Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Zojuist terug van de Kinepolis. Plan was om naar The Black Phone 2 te gaan maar aangezien dat ons blijkbaar 20 euro/ticket ging kosten, last minute gekozen voor Tron: Ares (6/10)

Film die niet veel slecht doet, maar ook heel weinig heel goed doet waardoor het zo weinig memorabel is. Mn haar ging al rechtstaan toen ik in de opening credits Jared Leto zijn naam zag verschijnen, maar hij viel al bij al nog mee. Qua verhaal deed het me heel weinig, soundtrack van Trent Reznor vond ik dan 1 van de enige echte lichtpuntjes.

Moet 1 van de meest karikaturale vilains ooit zijn. Kreeg quasi constant op haar doos, om dan iedere keer terug te komen met grotere en zwaardere wapens, om dan terug direct afgevoerd te worden. Scène waarbij ze hele serie pinballkasten uit de grond trekt, terwijl ze gewoon mooi ernaast naar de held kon lopen vond ik geniaal (onbedoeld) comic relief

Twee films bekeken tijdens filmfestival Gent

Exit 8:
Blijkbaar gebaseerd op een Japanse videogame. Psychologische horror. Verrassend goed. Zat wel een paar te "gamerige" elementen in voor mij maar dat zal wel een soort van fanservice geweest zijn.
8/10

Two prosecutors:
Verhaal over een jonge procureur in tijden van Stalin's grote zuivering. Typische Oost-Europese film dus enorm trage scénes maar dat past ook met het thema over de horror van een meedogenloze staatsapparatuur. Was wel interessant om eens iets te zien over jaren 30 Soviet-Unie ookal is het niet bedoeld als een documentaire.
7/10

Malena (2000)
From Russia With Love (1963)

Morgen een paar progressieve films checken want ik voel me vuil na al die misogynie op beeld. :unsure: Het ene is een product van zijn tijd dus dat is te plaatsen, het ander vind ik gewoon heel verkeerd aangepakt waardoor de nuance die ze willen brengen volledig de mist in ingaat en de film even erg wordt als zijn personages (op Malena na).

Weapons: Al bij al geamuseerd gekeken waarbij het verschil in perspectief tussen de verschillende main characters het verhaal interessant maakt.

Malena (2000)
From Russia With Love (1963)

Morgen een paar progressieve films checken want ik voel me vuil na al die misogynie op beeld. :unsure: Het ene is een product van zijn tijd dus dat is te plaatsen, het ander vind ik gewoon heel verkeerd aangepakt waardoor de nuance die ze willen brengen volledig de mist in ingaat en de film even erg wordt als zijn personages (op Malena na).
Ja, met 007 heb ik zo’n probleem niet maar Malena is wel echt some egregious shit. Mensen die beweren dat ze naar die film kijken voor een andere reden dan geilen op Monica Belucci be kidding they selves.

Hundreds of Beavers ga ik niet loggen... Na 8 minuten dacht ik "die rare intro begint nu toch wel lang te duren", dus ik heb eens een paar keer vooruit geskipt in de film, vastgesteld dat dat effectief de stijl van de film was, en het dan wijselijk afgezet. Ik snap niet dat mensen dit leuk kunnen vinden.

Anderzijds vind ik Freddy Got Fingered een sublieme komedie.

Laatst bewerkt:
Allebei volledig verschillend natuurlijk maar vind zowel Beavers als Freddy best leuk. Van de laatste 15 jaar vind ik Beavers toch echt wel een van de betere komedies. Geniale throwback naar de oldskool van greats zoals Abbott & Costello, Chaplin & Keaton.

Hundreds of Beavers ga ik niet loggen... Na 8 minuten dacht ik "die rare intro begint nu toch wel lang te duren", dus ik heb eens een paar keer vooruit geskipt in de film, vastgesteld dat dat effectief de stijl van de film was, en het dan wijselijk afgezet. Ik snap niet dat mensen dit leuk kunnen vinden.

Anderzijds vind ik Freddy Got Fingered een sublieme komedie.
Naar mate de film vordert beginnen er meerdere lagen jokes op elkaar te stapelen en is het echt hilarisch. Maar ik begrijp dat het niet voor iedereen is.

