80 vrees ik.
Ik vond hem gewoonweg slecht. Het is gewoon de zoveelste actieflick op een rij geworden ipv het geweldige verhaal van Stephen King.

Er wordt te veel afgeweken van het originele verhaal en de bad guys die als een soort van bat-shit crazy "mini-bosses" moesten verslaan worden zijn gewoon generieke kerels geworden.

Remake nummer zoveel die niet aan de hielen van het origineel kan komen. Hollywood bagger om bij de rest van de films van de laatste jaren te gooien.

Ik vond hem gewoonweg slecht. Het is gewoon de zoveelste actieflick op een rij geworden ipv het geweldige verhaal van Stephen King.

Er wordt te veel afgeweken van het originele verhaal en de bad guys die als een soort van bat-shit crazy "mini-bosses" moesten verslaan worden zijn gewoon generieke kerels geworden.

Remake nummer zoveel die niet aan de hielen van het origineel kan komen. Hollywood bagger om bij de rest van de films van de laatste jaren te gooien.
Van die bad guys kan ik je gelijk geven;
"dynamo, buzzsaw en sub zero" waren onvergetelijk in het origineel hé. maar tegelijk vond ik hier wel interessant dat de "runners" ook wel iets moesten doen, in het origineel konden die zich gewoon weg steken.

uiteraard vind ik het origineel ook wel leuker in z'n tijdsgeest, Arnie draagt ook wel wat die film, en zo'n actiehelden hebben we nu niet meer.

toch vind ik het niet erg slecht, best wel veel vernieuwende elementen in vond ik.

Nog een keer een update met films met 7+

The Elephant Man (1980): 9/10
Invasion of the Body Snatchers (1956): 8/10
Alien: Romulus (2024): 8/10
The Last Duel (2021): 8/10
Prey (2022): 8/10
Kingdom of Heaven (2005): 7/10 (*)
Prometheus (2012): 7/10
Starship Troopers (1997): 7/10
21 Grams (2003): 7/10
The Thin Red Line (1998): 7/10
March of the Penguins (2005): 7/10
Bad Times at the El Royale (2018): 7/10

(*) = blijkbaar is er een director's cut van maar dat wist ik niet. Maar dat zal dan voor een rewatch ooit eens zijn. Ik ben niet zeker of langer beter is voor mij. Ik vond de beelden en de oorlog goed heel goed. En ook goed dat het eens over een onderbelicht hoofdstuk uit onze geschiedenis gaat (niet altijd WO2, vikings, romeinen en amerikaanse geschiedenis). Alleen vond ik het plot was duntjes en de personages misschien niet de meest boeiende. Als de director's cut dat beter doet, dan zal dat het wel waard om ooit eens te kijken. Anders wellicht niet. Ik vond het zeker een vrij goede film.

Grotendeels ook mee met de alien en predator films. Enkel de AvP sequel, de Alien Earths serie (wat niet voor direct zal zijn) en The Predator uit 2018 en de laatste twee Predators die dit jaar uitgekomen zijn moet ik nog kijken. Maar dat zal ook niet voor direct zijn. Ik wil gewoon alles van voor dit jaar gezien hebben zodat ik grotendeels en eindelijk eens mee ben gezien ik wel fan van de Alien films indien ze competent gemaakt worden.

De volledige AvP discussie hier is toeval. Alien: Covenant en Predators kregen een zesje wat voor mij ook nog altijd oké is. AvP en de vier eerdere Alien films en de eerste twee Predators heb ik eerder dit jaar gezien waarvan het bij de eerste drie Alien films dus een rewatch was.

Laatst bewerkt:
Ik heb dat nooit durven toegeven maar ik vond de eerste AvP ook nog wel genietbaar. Buiten die ‘alliantie’ met die zwarte vrouw, was Predator daar gewoon de badass die hij hoort te zijn. Plus ik herinner mij ook nog wel een cool gevecht tussen Predator en Alien. Wel geen idee of dat CGI gewijs nog overeind blijft vandaag de dag.
Ik volg je volledig. De main character die plots gaat samenwerken met de predator vond ik redelijk cringe, de rest vond ik zeker genietbaar. Zeker niet hoogstaand, maar nog eens zo'n brainless actiefilm met zo'n typische begin 2000 vibe erover, met paar memorabele scenes (de endfight bvb vond ik best wel cool). Paar maand geleden nog eens gezien en qua CGI was dat best nog te doen eigenlijk.

Nummer 2 valt dan wel dik tegen.

Ik volg je volledig. De main character die plots gaat samenwerken met de predator vond ik redelijk cringe, de rest vond ik zeker genietbaar. Zeker niet hoogstaand, maar nog eens zo'n brainless actiefilm met zo'n typische begin 2000 vibe erover, met paar memorabele scenes (de endfight bvb vond ik best wel cool). Paar maand geleden nog eens gezien en qua CGI was dat best nog te doen eigenlijk.

Nummer 2 valt dan wel dik tegen.

Juist! Die 180 jump met die speer in de Queen haar muil? 😄

Van de sequel weet ik niks meer. Wellicht een trauma dat ik tracht te verdrukken.

(*) = blijkbaar is er een director's cut van maar dat wist ik niet. Maar dat zal dan voor een rewatch ooit eens zijn. Ik ben niet zeker of langer beter is voor mij. Ik vond de beelden en de oorlog goed heel goed. En ook goed dat het eens over een onderbelicht hoofdstuk uit onze geschiedenis gaat (niet altijd WO2, vikings, romeinen en amerikaanse geschiedenis). Alleen vond ik het plot was duntjes en de personages misschien niet de meest boeiende. Als de director's cut dat beter doet, dan zal dat het wel waard om ooit eens te kijken. Anders wellicht niet. Ik vond het zeker een vrij goede film.

Ik heb het al een paar keer aangehaald, maar de director's cut zorgt voor een veel diepere laag in de hoofdpersonages (vnl Balian en Sybilla). Zeker Sybilla haar verhaallijn krijgt een pàk meer gewicht ipv nu wat losse scènes links en rechts.

Het is geen toevoeging langs de actiekunt, maar echt een veel grotere achtergrond bij de motivaties van bepaalde personages.

Zoals zo vaak gezegd, do yourself a favor en kijk de director's cut. Het is een volledig nieuwe film imo.

voor mij was dat de eerste Robocop. Dat was ook mijn eerste film die ik aankocht.
Ondertussen al -tig keer gekeken tot op het moment dat ik volledige teksten mee kon opzeggen

Silverado (1985) 8/10

Zodiac (2007) 9/10*

Murder on the Orient Express (1974) 7/10

Barry Lyndon (1975) 9/10*

A Silent Voice: The Movie (2016) 6/10

The Toxic Avenger (2023) 6/10

Night of the Creeps (1986) 8/10

Sneakers (1992) 7/10

Nochtans zou de remake dichter tegen het boek aanleunen qua verhaal dan de film uit '87.

Terug
Bovenaan