Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Superman 2025
7.5/10
Kinda grows on me as time moves on.

Veel mixed reviews op de socials maar dat komt van mensen die Superman niet kennen. Can't blame them, Superman is dikwijls een te OP personage.
Maar als je weet waar hij in de comics voor staat en hoe de comics zijn rond Superman is dit echt een goeie binnenkomer.

Smaakt naar meer!

Ik had hoge verwachtingen. Maar was niet echt omver geblazen.

Reservoir Dogs, rewatch.

één van Tarantino's beste imo. Eigenlijk een vrij simpel verhaal, met erg veel dialogen, en weinig decors. Maar het werkt wel.
Al snap ik dat niet iedereen fan van zijn werk is...
Heb die gisteren voor de eerste keer opgezet (en dat als 49-jarige). Ik vond er geen hol aan. Zoveel gebabbel en dan nog vooral van niveau 'ik ga u neuken', nah, niks voor mij. Na een half uur of zo afgezet.
Daarvoor de twee kill bills gezien en dat was meer mijn ding, alhoewel ik de tweede eigenlijk minder sterk vond dan de eerste.
Na reservoir dogs dan maar John Wick opgezet (de eerste). Veel minder yapping en veel meer actie. Ik heb niets tegen films met weinig actie en meer gepraat, maar dan mag het toch iets sterkere dialgogen zijn dan wat gasten die zich als een bende macho tieners gedragen.

lol Zo maakt Tarantino zijn filmen veel dialoog, maar eigenlijk is die film geniaal.
Vol top acteurs zoals Steve Buscemi, Madsen,Tim roth allemaal horen ze bij de top.
Ik vind persoonlijk kill bill zijn mindere werk.
Maar begrijp wat gij bedoeld hoor, dialogen zijn Tarantino zijn ding en ik hou van die stijl.
Zoals 8fulleight, heel veel dialoog, maar echt topfilm.
Desperado moet je ook is zien.

Laatst bewerkt:
lol Zo maakt Tarantino zijn filmen veel dialoog, maar eigenlijk is die film geniaal.
Vol top acteurs zoals Steve Buscemi, Madsen,Tim roth allemaal horen ze bij de top.
Ik vind persoonlijk kil bill zijn mindere werk.
Maar begrijp wat gij bedoeld hoor, dialogen zijn Tarantino zijn ding en ik hou van die stijl.
Nu maandag op tv was het?

Heb die gisteren voor de eerste keer opgezet (en dat als 49-jarige). Ik vond er geen hol aan. Zoveel gebabbel en dan nog vooral van niveau 'ik ga u neuken', nah, niks voor mij. Na een half uur of zo afgezet.
Daarvoor de twee kill bills gezien en dat was meer mijn ding, alhoewel ik de tweede eigenlijk minder sterk vond dan de eerste.
Na reservoir dogs dan maar John Wick opgezet (de eerste). Veel minder yapping en veel meer actie. Ik heb niets tegen films met weinig actie en meer gepraat, maar dan mag het toch iets sterkere dialgogen zijn dan wat gasten die zich als een bende macho tieners gedragen.
Toppertje toch :rofl: R.I.P

Ik vind persoonlijk kil bill zijn mindere werk.
Ook al vind ik RD geen slechte film, het is verre van een van de betere werken van Tarantino vind ik zelf.
Geef mij dan maar Pulp fiction en natuurlijk Django en Inglourious basterds ( met een onvergetelijke Waltz).

Nosferatu (2024).
Tjah, ik snap het als mensen zeggen dat het cinematografisch knap in elkaar zit, maar het voelde, hmm, wat saai aan? Ik weet niet exact hoe ik het moet uitdrukken maar eenmaal uit het kasteel voelde het aan als een lang wachten op het hoogtepunt.
Het einde was wel special maar wederom niet echt "horror" naar mijn smaak.

Ook al vind ik RD geen slechte film, het is verre van een van de betere werken van Tarantino vind ik zelf.
Geef mij dan maar Pulp fiction en natuurlijk Django en Inglourious basterds ( met een onvergetelijke Waltz).
Daar heb je gelijk in, persoonlijk vind ik Pulp Fiction etc... ook allemaal beter hoor.

28 Years Later.

Fan van de eerste 2 films (jazeker de 2e ook, die krijgt toch best lovende punten op IMDB).
Vooral omdat je beetje bij beetje in beide films iets over het virus leert , en de evolutie er van.

