Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

De nieuwe Jurassic Park gaan zien. Waarom een dino die lijkt op dat monster in Aliens? Why?!

Wel goed tempo vond ik. Klopt het dat CGI scènes aan verschillende bedrijven wordt uitbesteed? Ik vond de CGI in het water veeel minder dan de grote dino op het einde. Dat vond ik echt sterk gedaan. Alsof dit door een ander bedrijf gemaakt was.

€10 voor 2u ontspanning, dat vind je bijna nergens dus ik ben wel blij dat ik geweest ben 🙂
Klopt, de spinosaurus in het water is door een indie studio gedaan. Zijn denk ik een jaar bezig geweest met die scene.

Superman (2025).
zeker een amusante film om te bekijken.
Alle rollen worden goed neergezet.
De film is wel luchtiger dan zijn voorgangers, humor is er zeker niet over. En ik ben eens blij om een superman te zien die geen one man army is, maar eentje die ook kwetsbaar kan zijn en kan terugvallen op zijn mede superhelden
7/10

Antlers (2021)

Begint goed met veel sfeer, goede muziek, knappe omgevingen,... maar houdt dat niveau niet helemaal vol naarmate het einde. Omgevingen en sfeer deden me in het begin soms denken aan de game Alan Wake. 7/10

Afsluiting van het geheel. Keek weer heel fijn weg en fantastische dialogen.

Reservoir Dogs, rewatch.

één van Tarantino's beste imo. Eigenlijk een vrij simpel verhaal, met erg veel dialogen, en weinig decors. Maar het werkt wel.
Al snap ik dat niet iedereen fan van zijn werk is...

Bring Her Back

Amai, een van de beste horrorfilms die ik in (zeer) lange tijd zag. Verwachtingen lagen nu ook wel niet bijster hoog aangezien ik erg weinig heb met het genre. Maar zéér aangenaam verrast dus. Zaten een paar scenes in waar ik ambetant van werd. :D

Laten we zeggen dat ik het een speciale docu vond.

Superman (2025) een degelijke Superman-film. De special effects waren top, sommige personages vond ik wat minder. Ik ben blij dat het niet het zoveelste origin story is, maar ik ben nu wel benieuwd waar ze met het DCU naartoe willen gaan! 7/10

Superman

Een maand of twee geleden nooit gedacht dat ik hem zou gaan zien, want de klassieke superhelden van DC (Superman, Batman) heb ik eigenlijk wel gehad. Maar het feit dat Rachel Brosnahan Louis Lane speelt, het niet de zoveelste herhaling is van zijn origin story, dat Nathan Fillion ook nog eens meedoet en dat ik me toch ook wel laten pakken heb door de marketing die echt wel alomtegenwoordig is op mijn socials, zat ik vandaag toch in de cinema.

De film zelf is helemaal over the top, een echte comic book film. Veel meer de Superman zoals ik hem mij herinner uit mijn jeugd. Menselijk, een symbool van hoop, en een wat oubollige drang om altijd het goede te zien en te doen. Zoals te vaak bij dit soort superheldenfilms hebben de makers nog nooit gehoord van 'less is more' en wordt er weer geprobeerd om te veel te tonen. Ik heb mijn vrouw meegenomen (payback voor Jurassic World), maar aan haar is toch behoorlijk veel voorbijgegaan, want de film vereist toch wel wat voorkennis van DC.

De suspension of disbelief had het vaak moeilijk, maar ik heb me wel goed geamuseerd. Groot scherm, pakske popcorn en verstand op nul. Ideaal. De film wordt wel gedragen door de acteurs. Ik ben sinds The Marvelous Mrs. Maisel een grote fan van Rachel Brosnahan, en zij drijft hier het niveau van de film toch ook op. Corenswet zet ook een geloofwaardige Superman en Clark Kent neer, en de chemie met Brosnahan zat helemaal goed. Fillion is geboren voor een rol als Guy Gardner, en Nicholas Hault moet de eerste Lex Luthor zijn waaraan ik me niet ergerde. De kleine cameo van Milly Alcock's Supergirl doet me ook al uitkijken naar haar film, dus missie geslaagd voor James Gunn lijkt me.

The Naked Gun : Eerste keer dat ik deze heb gezien en me er uitstekend mee vermaakt. Grappen, grollen en one liners die nog altijd werken. Alleen OJ is een beetje speciaal om te zien wetende hoe die man zijn leven daarna is geëvolueerd. 7/10

The Old Guard 2
: De eerste was een kleine verrassing voor mij. Nog is een origineel verhaal en goed uitgevoerde actie. Het subplot van Quen liet daar al veel ruimte voor een vervolg en dat kregen we hier ook. Om een of andere reden die ik niet begrijp is Quen enkel een beetje boos op Andromecha nadat ze 500 jaar vast op de bodem vd oceaan heeft gezeten. Ik denk dat ze hier veel verder mee hadden kunnen gaan. Iemand die zolang heeft vast gezeten en dergelijke marteling heeft moeten ondergaan om telkens opnieuw te verdrinken zou niet enkel een "beetje boos" zijn maar compleet gestoord eruit komen. Heel dat verhaal met Uma Thurman had allemaal niet nodig geweest. De actie was dan wel goed en de interactie met tussen de leden is nog altijd leuk om te zien en horen maar qua verhaal slaat Netflix de bal weer compleet mis zoals gebruikelijk. Hier had zoveel meer ingezeten qua verhaal. En diegene die het bedacht heeft om het nieuwe lid Tuah te noemen heeft de actualiteit niet goed gevolgd. Hier werd daar is serieus mee gelachen. 4/10

