Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Inderdaad. Enige Nolan die ik totnutoe weiger opnieuw te zien. Er is maar zoveel plek in mijn eigen hol, en ik heb ne serieus dikke kop.
Ik geraak er ook niet over hoe Nolan bejubeld werd voor een echt vliegtuig op te blazen tov cgi(het was goedkoper) maar als ge dan die scene bekijkt... da's gewoon de meest bejaarde vliegtuig crash op film ooit :')
Opening scene was wel de shit.

Knight and Day(2010)
Heerlijk over the top en net corny genoeg om bij het van de pot gerukte plot niet teveel te hoeven bij na te denken.. al word er weinig subtiel nog iets echt gezegd.

Hele hoop leuke setpieces, tikkeltje teveel CGI maar eh, geheel is zo luchtig en plezant dat ze ermee weg geraken. Diaz is ook de perfecte hete doch lelijke eend en Cruise als compleet geflipte agent gone rogue speelt hier denk ik de meest oprechte versie van zichzelf.

Kudos nog aan Rodney als beste golden retriever op film. Die thumbs up was oscar waardig.

La dolce vita.

Tja, wat moet ge daar nog over zeggen. Perfectie. Marcello Mastroianni. :support:

En dan die muziek van Nino Rota, perfecte compagnon voor die magische cinematografie.

Spiderman - No Way Home

Beetje goedkope premise, of alleszins de tot-stand-koming ervan. Failed spell omdat Peter teveel praat, oke dan. Dr Strange vond ik eigenlijk ook wel ne serieuzen asshole in deze film.
Hoewel ik nooit de andere Spiderman-films heb gezien, vond ik de inclusie wel heel goed gedaan en zat ik vaak met een grote smile op mijn gezicht. Al bij al zeer aangenaam vermaak, zonder meer.

Gladiator 2 gezien, was er nog niet van gekomen.
Het was er beter nooit van gekomen, ik vond er niks aan, had letterlijk 0,0 voeling met die personages, speeches waren om te bleiten, nope, dit was het niet.
Het beste vond ik nog toen de muziek van het 1ste deel er even door kwam op het einde, zegt genoeg.

Thunderbolts
Ik vond het al bij al wel een vermakelijke film. Street level heroes werken voor mij toch beter dan al die multiversum shit. De humor ligt er niet te dik op zodat het geen kleuterfilm wordt zoals de laatste Thor.
Sentry mocht wel wat meer aanwezig zijn. 6,5/10

De nieuwe Jurassic Park gaan zien. Waarom een dino die lijkt op dat monster in Aliens? Why?!

Wel goed tempo vond ik. Klopt het dat CGI scènes aan verschillende bedrijven wordt uitbesteed? Ik vond de CGI in het water veeel minder dan de grote dino op het einde. Dat vond ik echt sterk gedaan. Alsof dit door een ander bedrijf gemaakt was.

€10 voor 2u ontspanning, dat vind je bijna nergens dus ik ben wel blij dat ik geweest ben 🙂

Ballerina
Stuur 500 man op 1 vrouw af maar probeer vooral niet te schieten op haar want in het scenario staat dat ze alle bad guys in elkaar moet slaan.
Zelfs met verstand op 0 moeilijk te verteren.

The Phoenician Scheme gezien.

Passeren een resem legendes in, maar toch maar een matige film, paar heel grappig scenes in, maar overall...matig.

om eerlijk te zijn, en ik weet dat de meningen erover gemengd zijn, ik vond asteroid city ook nog goed.

phoenician scheme zit gewoon niet goed ineen, tbh. tempo is ook raar.

The Phoenician Scheme (Wes Anderson, 2025)
In zijn beste films mixt Wes Anderson komedie, drama en tragiek, melancholie, familiedynamiek. The Phoenician Scheme is een rechttoe rechtaan komedie, ook wel over de band tussen een vader en dochter, maar minder diep dan hij meestal gaat. Ik heb genoten van deze film tijdens het kijken want Benicio Del Toro in de hoofdrol was cool en de uitvoering van de stijl van Anderson was weer on point, met toffe sets en een hoop geweldige shots. Alleen blijft deze achteraf minder hangen, net zoals Asteroid City dat eigenlijk ook al deed. Misschien is Anderson ondertussen te goed geworden in het maken van zijn soort films ofzo, waardoor het allemaal voor zijn doen een beetje safe aanvoelt, en daarnaast worden zijn ensemblecasts steeds groter en daardoor ook wat vermoeiender. Ergens wil ik ook niet te veel kritiek op dat vlak geven, want Anderson is een van de weinige regisseurs met een echt unieke stijl in een tijd waarin zo veel films relatief lelijk gefilmd zijn. Mindere Anderson is nog altijd beter dan de meeste films!
Wel awesome cold opening 👐

The shawshank redemption rewatch nummer zoveel. Het moet al straf zijn tegenwoordig dat ik nog eens een film op de "oude" manier uitkijk (op play4, met reclame, etc etc), maar het blijft toch een film waar je moeilijk voorbij kunt zappen.

Top verhaal, top acteerprestaties en gewoon een gelukzalige vibe op het einde. 10/10 would watch again, ook al vind ik hem soms wat téveel gehyped qua cultfollowing, maar hij blijft wel overeind (al meer dan 30 jaar oud ondertussen :help: )

Heads of State gezien, vond'm onverwacht erg goed. Ik wil gerust een tweede zien (met meer Jack Quaid).

The Phoenician Scheme is verre van de beste Anderson maar imo toch terug een stuk beter dan Asteroid City. Met plezier gekeken en idd vrij geniale cold open. ;p

De nieuwe Jurassic Park gaan zien. Waarom een dino die lijkt op dat monster in Aliens? Why?!

Wel goed tempo vond ik. Klopt het dat CGI scènes aan verschillende bedrijven wordt uitbesteed? Ik vond de CGI in het water veeel minder dan de grote dino op het einde. Dat vond ik echt sterk gedaan. Alsof dit door een ander bedrijf gemaakt was.

€10 voor 2u ontspanning, dat vind je bijna nergens dus ik ben wel blij dat ik geweest ben 🙂
Heb hem nog niet gezien maar idd is die D-Rex wellicht waar je het over hebt. Wat een lelijk beest is dat er zit daar gelijk geen lijn in.

Road to perdition

Erg trage traaggee traaaaaggeee , en ja saaie, film!
Snap de hype echt niet.
Zoveel betere maffia films.

Tom hanks ook veel te brave kop om gangster te lijken.

Terug
Bovenaan