Dat miste ik toch echt wel in deel 3. Er wordt nog amper over het virus gesproken.
Feitelijk is het gewoon een survival film. Het gekende concept: UK is een infecteerden zone, volledig in quarantaine. Om de één of andere reden gaan de veilige mensen gaan jagen op hen, maar waarom?

Erg weinig achtergrond informatie over vanalles. De achtervolgingen en actiescenes zijn wel goed in beeld gebracht, maar ik zat toch wat op mijn honger door de magere plot en weinig info. Wat toch anders was dan zn voorgangers.
Idem, heb de eerste gisteren opnieuw bekeken, sommige scenes kwamen me bekend voor dus had die lang geleden al gezien. Zal morgen eens de 2de zien.
Ondanks de hedendaagse beeldkwaliteit vind ik de eerste van 2003 met oude beeldbuiscassette lageresolutie kwaliteit toch beter dan de laatste.

4/10 omdat het te vergezocht en onrealistisch was, en helemaal niet goed aansluit met de vorige. Die alfa, met 1 pijltje direct stil... Ferme dosering!
28 Years Later
6,5/10

Jurassic World Rebirth
Dino's op het grote scherm? Yes please! In een geweldige zaal in Kinepolis Antwerpen. Wat een beeld en geluid.
Ik volg eerdere commentaren dat de CGI in de openingsscenes onderdeden voor de latere scenes in de film, al mag je niet vergeten dat day & nighttime ook een groot verschil maken, dat laatste maskeert veel.

Leuk de vele referenties naar het origineel, al vind ik die nog steeds de beste van allemaal.

De D-Rex... tja wie komt er met zo'n idee? Leek inderdaad hergebruikte wireframes uit een Alien film? Dat je met niets beter kan komen...
De overduidelijk reclame voor Lays met de chips / Snickers / Twix had voor mij ook niet gehoeven, maar het gebeurt meer en meer die product placement als sponsoring voor blockbusters...

Voor mij een 7/10. De pacing van de film was zeer sterk, de suspense was er, acteren was redelijk, en de CGI was in de meeste scenes top.

Bring her back
Makkelijk een van de beste horrorfilms van de laatste jaren. En zeker veel beter dan 28 years.
Schitterende vertolkingen van de kinderen, zeker de acteur die Andy speelt.
De film bouwt langzaam op. Het duurt zeker zo’n 40 minuten vooraleer de shit echt begint. En wat voor ‘shit’.
De film heeft enkele scènes die echt wel bij blijven.
Psychologische horror zoals ik het het liefst heb.

8,5/10

Heads of State.

Verstand op nul gezet en hij keek eigenlijk best nog wel goed weg. Film neemt zichzelf duidelijk niet zo serieus en de suspension of disbelief in deze is groot.

Desperado 8/10
Dit stuk wanneer Steve Buscemi die bar binnenwandelt en begint te vertellen omfg
Dieje ket is ongelofelijk.

Bring her back
Makkelijk een van de beste horrorfilms van de laatste jaren. En zeker veel beter dan 28 years.
Schitterende vertolkingen van de kinderen, zeker de acteur die Andy speelt.
De film bouwt langzaam op. Het duurt zeker zo’n 40 minuten vooraleer de shit echt begint. En wat voor ‘shit’.
De film heeft enkele scènes die echt wel bij blijven.
Psychologische horror zoals ik het het liefst heb.

8,5/10

Deze ook net gekeken; wat was dat 😅

28 Weeks Later (2007) 7/10, toch veel beter dan 28 Years Later... 6/10

Land of Mine (2015), eens wat anders dan de typische WO2 film, de opkuis van mijnen door de Duitsers in Denemarken, spannend! 7/10

The Accountant (2016) 7/10

Warfare (2025), 7/10

Ghostbusters Afterlife (2021) 7/10

'Bring her back' zal ik houden voor als ik m'n sound bar + subwoofer & speakers terug heb aangesloten in de nieuwe woonst, in feite suckt het om deftige films/series te zien zonder deftig geluid 🤮

Misschien vreemd voor iemand die veel films ziet, maar enkele dagen geleden The sum of all fears voor het eerst gezien. Had er niet veel van verwacht maar vond hem best goed, ook omdat hij een stapje verder gaat daar waar veel films zouden passen.
Vond het wel een beetje lachwekkend om Ben Affleck zoveel zien rond te lopen om belangrijke info door te geven terwijl ze zelfs toen al compleet in het digitale tijdperk zaten.

Terug
Bovenaan