Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Demon slayer infinity castle gaan zien in Kinepolis in imax.

Wow een week na release nog steeds elke plek bezet. Voor een Japanse film echt gek. Geleden van Oppenheimer dat ik een zaal zo vol gezien heb. Is blijkbaar ook de highest grossing movie in Japan ever.

Film zelf was 10/10. Animatie 12/10. Gestoord hoe mooi die geanimeerd was. Als je die Japanners echt westers movie budget geeft zie je pas echt wat ze kunnen.

De minpunten :veel te luid. En dit is van iemand die thuis een 5.1.2 atmos setup heeft en op hoog volume tv kijkt.
NL/ franse subs ipv Engelse, en ze waren nog eens slecht ook. De Nederlandse waren nog een extra slecht omdat ze van het Frans vertaald werden ipv van Japans naar naar NL.

Je merkte ook voor een zaal die bomvol zat met een publiek van 50% pubers, dat er ook niemand een woord zei , zo hard aan hun stoel gekluisterd. Zelf geen gsm’s zien oplichten tot aan de credits. Zeldzaam !
Hopelijk geen 2j-4 wachten voor part 2 en 3 ….

Back to the Future trilogy
- Uiteindelijk bijna 40 jaar oud en had deze films nog nooit gezien. Eerste vond ik fantastisch, twee en drie gewoon genietbaar.
- 9/10 - 7/10 - 7,5/10

Superman
- In dezelfde week Superman & Fantastic Four gezien en heb me gewoon een stuk meer geamuseerd met Superman. Ik vond het wel een leuke insteek en toch vaak een glimlach gekregen zonder dat het voor mij geforceerd over kwam.
- 7,5/10

Fantastic Four
- Niet slecht, maar deed me uiteindelijk niet veel
- 6,5/10

Daylight : Na Cliffhanger deze nog is uit de kast gehaald en als je de 2 langs mekaar legt zijn ze heel vergelijkbaar bedacht ik mij. Sly keert bij het begin in beide films zijn rug toe na een ongeluk en in allebei keert hij terug om te helpen en wordt de held. Ik heb leuke herinneringen aan deze 2 blockbusters ongeacht het vergelijkbare plot. Ook hier weer is de actie goed en Sly was in zijn prime. Ik val in herhaling... 8/10

Volgende mss Demolition Man

Die Hard with a Vengeance
: De 3de in de reeks en mogelijk qausi even goed als de eerste. Jeremy Irons als Simon is heerlijk als badguy die wraak wil op McClain en een heel plan opzet om uiteindelijk een international bank te overvallen. Sam Jackson speelt Zeus die dik tegen zijn zin mee op pad moet met McClain om Simon te stoppen. Die Hard 3 is evenwel geen buddy action film want daarvoor is het figuur van Zeus te rasistisch bij momenten. McClain haalt dit ook aan en Zeus zegt in het politiebureau heel duidelijk dat hij enkel hem heeft geholpen om zijn gemeenschap te beschermen tegen "trigger happy" politie. Het enige waar ik dit nog aan kan linken zelf zijn de protesten en rellen in LA in '92. Ik wil hiermee geen discussie starten, ik haal alleen maar aan wat ik zie en hoor in de film. 7,5/10

Thunderbolts*

Heb niet alle Marvel's gezien dus kan zijn dat ik wat story gemist heb, maar deze was gewoon goed gemaakt en fun van begin tot eind. Florence Pugh ook gewoon leuk om naar te kijken. 7,5/10

Thunderbolts*

Heb niet alle Marvel's gezien dus kan zijn dat ik wat story gemist heb, maar deze was gewoon goed gemaakt en fun van begin tot eind. Florence Pugh ook gewoon leuk om naar te kijken. 7,5/10
Deze vond ik ook wel een verrassing. Ik blijf het zeggen: Marvel moet zich terug meer concentreren op street level helden.

The Negotiator (1998) - 8/10

Heerlijke film, top Sam Jackon en Kevin Spacey. Ook wel geinig om zoveel bekende faces in ondersteunende rollen te zien. De actie is top, de spanning is top, intrige en misdirectie aanwezig. Alleen heel spijtig van die toch wel vrij simplistische ontknoping/apotheose, het niveau van de film onwaardig eigenlijk en doet afbreuk aan de filmervaring.

28 Years Later (Danny Boyle, 2025)

Beter dan verwacht, leuke verrassing. Mijn eerste gedacht na de aftiteling was "goede zombiefilm, misschien niet zo'n goeie entry in de 28-reeks (voor mensen die meer van hetzelfde verwachten)."

Dat laatste is voor mij alvast geen probleem, ik vind het wel tof dat Boyle besloten heeft om enkel het basisconcept te gebruiken als springplank voor films die uiteenlopen qua thematiek en toon. Dit was niet de standaard maatschappijkritische zombiefilm maar eerder eentje die iets over de condition humaine te zeggen had. Eerste helft was nog vrij standaard spannende survival stuff maar ik vond vooral de tweede helft te pruimen, één lange les in aanvaarding van de dood. Als geheel gezien was 28 Years Later behoorlijk bevreemdend en vond ik 'm regelmatig serieuze folk horror vibes hebben, allebei positieve punten voor mij. Enkel jammer van die laatste scène die nogal kak was als coda voor wat ervoor kwam, lijkt me alsof de opvolger 28 Years Later: Beyond Thunderdome gaat worden.

