Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Rattlesnake (2019)

Het beetje aan spanning verdwijnt al snel door de ronduit irritante beslissingen in het 2de deel. 5/10

- Transformers One (2024) 7/10

- Project A Part II (1987) 7/10

- A Different Man (2024) 9/10

- The Runner (1984) 8/10

- Toby Tyler or Ten Weeks with a Circus (1960) 6/10

- Waterworld (1995) 6/10*

- The Abyss (1989) 7/10*

- Better Man (2024) 8/10

- Novocaine (2025) 7/10

- Game Night (2018) 8/10*

- Gladiator II (2024) 6/10

THE ICE ROAD (2021)

Liam neeson zie ik graag spelen. Maar wtf heb ik nu juist gezien????

Dus gebeurt dit echt ?? trucks van 40 Ton die op een bevroren waterweg/rivier rijden, kilometers aan een stuk.
Dus ik dacht ff dat het over bevroren WEGEN ging, in Canada, maar nee hoor. Het gaat dus over rivieren of grote meren , die dus zodanig bevroren zijn, dat het ijs sterk genoeg is om blijkbaar 3 opliggers na elkaar over te laten rijden :rofl:

kan dit echt niet geloven. Te meer dan nog zie je dat er op een gegeven moment 2 trucks kantelen, en ze trekken die met een 3sprong ketting zo maar eventjes terug recht, op dat ijs, en dat ijs geeft geen krimp :rofl:

edit: blijkt dus toch "gedeeltelijk" waar te zijn, er zijn werkelijk van die wegen. Maar ze zeggen niet of er 3 zware opliggers na elkaar op kunnen rijden. en ze spreken van maximum 15 miles per hour.

well, i am perplexed.

Laatst bewerkt:
Jurassic World Rebirth

Zoals aangekondigd gaan zien met de madam. Qua actie bij de betere, maar een verhaal was er niet, en dino's eigenlijk ook bijna niet. Dit is de eerste Jurassic film waar de dino's niet de hoofdrol spelen. Er worden er amper getoond, en de obsessie met gemuteerde/gemodificeerde dino's snap ik niet echt. Je kan putten uit duizenden echte dino's, ga je er fantaseren. De CGI van die beesten lijkt er ook niet beter op te worden. Maar puur als actiefilm vond ik hem wel oké. De vorige World films waren nogal langdradig, dat had ik bij deze niet.
Ik ga hem vanavond zien, maar dat er weinig dino's te zien zijn, verwondert mij niet. Als je ziet dat de film anderhalf jaar geleden nog niet eens een script had en nu al in de zalen draait, moet deze film in recordtempo gefilmd zijn geweest. Dan is er waarschijnlijk ook minder tijd voor CGI.

Hopelijk nemen ze voor de volgende iets meer de tijd. Voor mij blijft Jurassic Park pure nostalgie en gewoon de ideale popcornfilm voor in de zomer. Ik ga dan ook niet met hoge verwachtingen. De enige die ik écht vond tegenvallen, was Dominion. Hoe dat zo kon foutlopen, ik snap het nog altijd niet. De OG characters die precies in fanfiction zaten, de setting wéér gelimiteerd tot een park, een onnozel kaiju gevecht op het einde zonder iets van build-up. Complete ramp. Dat Rebirth opnieuw een tropische setting heeft, maakt voor mij al veel goed.

F1 The Movie

WFF.... Ze hadden het even goed Mario Kart kunnen noemen.

De beelden zijn zalig. En race acties zeer goed. Maar Nelson Piquet en Flavio Briatore in het kwadraat is er nog maar klein bier tegen.

3/10... Had echt een machtige film kunnen zijn als ik zie wat voor beelden ze kunnen maken.

Jurassic World Rebirth

Zoals aangekondigd gaan zien met de madam. Qua actie bij de betere, maar een verhaal was er niet, en dino's eigenlijk ook bijna niet. Dit is de eerste Jurassic film waar de dino's niet de hoofdrol spelen. Er worden er amper getoond, en de obsessie met gemuteerde/gemodificeerde dino's snap ik niet echt. Je kan putten uit duizenden echte dino's, ga je er fantaseren. De CGI van die beesten lijkt er ook niet beter op te worden. Maar puur als actiefilm vond ik hem wel oké. De vorige World films waren nogal langdradig, dat had ik bij deze niet.
Vooral gemiste kans om de dino's in de echte wereld te mergen.