The Alabama Solution.

Weer zo een sterke hbo docu, waar je je geloof in de politiek, en zeker die in de States opgeeft, en des te meer snapt waarom bepaalde waanzinnige situaties zich voordoen. Met als oorzaak nog maar eens opportunistische politiekers die hun eigen kas willen spijzen. Ten koste van mensenlevens die in hun ogen niets waard zijn.

Weapons
De hype zorgde ervoor dat ik er meer van verwachtte. In het begin spuiten ze een bepaald woord op de auto van een personage die overduidelijk niet schuldig was vanaf het begin (een fout, want te overduidelijk) maar het gaf wel weg wat er gaande was; Flauw en voorspelbaar qua plot. Ik zag alles van mijlenver aankomen. Ja, ook het kolderiek slot.

De acteurs redden redden boeltje wel, dus toch nog een mooie 7/10 (Maar dichter tegen een 6,5 dan tegen een 7,5)

Later gelezen dat het de studio het einde anders wou. Jammer. Het einde van de filmmaker had stukken beter geweest. Het originele einde had ik wellicht hoger ingeschat. De studio heeft blijkbaar het Gladys hoofdstuk geschrapt. Sja

Hier zat véél meer in. Toch nog 7 omdat ik goed gezind ben. Maar oprecht eerder een 6,5

Laatst bewerkt:
De hype zorgde ervoor dat ik er meer van verwachtte.
En daarmee is alles gezegd. Geen enkele film is al een succes geweest als de bezoeker helemaal hyped was op voorhand. Ik wist niets over deze film en vond deze fan-tas-tisch

Ja, met 007 heb ik zo’n probleem niet maar Malena is wel echt some egregious shit. Mensen die beweren dat ze naar die film kijken voor een andere reden dan geilen op Monica Belucci be kidding they selves.
Uw eigen fantasieën niet projecteren op anderen hé makker :D

Alien - Resurrection : Na Alien Earth de hele filmreeks nog is bekeken en deze was veruit degene die ik het minste ooit bekeken heb. Kan makkelijk 10 jaar geleden zijn. Het enige wat ik er nog van wist was dat die niet zo goed was en ja, goed is die niet. Maar om nu te zeggen dat hij absoluut niet past in het rijtje zou ik ook niet durven beweren. Er zaten zeker een paar heel goede momenten in maar net zoveel andere zwakke momenten. Ik had bij momenten de indruk dat niemand echt wist welke richting deze film moest opgaan. Al bij al was alles ook vrij voorspelbaar geworden en ik denk mss dat dit nog het grootste manco was. 6/10

The Astronaut
: Kate Mara keert na een missie bewusteloos terug op Aarde en ze kan zich niet herinneren wat er is gebeurd. Ze wordt in een aparte faciliteit onder gebracht en op de momenten die ze alleen is gebeuren er allerlei onverklaarbare dingen in en rond het complex. Langzamerhand begint het te dagen dat iets haar mogelijk is gevolgd. Als je de reviews op IMDB bekijkt dan zou je een draak van een film verwachten en al is het einde indd vrij "cringe" toch vond ik het een aangename film om volgen. Niets wereldschokkend zoals verwacht maar degelijk. Enige echte minpunt vond ik de zeer zwakke CGI naar het einde toe. 6/10

Apocalypto
: Een van mijn favoriete Mel Gibson films ooit. De man kan geweldige historische films maken. Zijn ze historisch juist? Zeker en vast niet maar wat maakt het uit. Het verhaal, de setting, de immense schaal van de stad en natuurlijk dat alles in een vd Maya talen gesproken maken dit een onvergetelijk avontuur. Het einde vind ik maar wat lauw omdat het net wat te toevallig allemaal uitkwam. Toch 8/10

