Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Weapons : Een hele schoolklas wordt plots vermist en de juf wordt door de ouders aangeduid als de schuldige. We krijgen de film telkens vanuit de standpunten van verschillende personages. De juf, de hopeloze vader, de directeur, de flik en stille jongen uit de klas. Wat de film heel goed weet te doen is je aandacht erbij te houden. Je wordt langzaam maar zeker mee in de nachtmerrie gesleurd (pun intended here). Ik had mss iets meer achtergrondverhaal vd antagonist willen hebben maar ik vermoed dat dit is gedaan om het mysterie wat erin te houden en zich vooral op de gevolgen van de verdwijningen te focussen. 8/10

Naar het einde toe wanneer Alex het twijgje breekt om de kinderen tegen de heks te keren en zij dit beseft: "Oh no..."
Heerlijk moment! :thumb:

Weapons : Een hele schoolklas wordt plots vermist en de juf wordt door de ouders aangeduid als de schuldige. We krijgen de film telkens vanuit de standpunten van verschillende personages. De juf, de hopeloze vader, de directeur, de flik en stille jongen uit de klas. Wat de film heel goed weet te doen is je aandacht erbij te houden. Je wordt langzaam maar zeker mee in de nachtmerrie gesleurd (pun intended here). Ik had mss iets meer achtergrondverhaal vd antagonist willen hebben maar ik vermoed dat dit is gedaan om het mysterie wat erin te houden en zich vooral op de gevolgen van de verdwijningen te focussen. 8/10

Naar het einde toe wanneer Alex het twijgje breekt om de kinderen tegen de heks te keren en zij dit beseft: "Oh no..."
Heerlijk moment! :thumb:
einde was mij wel wat kwijt, dreef het wat te ver. Dat zout werd precies nooit uitgelegd en hoe hij ineens 16 personen manipuleerde met een stokje, en niet met dat ander ritueel dat wel eerder voor meerdere personen werd gebruikt, werd ook niet uitgelegd. Nog altijd terecht een 8/10 hè maar was het einde beter dan was het een 9

Django Unchained (2012) - 9,5/10

Nadat ik zo genoten had van Christopher Waltz gisterenavond, gelijk ook deze herbekeken. Geen A zonder B, zeg maar. Weer zo'n heerlijke film, tot in de puntjes afgewerkt. Tragiek en komedie magistraal verwoven in een tapijt boordevol actie.

einde was mij wel wat kwijt, dreef het wat te ver. Dat zout werd precies nooit uitgelegd en hoe hij ineens 16 personen manipuleerde met een stokje, en niet met dat ander ritueel dat wel eerder voor meerdere personen werd gebruikt, werd ook niet uitgelegd. Nog altijd terecht een 8/10 hè maar was het einde beter dan was het een 9
Het zout diende als een barriere voor haar eigen spreuk. De spreuk was dan al gemaakt maar ging pas in als de persoon in kwestie zijn voet over het zout zette. Dat werd wel heel duidelijk toen Alex zijn voet bewust over het zout en op de grond zette om zo zijn ouders van die deur weg te lokken. Ook Josh Brolins personage probeerde nog Julia Garner tegen te houden maar was net te laat geloofde ik.

We hebben uiteindelijk maar 2 soorten spreuken gezien van de heks. 1 om een persoon een andere aan te vallen en de andere spreuk was om de groep te lokken. Ik had liever gezien waar ze echt vandaan kwam of wat haar bedoeling was. We krijgen enkel te horen van haar dat ze erg ziek is. Was dat echt zo dat ze ziek was en zichzelf dacht te genezen door anderen? Soort van succubus of was dat gewoon een list om iets anders te doen uiteindelijk met haar slachtoffers? Ik vond dat niet zo duidelijk. We kregen alleen van: tante komt hier slapen want ze is ziek en ze beetje raar.

Ik had liever gezien waar ze echt vandaan kwam of wat haar bedoeling was. We krijgen enkel te horen van haar dat ze erg ziek is. Was dat echt zo dat ze ziek was en zichzelf dacht te genezen door anderen? Soort van succubus of was dat gewoon een list om iets anders te doen uiteindelijk met haar slachtoffers? Ik vond dat niet zo duidelijk. We kregen alleen van: tante komt hier slapen want ze is ziek en ze beetje raar.
Er is sprake van een prequel ;)

is dit de "grootste horror hit in 21 jaar" ? :rofl: jeezes, weer zo'n supernatural filmpje waarbij elke vorm van realisme overboord worden gegooid.

ik vind daar nu eens niets aan hé, zo'n conjuring, weapons, heradity films.... Nee geef mij maar een gewetensloze killer zoals Wolf Creek en Texas chainsaw massacre .... Die kunnen of zijn tenminste echt gebeurd zijn.

is dit de "grootste horror hit in 21 jaar" ? :rofl: jeezes, weer zo'n supernatural filmpje waarbij elke vorm van realisme overboord worden gegooid.

ik vind daar nu eens niets aan hé, zo'n conjuring, weapons, heradity films.... Nee geef mij maar een gewetensloze killer zoals Wolf Creek en Texas chainsaw massacre .... Die kunnen of zijn tenminste echt gebeurd zijn.
Mja, de titel is inderdaad bedenkelijk.

Daarom dat er ook verschillende sub-genres zijn in horror hé. Duidelijk dat jij geen supernatural fan bent maar eerder slasher, ik eerder omgekeerd.
The Conjuring is gebaseerd op waargebeurde feiten ( wel héél lichtjes natuurlijk 😝 ) en Weapons heeft voodoo en zwarte magie in zich wat wel op zich bestaat.