Zonde dat men die periode nu volledig overslaat. En ook zonde dat men met zo een cast geen beter verhaal kon produceren.

En idd, die mutants, blijf daar nu toch eens van weg. Is daar dan iemand fan van?

Anatomie d'une chute

Erg onder de indruk van deze
Ondanks zijn vrij lange Runtime verveelde hij geen seconde. Dat lag voornamelijk aan het erg sterke scenario, maar zeker ook door de prestaties van Huller en het zoontje
Op een bepaalde manier erg herkenbaar. De ruzie scène en hoe die binnenstebuiten werd gekeerd in de rechtzaal vond ik erg straf

8,5/10

Anatomie d'une chute

Erg onder de indruk van deze
Ondanks zijn vrij lange Runtime verveelde hij geen seconde. Dat lag voornamelijk aan het erg sterke scenario, maar zeker ook door de prestaties van Huller en het zoontje
Op een bepaalde manier erg herkenbaar. De ruzie scène en hoe die binnenstebuiten werd gekeerd in de rechtzaal vond ik erg straf

8,5/10
Laat ons ook weten hoe lang de calypsoversie van PIMP in je hoofd blijft zitten.

Hier twee recente films in de categorie 'goed maar meer van verwacht'.

Mickey 17 (Bong Joon-Ho, 2025)
Wie al eens een film van Bong gezien heeft, weet dat je niet bij hem voor subtiliteit moet zijn. Tot nu toe waren zijn duidelijke satires echter verpakt in zeer entertainende films en met Mickey 17 is hij daar niet helemaal in geslaagd. Enerzijds vond ik het basisgegeven en de visie op de nabije toekomst wel interessant, anderzijds werd dat in de eerste helft van de film een beetje onhandig verpakt in een stortvloed aan expositie via de vrij irritante voice over van Robert Pattinson (die het voor het overige wel zeer goed deed). In de tweede helft sluipt er gaandeweg wel wat meer menselijkheid de film die compenseert voor de knullige cartoon villain waardoor de balans nog positief is, maar dit is misschien de zwakste film die ik al van Bong gezien heb.

The Phoenician Scheme (Wes Anderson, 2025)
In zijn beste films mixt Wes Anderson komedie, drama en tragiek, melancholie, familiedynamiek. The Phoenician Scheme is een rechttoe rechtaan komedie, ook wel over de band tussen een vader en dochter, maar minder diep dan hij meestal gaat. Ik heb genoten van deze film tijdens het kijken want Benicio Del Toro in de hoofdrol was cool en de uitvoering van de stijl van Anderson was weer on point, met toffe sets en een hoop geweldige shots. Alleen blijft deze achteraf minder hangen, net zoals Asteroid City dat eigenlijk ook al deed. Misschien is Anderson ondertussen te goed geworden in het maken van zijn soort films ofzo, waardoor het allemaal voor zijn doen een beetje safe aanvoelt, en daarnaast worden zijn ensemblecasts steeds groter en daardoor ook wat vermoeiender. Ergens wil ik ook niet te veel kritiek op dat vlak geven, want Anderson is een van de weinige regisseurs met een echt unieke stijl in een tijd waarin zo veel films relatief lelijk gefilmd zijn. Mindere Anderson is nog altijd beter dan de meeste films!

Thunderbolts*: Ik had her en der gelezen dat het 1 van de betere Marvel films was, en ik kan zien waarom. Vond het entertainend, al dan ietwat voorspelbaar, maar welke Marvel film is dat niet.

Jurassic World Rebirth: Tis gelukkig een stuk beter dan Fallen Kingdom en Dominion, maar ik bleef toch een beetje op mijn honger zitten. Het verhaal is wel goed, ze gingen voor iets simpeler deze keer, maar de dino scenes mochten wat meer en gevarieerder zijn. Zeker de "main villain dino" kon meer in beeld gebracht worden imo. Toch is het een film waar ik vaker naar kan kijken, al kan het zeker niet tippen aan de Park films en de eerste World, dus de hoop blijft dat er alsnog een nieuwe Jurassic World film komt van niveau.

Gisteren dan Jurassic World Rebirth gezien, en toch weer een tegenvaller. Dominion was nog altijd een pak slechter, maar deze plaatst er helaas toch maar net boven voor mij persoonlijk.