Return of the king - in concert (dus met live symfonisch orkest, zang en alle toeters en bellen).

Tsjah, wat kan ik zeggen. Ook al heeft hij voor mij wat pacing issues, die live ervaring tilt hem van een waanzinnig goede film naar een perfecte 10/10 :love:

The Client (1994) - 8/10
Advocaten actiethriller van John Grisham, staat hier al een tijdje op de leeslijst maar dus eerst de film. Goed van genoten. Sterke acteerprestaties van Susan Sarandon en Tommy Lee Jones. Die kleine vond ik met momenten precies beetje over the top, en de antagonisten waren vrij karikaturesk helaas, wat wel een beetje afbreuk doet aan het voor de rest heel interessante verhaal en verfilming.
Brad Renfro is blijkbaar al 15 jaar geleden overleden aan een drugsoverdosis, nog zo'n kindsterretje uit de jaren 90 die niet met de fame kon omgaan. Heel jammer.

Together
8/10

Wat mij betreft een goed uitgevoerde body-horror. Duidelijk geschreven wel door iemand die ook zijn valium pillen snort, pun intented.

Laatst bewerkt:
Gisteren eens een poging gedaan om terug wat mee te zijn met de nieuwe post-infinity war Marvel films

Thunderbolts: 6/10

Veel positieve zaken gelezen hieromtrent, maar toch wat ontgoocheld. Voelt mij toch vooral aan als meer van hetzelfde, met paar zaken die mij stoorden. 1ste helft van de film kon mij weinig boeien, de final act redde de film wel wat voor mij.

- Julia Louis Dreyfus als semi-villain werkt echt niet voor mij
- Florence Pugh die de volledige film een sappig Russisch Engels accent moet gebruiken, stoorde mij (ok, klopt met het verhaal en dergelijke, maar kwam wat karikaturaal over)
- Villain die in 1 scene Thanos-like powerlevels toont, iedereen easy peasy afmaakt, om dan volgende scene via een druk op de knop KO te gaan. Feit dat ze hem erna doodleuk alleen laten liggen in die kamer kwam echt wat wacko over.

Positief
-Artstyle van onze vilain na zijn evil-awakening was echt cool gedaan

The world will tremble (2025)

ontzettend krachtige en spannende film over een groep joden die onmenselijk behandeld worden door de nazi's, en die een plan bedenken om te ontsnappen, en de wereld kenbaar te maken wat er zich daar afspeelt.

Gisteren 'Weapons (2025)' gezien en amai wat een toffe film. Heel onvoorspelbaar en itt. vaker was deze wel goed uitgewerkt.
Same. Verrassend goed. Leuk hoe alles wordt ontrafeld door de verschillende perspectieven.

Ook nog Time Cut bekeken. Een tijdje terug Totally Killer gezien en deze deed me der qua opzet wat aan denken.
Maar waar Totally Killer een frisse comedy slaher combo is, is Time Cut een bloedserieuze film die bovenal zeer matig is.

One upon a time in Hollywood ook eindelijk bekeken. Damn, what a ride.
Geen idee waar ik hem in Tarantino z'n oevre zou plaatsen. Ondanks de lange duur en het lage tempo vloog de film voorbij. Je voelt echt de liefde van Tarantino voor het onderwerp van het scherm druipen. Topper imo.

28 Years Later

Deze is terug wat meer in lijn met de eerste film. Beetje absurd, chaotisch gefilmd, speciale visuele effecten. Maar dan met veel mooier geschoten beelden, waaronder van de setting (natuurlandschappen in Engeland). Weeks was alleszins veel meer 'Hollywood'.

Ik stoorde me in het begin wel wat aan de muziek/noise. Nogal eindeloos in your face terwijl je gewoon de hoofdpersonages moest leren kennen.
Gelukkig komt dat daarna niet meer zo terug.

Het start als een soort 'Last of Us' British version. maar wordt dan weer iets compleet anders. En op het einde gaat het weer even een andere richting uit. Wat ik eigenlijk wel kan appreciëren. Al weet ik niet of het 100% geslaagd is. Het haalt je wel wat uit de film.
De gore en acteerprestaties waren heel goed.

De 6,7 op IMDB is imo te laag gescoord. Ik zou 'm minstens een 7 and something geven.

Hard Truths

Mike Leigh (and Marianne Jean-Baptiste) did it again.
Deze film zal niet door iedereen gesmaakt worden maar it hits like a truck. Heeft wel even tijd nodig om binnen te dringen.

Elio gezien.

Op zich geen slechte kinderfilm, en ziet er ook wel mooi uit.

Maar niet het niveau dat ik van Pixar verwacht, vooral qua humor. Duidelijk een film uit de flauwe strekking die bij Pixar rondloopt op dat vlak.

Terug
Bovenaan