- Best in Show (2000) 7/10

- Companion (2025) 6/10

- Hell House LLC (2015) 6/10

- Roman Holiday (1953) 8/10*

- Sinners (2025) 8/10

- Daylight (1996) 6/10

- Stolen Kisses (1968) 8/10

- Best in Show (2000) 7/10
Hehe. Ook zonet gezien.

Niet slecht. Zaten wel goede stukken in.

28 Years Later.

Fan van de eerste 2 films (jazeker de 2e ook, die krijgt toch best lovende punten op IMDB).
Vooral omdat je beetje bij beetje in beide films iets over het virus leert , en de evolutie er van.

Dat miste ik toch echt wel in deel 3. Er wordt nog amper over het virus gesproken.
Feitelijk is het gewoon een survival film. Het gekende concept: UK is een infecteerden zone, volledig in quarantaine. Om de één of andere reden gaan de veilige mensen gaan jagen op hen, maar waarom?

Erg weinig achtergrond informatie over vanalles. De achtervolgingen en actiescenes zijn wel goed in beeld gebracht, maar ik zat toch wat op mijn honger door de magere plot en weinig info. Wat toch anders was dan zn voorgangers.

28 Years Later

Wel fan van 28 Days en 28 Weeks, al is het lang geleden dat ik ze gezien heb. Had ze graag vooraf nog eens gekeken, maar niet gelukt.

Deze 28 Years ging wel alle kanten op moet ik zeggen...

- Het begin is wat je kan verwachten van deze film. Het typische 'we trekken er alleen op uit, en er loopt vanalles mis'-avontuur. Wel blij dat ze hier niet voor het cliché einde gegaan zijn waarbij de vader sterft om zijn zoon te redden, of waar er toch infected binnen de omwalling geraken.

- Je kan je wel de vraag stellen waarom het Alfa mannetje eigenlijk al niet mee op hen jaagt wanneer ze zich uiteindelijk verschuilen in het oude huis, en blijkbaar pas daarna terug in actie schiet, maar soit

- Dan krijgen we een moeder - zoon avontuur, waarbij ze uiteindelijk in de val geraken in het tankstation. Dat deel vond ik er dan weer nét iets over met het gas en de ontploffing, maar goed.

- De meerwaarde van Erik is voor mij ook wat zoek, maar misschien heb ik daar een nuance gemist. Duidelijk wel een groepje slecht getrainde soldaten, want ze worden eigenlijk wel belachelijk ingemaakt door best een klein groepje infected. Je zou het nog een leuk wtf-intermezzo kunnen noemen, maar ook lichtjes tenenkrullend.

- Die bevallingsscene... goh.

- De toevoeging van Fiennes als gekke dokter was zeker leuk. Wel sneu voor de kleine Spike, die al de moeite van de wereld doet om zijn moeder daar te krijgen, maar amper 2u ver in de consultatie al achterblijft met enkel de (weliswaar zeer propere) schedel van zijn moeder.

- De dokter zelf redt het daar, al bij al eenvoudig, meer dan 15 jaar op zijn eentje, maar nog geen 24u na de ontmoeting met Spike legt hij bijna het loodje. Bad luck.

- Zoals steeds in dit soort verhalen verloopt de tocht naar het doel (in dit geval de dokter) steeds met grote hindernissen en gevaren. Gelukkig is de weg terug naar huis steeds een eitje en kan je zonder enig probleem rustig terugwandelen met een baby in een Delhaize mandje. Oef.

- Alfa mannetjes zijn blijkbaar gewoon mannetjes met een hele grote penis die lijken op een aan lager wal geraakte Jason Momoa.

- De eindscene met de return of Jimmy was wel lekker wtf

Het 'vermenselijken' van de infected was ik dan wel iets minder genegen (zwangere exemplaren, Alfa mannetjes, ...). Ook esthetisch misschien niet altijd even grote fan van de kill-shots.

Al bij al zeker nog wel mee geamuseerd, dankzij en desondanks enkele WTF-momentjes. Misschien ook niet helemaal blij met bepaalde richtingen die ze zijn uitgegaan, maar goed. Ergens wel leuk dat ze bepaalde zaken aangedurfd hebben en dat er dus ook genoeg variatie inzit t.o.v. van de andere 2 delen.

6,5/10

Beetlejuice Beetlejuice

Had er geen grote verwachtingen van maar eigenlijk wel van genoten en een paar keer goed gelachen.
Geen verrassingen qua stijl en story. Meer van 't zelfde als 't origineel maar leuk gedaan.
Ook de duurtijd is een pluspunt. een goeie 1u45. Langer moet dat niet duren.

Terug
Bovenaan