Bram Stoker's Dracula
: Coppola does Dracula, en hoe! Wat een film, wat een uitvoering van Oldman, Ryder en Hopkins. Heb hier geweldig van genoten en zat de ganse tijd gekluisterd aan het scherm. Je merkt wel dat de film wat gedateerd begint te ogen hier en daar maar dat is ook niet onlogisch voor een film uit '92. Wel speciale shout-out naar de kostumes. Die zijn stuk voor stuk meesterwerken. Het harnas van Dracula, de rode sleep, het blauw grijze pak. 8/10

Dead Poets Society
: Ik zag Robin Williams doodgraag bezig in zijn films als kind. Van DPS heb ik pas veel later gehoord maar nooit de kans gehad om te bekijken tot een nu. Ik had wel wat verwachtingen gekregen nadat ik online al wat voorbij had zien komen maar eerlijk vond ik het allemaal vrij pover. Ik had ook het gevoel dat ik dit al is elders had gezien in een of andere vorm. Wss hebben die films stukjes van deze film geleend of geïmplementeerd. Ik vond het allemaal wat te braaf en voorspelbaar. 5/10

John Carter
: Als fan van pulpfictie is John Carter een van mijn favoriete personages ooit. Princess van Mars is een van die verhalen die gewoon tijdloos blijven en must read zijn voor iedereen die beetje van Sci Fi houdt. Deze film op zich is ongelofelijk goed. Ik snap nog altijd niet hoe Disney dit naar de kloten heeft laten gaan maar het is helaas gebeurd en jammer genoeg vermoed ik niet dat we nog een vervolg krijgen. 8,5/10

Richard Jewell
: Clint Eastwood films zijn meestal vrij mooie films en deze was ook meer dan ok. Richard Jewell was een bewaker in Atlanta tijdens de Olympische spelen in 1996. Hij komt uit bij een pijpbom die onder een bankje verstopt is en slaat alarm. Tijdens de ontruiming ontploft de bom en hij is plots de grote held. De FBI denkt daar al vlug anders over en plots bevind hij zich in het oog van een storm waarin hij door media en FBI hoofdverdachte nummer 1 is. Hij houdt zijn ontschuld echter vast en besluit een oude kennis die advocaat is onder de arm te nemen. Paul Hauser en Sam Rockwell zijn van die acteurs die ik gewoon graag bezig zie hun ding te doen en dat is hier ook helemaal het geval. 7/10

Laatst bewerkt:
Bram Stoker's Dracula : Coppola does Dracula, en hoe! Wat een film, wat een uitvoering van Oldman, Ryder en Hopkins. Heb hier geweldig van genoten en zat de ganse tijd gekluisterd aan het scherm. Je merkt wel dat de film wat gedateerd begint te ogen hier en daar maar dat is ook niet onlogisch voor een film uit '92. Wel speciale shout-out naar de kostumes. Die zijn stuk voor stuk meesterwerken. Het harnas van Dracula, de rode sleep, het blauw grijze pak. 8/10
Vooral bekijken, beseffende dat alle special effects in camera gedraaid zijn. Waanzinnig gewoon, dat treintje bvb :eek2:.

Caught stealing

Een Guy Ritchie film gemaakt door Aronofsky. Je voelt het in de personages en verhaal van de film alsof het een Ritchie-film is, maar de toon brengt het terug naar een Aronofsky-film.

Ik heb er van genoten en vond het goed geacteerd met een verhaal dat kon verrassen en emotioneel me wel raakte bij momenten. Ik dacht de dag erop nog over na, maar owv de toon die een beetje door de bochten gaat doorheen de film zal het me allicht niet zo lang bijblijven. :p

Emancipation (2002)

ik vond dit toch echt wel een sterke film. eerste deel was beetje apocalypto-achtig, met die chase van die blanke katoenbazen achter de zwarte slaven. beste beklijvend.

snap de mindere reviews niet echt, will smith speelde echt wel ijzersterk, en film bleef me aandachtig volgen.
toch erg wat er vroeger is gebeurd in de slavernij... thank god for the Lincoln emancipation-act!

Cobweb. Stond al langer op lijstje en geen maand beter dan de deze om zo'n films te bekijken. Begon sterk maar eenmaal het plot duidelijk werd, gleed het wel wat af. Zitten wat gaten en onlogische dingen in vond ik.

Terug
Bovenaan