Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Last Samurai (rewatch uiteraard).

blijft toch wel verbazend dat de Amerikanen overal zo hun handje in die oorlogen hadden (toevallig onlangs ook een reportage gezien over hun Korea oorlog in 1945).

Mooie beelden, en ik wist niet dat er vroeger ook een strijd heerste tussen het Japanse leger en de Samurai.... (is het waarheidsgetrouw?) , maar wel mooi in beeld gebracht. ik wou die per sé nogmaals zien voordat ik naar daar ga in Juli

Mooie beelden, en ik wist niet dat er vroeger ook een strijd heerste tussen het Japanse leger en de Samurai.... (is het waarheidsgetrouw?) , maar wel mooi in beeld gebracht. ik wou die per sé nogmaals zien voordat ik naar daar ga in Juli
Tijden de Meijiperiode is de Samurai klasse af geschaft. In hoeverre mate dat het leger zich daarmee bemoeide weet ik niet maar kan me er wel bij voorstellen dat dit regelmatig gebotst heeft toen.

The Last Samurai (rewatch uiteraard).

blijft toch wel verbazend dat de Amerikanen overal zo hun handje in die oorlogen hadden (toevallig onlangs ook een reportage gezien over hun Korea oorlog in 1945).

De Boshinoorlog eens opzoeken. De film romantiseert het allemaal wel wat, maar wel een boeiende periode.

The Old Dark House (1932) 8/10

Cruising (1980) 6/10

Harry Potter and the Half-Blood Prince (2009) 5/10*

Bringing Out the Dead (1999) 8/10*

28 Years Later (2025) 6/10

Pale Rider (1985) 7/10

La Vie de Jésus (1997) 7/10

La Llorona (2019) 7/10

Nieuwe films met 7+

The Killing (1956): 8/10
Blood Simple (1984): 8/10
To Die For (1995): 8/10
All Quiet on the Western Front (1930): 8/10
The Lady Vanishes (1938): 7/10
Predator (1987): 7/10
Godzilla (1954): 7/10

Ook een rewatch van Alien en Aliens en Alien³ waarvan de eerste twee opnieuw bevestigen voor mij. Alien resurrection en AVP en Predator 2 ook voor de eerste keer gezien.

MI: the final reckoning

Sjah, waren die andere ook zo slecht? Kan ik me niet herinneren alvast, maar dit was wel tenenkrullend zwak zeg :sarcastic:

2u53, kon makkelijk een uur minder geweest zijn ook.

Geen idee waarom ik deze uitgekeken heb zelfs.
Dacht wat leuke (brainless) actie op zondagavond, maar dit mss té brainless, dunno

MI: the final reckoning

Sjah, waren die andere ook zo slecht?

Eigenlijk niet. Deze is gemakkelijk de slechtste van de hoop imo. Wat het extra jammer maakt want nu is het sluitstuk echt wel een einde in mineur. De scene in de duikboot laat zien wat ze kunnen want die was fantastisch maar dat was dan ook de enige scene van niveau wat zeker in zo'n lange film vrij teleurstellend is.

Laatst bewerkt:
The Revenant (Alejandro Gonzalez Innaritu, 2015)

Eerste rewatch sinds ik 'm in de cinema gezien heb. The Revenant is een goede film waar een veel betere film in verstopt zit. Voor mij werkt de film het best op het meest eenvoudige niveau: als een realistische survivalfilm waarin een man gedreven door pure wraak een vijandige omgeving overkomt. Alleen is Innaritu een auteur en probeert (en faalt) hij om meer gewicht te geven aan zaken die dat niet nodig hebben. Zo halen de vele droomsequenties vaart uit de film zonder dat ze het hoofdpersonage extra diepgang geven en geven ze de film eerder een pretentieus kantje. Gelukkig geeft The Revenant je nooit de kans om je te vervelen door de fantastische cinematografie van Emmanuel Lubezki. Maar met wat vereenvoudiging tijdens het editen, was The Revenant een opwindende avonturenfilm geweest waar je van de ene naar de andere indrukwekkende set piece ging (de indianenaanval, de beer, de waterval,...).

Ook wel dwaas dat dit net de film is waar Di Caprio een Oscar voor gewonnen heeft. Veel had hij niet om mee te werken, zijn rol bestond vooral in gepijnigd kijken met de kaken op elkaar, grommen en hijgen. Dat was blijkbaar wel een jaar met weinig zware concurrentie. Dan was Tom Hardy een pak indrukwekkender als antagonist.

klinken de geweerschoten op 4K UHD Blur Ray nog altijd als 2 pottendeksels tegen elkaar gekletst? :shutup:
Bijna vergeten hier op te antwoorden! Heb me niet echt gestoord aan de geweerschoten maar mijn audio setup is nog altijd vrij basic. Helaas nog geen surround, ik doe het voorlopig nog met twee (heel goeie) front speakers. Als ik ooit wat meer ruimte heb, komt er wel een echte home cinema met surround.

Die zijn vooral gewoon heel campy. Batman Forever heb ik maar 1x gezien denk ik en kan er niet zo veel over zeggen buiten dat ik mij ermee geamuseerd heb. Batman & Robin was bij de laatste kijkbeurt hoegenaamd geen succes.

@Creeping Death ik vond Batman forever best wel nog fun. zo 90'comic feeling fun, zoals who framed roger rabbit, zoiets.
Tommy lee jones en Jim Carrey stelen toch wel de show.

Deze week Forever op gezet en die was ook wel beter dan ik me herinnerde.
De sfeer is wat meer goofy en cartoonesk, Kilmer is echt wel een goeie Batman en Jim Carrey is een top Riddler. Tommy Lee Jones is ok maar Two Face kon me niet boeien. Het verhaal is wat vreemd en vertoont wat gaten, Gotham minder imposant en duister en de opkomst van CGI is pijnlijk duidelijk want er zitten te veel brakke CGI shots in.