De zorg dat deze film in recordtempo gemaakt werd, bleek terecht. De dino's komen eigenlijk maar heel weinig in beeld en er wordt vooral tijd besteed aan vaak langdradige dialoog van niet zo interessante personages. De CGI was niet denderend, vaak vrij wazig met weinig detail. Vooral Dolores bewoog heel houterig en onrealistisch. Alsof een cartoon op het scherm werd geplakt. En die werd er uiteindelijk ook alleen maar ingestoken om merchandise voor kinderen te kunnen verkopen. De D-Rex is in de ene scene de grootte van Godzilla
die een helikopter uit de lucht plukt
, en in de volgende is hij 10 keer kleiner. Een beetje suspension of disbelief, ok. Maar dat verschil was nu toch wel érg groot. Dat einde slaat ook nergens op. En uiteindelijk stel je je inderdaad de vraag waarom ze wéér gaan voor de controversiële mutanten, terwijl ze gemakkelijk gewoon normale dino's hadden kunnen gebruiken.

Na Fallen Kingdom hadden ze eigenlijk de kans om heel wat kleinere verhalen te exploreren met dino's terug in de wereld. In de plaats daarvan gaat Dominion voor grote sprinkhanen en wéér een park, en in Rebirth vegen ze dat hele verhaal van tafel door te zeggen dat ze terug overal in de wereld gestorven zijn. Vrij onbegrijpelijk allemaal.

Nu goed, het is maar Jurassic Park, maar ik had toch verwacht iets meer entertaind te worden. Waarom niet gewoon een film zoals Jurassic Park 3 maken, die maar een goeie 80 minuten duurt, maar wel onderhoudend is en minder pretentieus?

THE ICE ROAD (2021)

Liam neeson zie ik graag spelen. Maar wtf heb ik nu juist gezien????

Dus gebeurt dit echt ?? trucks van 40 Ton die op een bevroren waterweg/rivier rijden, kilometers aan een stuk.
Dus ik dacht ff dat het over bevroren WEGEN ging, in Canada, maar nee hoor. Het gaat dus over rivieren of grote meren , die dus zodanig bevroren zijn, dat het ijs sterk genoeg is om blijkbaar 3 opliggers na elkaar over te laten rijden :rofl:

kan dit echt niet geloven. Te meer dan nog zie je dat er op een gegeven moment 2 trucks kantelen, en ze trekken die met een 3sprong ketting zo maar eventjes terug recht, op dat ijs, en dat ijs geeft geen krimp :rofl:

edit: blijkt dus toch "gedeeltelijk" waar te zijn, er zijn werkelijk van die wegen. Maar ze zeggen niet of er 3 zware opliggers na elkaar op kunnen rijden. en ze spreken van maximum 15 miles per hour.

well, i am perplexed.
Je moet eens opzoeken hoe ze Leningrad tussen 1941 en 1944 hebben bevoorraad via het Ladogameer: Road of Life.

- Echo Valley (2025) : 7/10 (wist niet waarover het ging wat het spannender maakte)
- Ballerina (2025) : 7/10
- Thunderbolts* (2025) : 6/10
- Bring her Back (2025) : 7/10
- Heads Of State (2025) : 6,5/10
- The Lost Boys (1987) : 9/10 (minstens al 10 keer gezien :))

Laatst bewerkt:
Superman (2025) 8/10

Heel leuke film met een goed tempo. Verwacht geen opbouwende film omtrent Clark Kent/Superman. De film begint in het heden, waar aliens, monsters etc deel uitmaken van de wereld. Soms is het wel gerushed en sommige dingen worden niet uitgelegd (vanwaar komen bepaalde personages, hoe heet dat kaiju monster, ...) en andere dingen worden snel snel uitgelegd. De acteur van Lex Luthor heeft een puike prestatie geleverd en Ultraman was de badass bad guy alhoewel hij mij soms een beetje deed denken aan Black Noir van The Boys.

Een goede start van de nieuwe DCU!

Man of Steel blijft toch de beste Supermanfilm voor mij. Die is al 12 jaar oud maar is tijdloos. De actie, (vooral) de CGI, het kostuum, de acteur, ...

Thirteen Lives

Momenteel te bekijken op GoPlay

Waargebeurde verhaal van de Thaise voetballers die vast komen te zitten in een grot.

Prachtig tot mensen in staat zijn als ze samen werken.

10/10

Ik vond Fallen Kingdom denk ik slechter dan Dominion. Maar dat is misschien ook omdat ik een echte Jurassic Park fanboy ben, en daar zaten wel leuke easter eggs in.

Goed, heb die 2 films enkel in de cinema gezien, dus mss klopt mijn perceptie ook niet echt meer.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan