Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Wes Anderson, hate it or love it, voor mij soms ook hit en mis, maar deze zit wel goed. 7/10.

Speciaal filmke wel. Kvond het nog tof, maar uiteindelijk erg voorspelbaar en bleef wat rond de pot draaien. 6/10.

Fijn, maar door zijn realisme niet zo heel erg spannend. Uiteindelijk ga ik het op 7/10 houden.

Had toch meer ingezeten. Gewoon flauw uiteindelijk. Ze willen de psychologische kant benadrukken maar falen imo. 5/10.

Laatst bewerkt:
28 Years Later - 8.5/10 (Danny Boyle, 2025)
Ik val bijna omver van al die middelmatige tot negatieve commentaren die ik al las... Ik vond het een fantastische film. Anders dan zijn voorganger(s) en uitzonderlijk teder voor een horrorfilm.

Materialists - 7/10 (Celine Song, 2025)
Solide romantische komedie, New York eindelijk weer een deftig personage in een film, dat is al van Woody Allen geleden.

Eddington - 7/10 (Ari Aster, 2025)
Viel beter mee dan ik had gedacht. Aster neemt zoals gewoonlijk wat te veel hooi op zijn vork maar het is niet enkel awkward neurotische zwarte komedie, er zit ook een behoorlijk spannende thriller in deze film.

Mission: Impossible - The Final Reckoning - 6/10 (Christopher McQuarrie, 2025)
Actiescènes waren fantastisch. Alleen jammer dat we daar een dik uur op moesten wachten, een uur verspild aan zaken di we al wisten uit het eerste deel.

The Lord of the Rings: The War of the Rohirrim - 6/10 (Kenji Kamiyama, 2024)
Neem echt véél te veel beats over van de LOTR films, ik vond niet dat deze echt een eigen identiteit had. Keek wel vlot weg en qua Middle-earth spinoff materiaal zie ik nog steeds liever dit dan The Hobbit trilogie of Rings of Power serie.

F1: The Movie - 5.5/10 (Joseph Kosinski, 2025)
Sports movie underdog story met weinig toegevoegde waarde. Race scenes zelf waren knap gefilmd, maar voor de rest begaf de film zich door lelijke, steriele locaties met een onuitstaanbare corporate sfeer. Zal wel trouw aan het F1-milieu zijn, maar het vertaalde zich voor mij niet in een boeiende film.

Sparrow - 9/10 (Johnnie To, 2008)
Een van de beste films die ik dit jaar gezien heb.

The World to Come - 8/10 (Mona Fastvold, 2020)

Boiling Point - 7/10 (James B. Harris, 1993)

Nowhere to Run - 7/10 (Robert Harmon, 1993)

Safety Not Guaranteed - 7/10 (Colin Trevorrow, 2012)

Talk To Me - 7/10 (Danny & Michael Philippou, 2022)

Death Warrant - 6/10 (Deran Sarafian, 1990)

Force 10 From Navarone - 6.5/10 (Guy Hamilton, 1978)

Animal Crackers - 6.5/10 (Victor Heerman, 1930)

2012 - 6/10 (Roland Emmerich, 2009)

Jupiter Ascending - 5.5/10 (Andy & Lana Wachowski, 2015)

Cyborg - 4.5/10 (Albert Pyun, 1989)

Murphy’s Law - 4.5/10 (J. Lee Thompson, 1986)

Laatst bewerkt:
Een tip: bekijk Talk To Me.

Thank me later.
Deze vond ik een grote teleurstelling. Weinig of geen karakteruitwerking, middelmatig acteerwerk (ik gaf weinig om de meeste personages daardoor), super natural element met bijna niks van backstory. En dat mensen dwaze dingen doen in horror films OK, maar hier gaat het next level stupid. Technisch aspect wel goed in orde voor een eerste regie, maar dat is ver van alles voor mij.

'Bring her back' was op elk vlak superieur. Had ook zijn kleine minpuntjes, maar niets al te storend.

ps. zal mogelijks geen populaire mening zijn, gewoon de mijne ;)

Laatst bewerkt:
Deze vond ik de slechtste horror in 10 jaar die ik zag. Enorm puberaal, geen karakteruitwerking, middelmatig acteerwerk (ik gaf geen reet om de meeste personages daardoor), super natural element met nada backstory. En dat mensen dwaze dingen doen in horror films OK, maar hier gaat het next level stupid. Technisch aspect wel goed in orde voor een eerste regie, maar dat is ver van alles voor mij.