Maar all in all dik entertainend.

Goeie maand!

Roofman (2025) 2/5
Un Long Dimanche de Fiançailles (2004) 2.5/5 *
Prey (2022) 3.5/5
Tenacious D in The Pick of Destiny (2006) 4/5 *
The Age of Disclosure (2025) 4.5/5
Candyman (1992) 2.5/5
Gremlins (1984) 4/5 *
Frankenstein (2025) 4.5/5
Inside Man (2006) 3/5
Blade Runner (1982) 4/5 *
Beyond the Infinite Two Minutes (2020) 4/5
Heart Eyes (2025) 2/5
November (2017) 4.5/5
Falcon Lake (2022) 4/5
The Promised Land (2023) 4/5
Aftersun (2022) 3.5/5
The Gentlemen (2019) 2.5/5
Bring Her Back (2025) 3.5/5

Bugonia(2025)

3.5/5
Sterk acteerwerk en knappe dynamiek tussen de protagonisten.
Degelijke verhaallijn, maar een tikkeltje voorspelbaar naar het einde toe.

Heerlijk ongemakkelijke sfeer mede door de geweldige muziek/soundscapes.
Misschien wat raar, maar het deed me op een gegeven moment aan Barry Lindon denken.

Knappe, goede film!

Red Corner (1997)

Gaat dus over Richard Gere die een one night stand heeft met een chinese vrouw in china, en smorgens wakker wordt en ze lijkt vermoord.
hij krijgt amper hulp van ambassade en botst tegen een erg streng chinees rechtssysteem.

Best wel een spannende film hoor, enkel spijtig dat die quasi niets van rewatch value heeft, want eens je de uitkomst weet, heeft die film nog maar weinig te bieden.

A House Of Dynamite. - Netflix
Voor mij een 7-8/10
Film met parallel lopende verhaallijnen en perspectieven.
Voor mij een aanrader, verwacht wel geen over the top actie, dit gaat dieper en voor mij daarom een pak intenser.

The Revenant (Alejandro Gonzalez Innaritu, 2015)

Eerste rewatch sinds ik 'm in de cinema gezien heb. The Revenant is een goede film waar een veel betere film in verstopt zit. Voor mij werkt de film het best op het meest eenvoudige niveau: als een realistische survivalfilm waarin een man gedreven door pure wraak een vijandige omgeving overkomt. Alleen is Innaritu een auteur en probeert (en faalt) hij om meer gewicht te geven aan zaken die dat niet nodig hebben. Zo halen de vele droomsequenties vaart uit de film zonder dat ze het hoofdpersonage extra diepgang geven en geven ze de film eerder een pretentieus kantje. Gelukkig geeft The Revenant je nooit de kans om je te vervelen door de fantastische cinematografie van Emmanuel Lubezki. Maar met wat vereenvoudiging tijdens het editen, was The Revenant een opwindende avonturenfilm geweest waar je van de ene naar de andere indrukwekkende set piece ging (de indianenaanval, de beer, de waterval,...).

Ook wel dwaas dat dit net de film is waar Di Caprio een Oscar voor gewonnen heeft. Veel had hij niet om mee te werken, zijn rol bestond vooral in gepijnigd kijken met de kaken op elkaar, grommen en hijgen. Dat was blijkbaar wel een jaar met weinig zware concurrentie. Dan was Tom Hardy een pak indrukwekkender als antagonist.
Ik vind echt helemaal hetzelfde. Puur als survival film werkt deze film heel goed, een 'update' van Man in the Wilderness if you will, maar dan met een hoger budget en modernere cameratechnieken. Maar Iñarritu kan het niet laten, het is sterker dan hemzelf. Hij kan geen keuzes maken en dus ook deze film propt hij vol met spirituele, pretentieuze nonsens. Oh well, misschien herbekijk ik hem wel eens puur voor de leuke, avontuurlijke aspecten van de film. Want die zijn er wel, natuurlijk.

Bugonia : 2 neven ontvoeren een zakenvrouw waarvan beiden overtuigd zijn dat zij een buitenaardse is. Regisseur Lanthimos blinkt uit in WTF films. Ik wou dat ik het subtieler kon verwoorden maar daar komt het in essentie op neer. Elke film van hem is even mooi als bizar als ontroerend. Emma Stone, die gemaakt is voor zijn films, is als zo vaak een vd hoofdrolspeelsters in zijn films. Jesse Plemons is tragisch, lachwekkend en ronduit huiveringwekkend gestoord. Ik wist waar me aan te verwachten en toch heb ik me erdoor laten verrassen. Terwijl ik Poor Things persoonlijk te speciaal vond voor mij en ik Kinds of Kindness nog moet zien vond ik deze schitterend in elk aspect. De muziek, de sets, de extreme gestoordheid van de hoofdrolspelers en het uiteindelijke onvermijdelijke en tragische einde als kers op een taart. 8/10

She rides shotgun vader dochter misdaad roadtrip gemaakt op amper 25 dagen met een beperkt budget, met Taron Egerton echt wel een goede film staat op prime zijn transformatie doet mij een beetje denken aan Edward Norton qua lichaam.

8/10

Dankzij de favoriete films threads uitgekomen bij Barry Lyndon :love2:

Right up my alley. Verhaaltechnisch vond ik het niet uitzonderlijk, maar ik ben een sucker voor gestileerde films met goeie muziek en dan zit het hier wel helemaal goed natuurlijk. 't is een pareltje op dat vlak.

8,5/10

Terug
Bovenaan