Straddle
Well-known member
Die eindscène is geweldig, perfecte soundtrack (de hele film is ook goed).Die Gaelic reel in combinatie met het slot van die film maakt het tot een perfecte climax. Fenomenale film, inderdaad.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die eindscène is geweldig, perfecte soundtrack (de hele film is ook goed).Die Gaelic reel in combinatie met het slot van die film maakt het tot een perfecte climax. Fenomenale film, inderdaad.
Geen nieuwe kijk op de problematiek, geen groot spektakel maar ik vond het wel een sterke film waarbij "form follows function" goed werkte (de cinematografie vertolkt perfect de onrust die er in de school heerst, waar iedereen precies op elk moment kan ontploffen of instorten). En Murphy kon mij wel overtuigen, net zoals Jay Lycurgo (Shy). Die laatste had ik onlangs ook aan het werk gezien in "Half Bad" op Netflix, waarin hij ook erg sterk acteert.Steve (2025)
6/10
Floppie ? Heel de film door is het acteerniveau een curve die op en neer gaat, Murphy kan niet overtuigen & er komt geen nieuwe inkijk op het thema 'probleemjongeren'. De acteurs zijn duidelijk veel ouder dan de scholierenleeftijd en kunnen niet tippen aan die van bvb. de serie Top Boy. Voor mij een afrader.
10 jaar bedoel je, toch?!V for Vendetta, prachtige film. Blij dat ik hem na 20 jaar nog eens heb gezien.

@Général Zantas Judgment at Nuremberg en 12 Angry Men staan ook op prime normaal als oude rechtbanktoppers.
@Général Zantas Judgment at Nuremberg en 12 Angry Men staan ook op prime normaal als oude rechtbanktoppers.
12 Angry Men heb ik al een aantal maal gezien en staat hier geboekt als een topper in het genre, Nurnberg aangestipt, misschien volgend weekend al eens bekijken als ik er zin in heb.
Wat mij stoorde is dat ze in deel 3 van R rating naar PG 13 zijn gegaan. Hetgeen waar die franchise om draaide: namelijk oude knarren die op old school wijze te keer gingen, werd zo teniet gedaan. De reeks verloor daar imo eigenheid.The expendables 3 (rewatch)
goeie film weeral, al hoefde dat 2de onervaren team, er niet per se bij voor mij. maar goed, ze willen eens iets nieuws doen, snap ik.
binnenkort nog es de 4e film er ook nog es door haspelen, weet daar ook alweer niets meer van..
serieus? dat was me eigenlijk niet echt opgevallen. ik vond er wel erg veel actie aan, zeker gezien dit de langste speelduur van allemaal heeft, deze 3e film: 124 minuten. ik vond de kills even "hard" als vorige films hoor.Wat mij stoorde is dat ze in deel 3 van R rating naar PG 13 zijn gegaan. Hetgeen waar die franchise om draaide: namelijk oude knarren die op old school wijze te keer gingen, werd zo teniet gedaan. De reeks verloor daar imo eigenheid.
Ik denk niet dat Nuremberg er nog op stond, hebben ze recent er af gehaald dacht ik.