'Bring her back' was op elk vlak superieur. Had ook zijn kleine minpuntjes, maar niets al te storend.

ps. zal mogelijks geen populaire mening zijn, gewoon de mijne ;)
Ik ben iets gematigder maar ik vond Talk to me ook behoorlijk dertien in een dozijn. Bring her back daarentegen vond ik zéér goed.

Maar op Rotten Tomatoes bijvoorbeeld scoort Talk to me (opvallend) beter dan Bring her back. Schrok ik wel van.

Och ja, horror heeft wel een groot tiener en young adult publiek. Talk to me zal wel meer aanslaan bij hen zeker.
Ik ben ook verre van Gen Z. Niet elke hit slaat ook bij iedereen aan.

Middelmatig vind ik een faire score voor Talk To Me. Bring Her Back zat voor mij boven die middelmaat.

Laatst bewerkt:
Bring her back was vooral een pak "kleiner" met een beperkter aantal acteurs. Dat schept - als ze het goed doen - toch altijd een betere band en wekt doorgaans meer interesse bij mij. Ik had toch een paar momenten van "nu heb ik alles gezien" en dan bij de volgende scene; "ahja, dat hebben we dan ook nog" :D

Ik ben iets gematigder maar ik vond Talk to me ook behoorlijk dertien in een dozijn. Bring her back daarentegen vond ik zéér goed.

Maar op Rotten Tomatoes bijvoorbeeld scoort Talk to me (opvallend) beter dan Bring her back. Schrok ik wel van.
Ik vond TTM origineler van verhaal en daardoor heeft deze iets meer mijn voorkeur. Dat idee was nog geen enkel keer eerder gebruikt naar mijn weten, het verhaal van BHB was al eerder gedaan.
Och ja, horror heeft wel een groot tiener en young adult publiek. Talk to me zal wel meer aanslaan bij hen zeker.
Ik ben ook verre van Gen Z. Niet elke hit slaat ook bij iedereen aan.

Middelmatig vind ik een faire score voor Talk To Me. Bring Her Back zat voor mij boven die middelmaat.
Lol, Gen X hier van '78 😜

Ik vond TTM origineler van verhaal en daardoor heeft deze iets meer mijn voorkeur. Dat idee was nog geen enkel keer eerder gebruikt naar mijn weten, het verhaal van BHB was al eerder gedaan.

Lol, Gen X hier van '78 😜
Tis maar een persoonlijke opinie van mij hoor, niet teveel aan tillen. Ik ben van 1973, ook X zeker. Misschien wat te cru geweest, had echt een soort meesterwerkje verwacht naargelang de reacties.

Bring her back was inderdaad ook wat kleinschaliger en meer intiem.
De klassieke deal with the devil (of een demon) gone wrong dan, ipv spirit contact/possession gone wrong in de eerste

Er is sowieso veel slechter dan deze 2 hoor de laatste jaren.

Laatst bewerkt:
Perfect Days - Perfect Days zijn het momenteel niet altijd hier maar een film als deze verzacht toch echt en zorgt voor is een tweetaluurtjes focus op enkel en alleen deze film. Geweldig charmante film van ouwe getrouwe Wim Wenders. Eerste helft is niet veel meer dan een aantal eenvoudige werkdagen van een eenvoudige werkmens en dat is goed zo. Tokio heeft zelden meer rust uitgestraald en het leven heeft zelfs in de kleine dingen zoveel moois te bieden, iets wat ik zeker al eens durf vergeten. Eenvoudig en toch veel te vertellen deze parel. Heel fijn.

Perfect Days - Perfect Days zijn het momenteel niet altijd hier maar een film als deze verzacht toch echt en zorgt voor is een tweetaluurtjes focus op enkel en alleen deze film. Geweldig charmante film van ouwe getrouwe Wim Wenders. Eerste helft is niet veel meer dan een aantal eenvoudige werkdagen van een eenvoudige werkmens en dat is goed zo. Tokio heeft zelden meer rust uitgestraald en het leven heeft zelfs in de kleine dingen zoveel moois te bieden, iets wat ik zeker al eens durf vergeten. Eenvoudig en toch veel te vertellen deze parel. Heel fijn.

Deze ook eens checken dan.

Deze vond ik ook leuk, 3 top regisseurs hun take op Tokyo.
Ik vond het zalig om meer te weten te komen over Monsieur Merde uit Holy Motors (2012). Deze film kwam eerder, maar had hem nog niet gezien.

Laatst bewerkt:
De klassieke deal with the devil (of een demon) gone wrong dan, ipv spirit contact/possession gone wrong in de eerste
Nee, het feit van jezelf vrijwillig te laten possessen om er een soort high van te krijgen. Dat vond ik wel een vrij origineel idee!

Terug
Bovenaan