Dit weekend 2 films bekeken
The Menu: 3.5/5
'Ari Aster meets Ratatouille'. Niet veel negatiefs op aan te merken, maar precies wat te weinig memorabel om deze nu echt als 'wow' te omschrijven. Misschien waren mijn verwachtingen iets te hoog.

Alien: Romulus (rewatch) 4/5
Ok, soms wat te veel fanservice, maar ik blijf dit een dijk van een Alien-film vinden. Back to the roots, scary aliens, paar heel coole scenes in.

Demon slayer: infinity castle (part 1)

Zeer genoten van deze film en mild verrast van het aantal ouders dat opdaagde met hun kinderen die nauwelijks 10 jaar konden zijn. :D Ondertitels met redelijk wat gevloek en redelijk wat anime-bloed op het scherm...nou ja, ge doet maar zeker?

De film is exact wat je kan verwachten van de beste momenten van de anime: animatie van hoog niveau, spectaculaire gevechten, stervende slechterikken die plots een flashback krijgen van 10-20 minuten om hun "verrassend" tragisch te maken... Ik hoorde bij enkele momenten sommige mensen snotteren en ik was er eerlijk gezegd ook niet ver van verwijderd tijdens die scenes. 2,5 uur looptijd... Ik hoor reviews zeggen dat de laatste act een beetje uitgerokken was, terwijl het voor mij misschien eerder de eerste act was die moeizamer verloopte dan de rest van de film.

Echt de moeite om op het grote scherm te zien, omringd door fans (die het gelukkig fatsoenlijk konden houden). Als ge nooit demon slayer hebt gezien of ge zijt geen fan shonen-stijl anime's, dan is er weinig reden om te gaan.

Overigens maar €9 betaald met benefits/vouchersatwork terwijl Kinepolis hun tickets €10 duurder zijn :sop: (zelfs wanneer je hun tickets ook met korting zou kopen).

The Northman (2022)

Stond al lang op mijn lijstje. Ook wel genoten van Nosferatu in de cinema.

Maar nee… deze deed het echt niet voor mij. Het ziet er fantastisch uit, maar ik voelde het verder niet.

Geen fan van het theatrale. Het tempo zat voor mij niet goed. Personages konden me niets schelen. Voorspelbaar.

Door het visuele had het ongetwijfeld meer indruk gemaakt in de cinema.

The Northman (2022)

Maar nee… deze deed het echt niet voor mij. Het ziet er fantastisch uit, maar ik voelde het verder niet.

Geen fan van het theatrale. Het tempo zat voor mij niet goed. Personages konden me niets schelen. Voorspelbaar.

Was zo’n film waar veel mensen in mijn omgeving laaiend over waren maar waar ik zelf echt geen zak aan vond.

Was ook wel met totaal verkeerde verwachtingen naar de cinema vertrokken toen.

The Northman (2022)

Idem hier. Ondertussen 2 keer gezien en vind dit veruit de minste Eggers film. Paar heel straffe shots, maar vind het verhaal precies telkens zo mager uitvallen.

Had die kort na release gezien en was weinig van blijven hangen. Dan tijdje geleden nog eens herbekeken (omdat iedereen er precies heel enthousiast over was) en bevestigde enkel m'n impressie van de 1ste watch.

Nosferatu, the vvitch en the lighthouse steken er voor mij met kop en schouders bovenuit.

Weapons 8/10.
Deze film verveelt absoluut niet. Het plot is simpel maar deftige acting (Josh Brolin zijn wtf). Ook wat komische elementen die goed getimed zijn. Goede keuze om het in chapters op te delen.
Echt wel paar goede scenes.
Onder meer die chase op het einde (zeker de POV chase).. fkin goed gefilmd of als Alex zijn ma achterin de auto kruipt. Ook Donna die je op de achtergrond steeds dichterbij ziet komen.
In die winkel als Justine zegt fucking help me..kwam gewoon realitstisch over en ook funny

Life During Wartime (2009) 7/10

Thirty Two Short Films About Glenn Gould (1993) 7/10

Freeway (1996) 8/10

The Boy and the Heron (2023) 8/10

Venom: The Last Dance (2024) 5/10

Platinum Blonde (1931) 7/10

FALL (2022) rewatch

ik blijf het een erg enge en beklijvende film vinden.

2 meiden die een 600 meter hoge mast beklimmen. ik zat echt bij momenten gewrongen met mn handen te nijpen in de zetel en mn maag die draaide bij die enge shots van die hoogtes.
heel mooi in beeld gebracht.

enkel heel stom van die meiden, net zoals in 127 hours trouwens, dat die tegen NIEMAND zeggen waar ze naartoe gaan. das toch om problemen vragen hé. als je zo'n dingen uitsteekt, zorg dan op z'n minst dat 1 iemand alarm kan slaan.

Your name (crunchyroll)
Prachtige anime, zowel het visuele als geluidstechnisch. De plot is niets nieuws en alle elementen eruit zijn al tig keer gebruikt. Het wordt allemaal prachtig opgebouwd tot een zeer bevredigende climax. Ben wel fan van deze film.
Het lijkt alsof de producten uit de VS dit helemaal vergeten zijn. Europese animatie zie ik af en toe nog met veel ziel en sfeer verschijnen. Maar zelden zoals dit.

Suzume (netflix)
Ook mooi, maar iets minder dan het bovenstaande. Typisch Japanse schattigheid met wat mysterieus sfeertje. Good stuff maar ik ben er iets minder fan van.

Terug
Bovenaan