Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Bugonia net gezien. Ik wil ooit met mensen naar Lanthimos gaan kijken zonder ze uit te leggen wie de man is en wat zijn werk kenmerkt. Gewoon om die hun gezicht te zien wanneer ze met 0 voorkennis zien wat er in die man zijn films gebeurt. Kandidaten?
Het meisje een paar plaatsen van mij vroeg aan haar date voor de film

"En is dat met actie en zo?"

Ze vond hem achteraf maar "origineel om origineel te doen"

Het meisje een paar plaatsen van mij vroeg aan haar date voor de film

"En is dat met actie en zo?"

Ze vond hem achteraf maar "origineel om origineel te doen"
Ik weet nog dat ik als 17-jarige edgelord na het zien van Passion of the Christ nog luidruchtig in de zaal zei dat het christelijke propaganda was.

Brawl at Cell Block 99 - Vince Vaughn in een nogal atypische rol voor hem, vond hem qua kurkdroge humor soms heerlijk. Voor de rest mwa, vond eigenlijk het stuk pre jail beter dan doen hij effectief in de cel zat. Gaat ook zo vlot allemaal. Nee, niet super slecht maar geen vermelding in de thread film van jaar xxx waard, imo. Met Bone Tomahawk en deze nu twee van de drie films van Zahler gezien, ik vind het geen drama dat hij voorlopig gestopt lijkt.

Laatst bewerkt:
Batman (1989). Eindelijk de OG Batman nog eens herbekeken.
Ooit eens gezien toen ik 13, 14 jaar was en vond er geen bal aan al heb ik echt geen idee meer waarom. Damn, wat een film!
Nicholson is heerlijk als de Joker, Keaton is een goeie Batman, de decors en setting zijn waanzinnig knap.

Er zijn wel minpuntjes maar die zijn zodanig klein/niet storend. Paar rare sprongen in het verhaal (het spontane bezoekje van The Joker aan Vale waarbij het Bruce Wayne neerschiet bv), of het feit dat er weinig of niets met Harvey Dent wordt gedaan (die trouwens race-swapped is en nobody gave a fuck, zoals het hoort). Maar dat staat het plezier zeker niet in de weg.

Op naar Returns!

Batman (1989). Eindelijk de OG Batman nog eens herbekeken.
Ooit eens gezien toen ik 13, 14 jaar was en vond er geen bal aan al heb ik echt geen idee meer waarom. Damn, wat een film!
Nicholson is heerlijk als de Joker, Keaton is een goeie Batman, de decors en setting zijn waanzinnig knap.

Er zijn wel minpuntjes maar die zijn zodanig klein/niet storend. Paar rare sprongen in het verhaal (het spontane bezoekje van The Joker aan Vale waarbij het Bruce Wayne neerschiet bv), of het feit dat er weinig of niets met Harvey Dent wordt gedaan (die trouwens race-swapped is en nobody gave a fuck, zoals het hoort). Maar dat staat het plezier zeker niet in de weg.

Op naar Returns!
Heb die dus nog nooit (bewust) gezien. Toch is op de watchlist zetten.

Red Sonja (2025) : Jaren heeft de Red Sonja film met Rose McGowan in production hell gezeten tot de zeer zwakke reboot van Conan in 2011 er definitief een kruis over maakte. Nu is er 40 jaren na de Brigitte Nielsen versie een nieuwe Red Sonja. Voor mij kwam deze als een verrassing en als ik keek naar de online reviews dan bleek deze mogelijks nog slechter als zijn voorganger. Nu, een cult classic gaat deze zeker nooit worden maar ik vond hem leuker dan ik had verwacht. Is hij trouw aan het bronmateriaal van de strips? Nope! Totaal niet want hij geeft Sonja een andere origine verhaal. Is hij leuk en overdreven? Zeker en vast! Er zitten een hele hoop interessante personages in en een paar heel leuke scenes waar ook nog is de CGI best wel te pruimen was. Wat ik wel minder vond waren sommige sets die echt goedkoop oogden en helaas ook de hoofdactrice die Sonja speelt. Ik vond haar totaal niet overtuigend en ook haar fysiek leek me niet bij iemand als Sonja te passen. Afgaande op de IMDb scores denk ik niet dat deze een heropflakkering zal betekenen van het Sword & Sorcery genre al ik heb me hier best wel mee kunnen amuseren. Mss is het bij mij net iets teveel nostalgie naar Robert E. Howard zijn verhalen maar ik vond deze toch een dikke 6/10 waard.
Bah, ook eens bekeken omdat ik het origineel wel ok vond in zijn tijdsgeest...

maar deze "draak" hier is echt out of nowhere komen opduiken, met onbekende acteurs, een erg grote Bfilm/netflix film feel to it, enkel Ronda Mitra steelde ietwat de show, al speelde ze niet lang mee... (waarom haar niet casten als red sonja??) ..

nee ik vond er weinig aan. had geen enkel gevoel met de acteurs of verhaal.

Bah, ook eens bekeken omdat ik het origineel wel ok vond in zijn tijdsgeest...

maar deze "draak" hier is echt out of nowhere komen opduiken, met onbekende acteurs, een erg grote Bfilm/netflix film feel to it, enkel Ronda Mitra steelde ietwat de show, al speelde ze niet lang mee... (waarom haar niet casten als red sonja??) ..

nee ik vond er weinig aan. had geen enkel gevoel met de acteurs of verhaal.
Ik vond hem wel leuk, ook omdat het zo onverwacht was voor mij. En de nostalgische kant speelt bij mij ook wel mee zoals ik al aanhaalde.

Als je een echte S&S b film wil zien moet je deze mss is bekijken. Krijgt allesinds al een hogere score op IMDb als Red Sonja. Als ik deze ergens kan vinden ga ik die zeker bekijken!

Ik vond hem wel leuk, ook omdat het zo onverwacht was voor mij. En de nostalgische kant speelt bij mij ook wel mee zoals ik al aanhaalde.

Als je een echte S&S b film wil zien moet je deze mss is bekijken. Krijgt allesinds al een hogere score op IMDb als Red Sonja. Als ik deze ergens kan vinden ga ik die zeker bekijken!
Daniël Bernhardt vindt ik best wel een goeie acteur hoor, verving Van Damme probleemloos in de bloodsport sequels, dus idd deze film lijkt mij wel wat.... zal proberen die te vinden.

ook de Conan remake vond ik eigenlijk niet slecht hoor.

Wou dat ze een verfilming maakten over Golden Axe , dat zou pas wat zijn :)

Oooh ik wist niet dat Steven Kostanski een nieuwe film had! Ga ik zeker kijken!!

Predator Badlands. Als film op zich wel cava, als predator film zeer matig omdat de predator naar mijn mening te menselijk gemaakt is. Het leek op het einde meer op "we maken een Avengers maar dan met de predator". Het verhaal is ook niet echt heel verrassend. Al bij al verstand op 0 en kijken. Ik moet ook zeggen dat ik de planeet waarop ze vechten zéér creatief vind qua fauna en flora.

Ik had per ongeluk tickets besteld waarbij ze op de muren ook projecteren (ScreenX). Dat had 0 meerwaarde en was meestal eerder storend. Ten 1e waren de kleuren veel fletser, en ten 2e waren de frames niet in sync. In trage establishing shots is dat niet te zien, maar bij vlugge camerawissels of vlugge bewegingen die over de naad gaan was het storend. De verlichting van de nooduitgangen zit ook in het projectiebeeld dus je hebt om de zoveel meter nog eens een groene lamp die licht geeft. Ik snap de meerwaarde van deze technologie in zijn huidige staat compleet niet.

Ah en een paar weken geleden Tron Ares. Visueel machtig, ook leuk als ze de 80's Tron wereld induiken en daar bv de barst in de muur aan de light cycles nog altijd bestaat. Geluid stond wel véél te hard, niet normaal.

Voor mij gaat het:
Predator > Prey > Predator 2 > Predator: Badlands > Predators > AVP 1&2 > The Predator
Gisteren Killer of Killers gezien en was zeer aangenaam verrast. Wat de Trachtenbergs betreft, plaats ik hem tussen Prey en Badlands. In de hele Predator franchise weet ik het niet zeker. Predator 2 is alweer lang geleden en weet eigenlijk niet goed wat ik er nu van zou vinden.

Ah en een paar weken geleden Tron Ares. Visueel machtig, ook leuk als ze de 80's Tron wereld induiken en daar bv de barst in de muur aan de light cycles nog altijd bestaat. Geluid stond wel véél te hard, niet normaal.
Blij dat ik niet de enige was. Wij hebben hem gezien in Kinepolis Leuven (zaal 7) en geluid was echt veel en veel te luid. In die mate dat ik er iemand voor ben gaan aanspreken. Iets wat ik normaal nooit zou doen, maar dochter was erbij en had er echt last van.

"Ja sorry meneer, we hebben dat nog al gehoord maar die film is gewoon luid. Ik zie hier op mijn scherm dat onze paramaters al op medium staan maar ik zal het nog eens melden aan iemand". Paar minuten erna leek het precies toch wel beter te zijn. Harder geluid speelt bij mij allerminst een rol bij de immersie in een film, integendeel.

Frankenstein

Erg mooie film maar vond ‘m wel niet memorabel ofzo? De making of staat ook op Netflix en is wel de moeite. Begrijp je ineens waar dat budget van 100+ miljoen naartoe is gegaan. 😀

Blij dat ik niet de enige was. Wij hebben hem gezien in Kinepolis Leuven (zaal 7) en geluid was echt veel en veel te luid. In die mate dat ik er iemand voor ben gaan aanspreken. Iets wat ik normaal nooit zou doen, maar dochter was erbij en had er echt last van.

"Ja sorry meneer, we hebben dat nog al gehoord maar die film is gewoon luid. Ik zie hier op mijn scherm dat onze paramaters al op medium staan maar ik zal het nog eens melden aan iemand". Paar minuten erna leek het precies toch wel beter te zijn. Harder geluid speelt bij mij allerminst een rol bij de immersie in een film, integendeel.
Bij ons eind oktober in Gent in zaal 4. Echt loeihard. Paramerters op medium of niet, daar kwam zeker 90 dB uit die speakers bij momenten.

Bij ons eind oktober in Gent in zaal 4. Echt loeihard. Paramerters op medium of niet, daar kwam zeker 90 dB uit die speakers bij momenten.
Hmm, ik heb mij bij moment tussen de kraag van mijn jas moeten steken (zeker bij begin van de film). Een mens moet binnenkort al oordoppen meenemen om naar de cinema te gaan...

Sentimental Value: ja! Boeide van begin tot eind, goed geacteerd en ook al vind ik Renate Reinsve een stomme trut deed ze het meer dan behoorlijk, maar ik was vooral meer onder de indruk van Stellan Skarsgård en nog meer Elle Fanning (wat ik totaal niet verwacht had bij die laatste).

Ik heb hem begin deze week gezien en ik weet nog altijd niet wat ik er precies van moet denken. Ik vond Skarsgard ook wel echt goed, maar verder, goh. Mooi en diep verhaal ook al lag het plot er nogal dik op. Het personage van Reinsve vind ik ondanks de centrale rol oppervlakkig uitgewerkt. Het interessantst was nog het gebruik van kleur doorheen de film, aantal keer dat Reinsve met iets rood te zien was of iets blauw! Zou het alleen al daarvoor wel herbekijken.

Maar ja ik weet dus echt niet wat ik er van moet denken. Alsof Trier initieel een grotere film wou maken en Skarsgard en Reinsve veel meer wilde uitwerken, maar er om financiële redenen in moest snijden. Dunno.

Terug
Bovenaan