Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?
Death and the Maiden v Polanski, vind ik een zeer sterke film.
Temeer er eigenlijk maar 3! personages meespelen en dus de film zich vooral moet hebben van dialoog.
Suciede squad (2016)
Mooi zicht op Margot's Robbie haar kont, leuke prestatie van Joel Kinnaman maar de film in zijn geheel was klassiek Hollywood; niet de moeite.
"Restored" versie op netflix gezien. Tja, als kind had ik dit al eens gezien, maar ik herinner me er niet meer zoveel van.
Prachtige beelden van uitgestrekte woestijnlandschappen waar arabische hordes nu eens de Turken bevechten, dan weer een gebied door kruisen dat zo onmenselijk heet is dat mens en rijdier kans heeft zijn leven te laten als het niet de overzijde bereikt vooraleer de hitte zijn hoogtepunt bereikt.
Gaat over een engelse officier die tijdens WOII naar de Arabische stammen word gezonden om daar de situatie te beoordelen of een vage opdracht waar niemand veel belang aan hecht (zoals de britse generaal letterlijk zegt: "de echte oorlog is in Duitsland, Arabië en Turkije zijn maar een bijzaak en die arabieren zijn een bijzaak van een bijzaak!") De Engelse officier word al vlug gezien door de arabische stammen als een profeet.
Nog maar net ontdekt dat dit gebasseerd is op waargebeurde feiten en er wel degelijk een Lawrence of Arabia is geweest.
Enfin absolute topfilm imho.
Wel lange speeltijd, heb deze in 2 stukken bekeken.
Ik heb hem pas in 4K UHD BR gezien.
Kwijl kwijl op alle vlakken
Zo een film zou ik wel echt niet op streamingkwaliteit kunnen kijken. the Shining, Alien enzo zijn er magnifiek uit op 4K UHD BR, op Netflix/Disney+ is dat om van te janken.
"Restored" versie op netflix gezien. Tja, als kind had ik dit al eens gezien, maar ik herinner me er niet meer zoveel van.
Prachtige beelden van uitgestrekte woestijnlandschappen waar arabische hordes nu eens de Turken bevechten, dan weer een gebied door kruisen dat zo onmenselijk heet is dat mens en rijdier kans heeft zijn leven te laten als het niet de overzijde bereikt vooraleer de hitte zijn hoogtepunt bereikt.
Gaat over een engelse officier die tijdens WOII naar de Arabische stammen word gezonden om daar de situatie te beoordelen of een vage opdracht waar niemand veel belang aan hecht (zoals de britse generaal letterlijk zegt: "de echte oorlog is in Duitsland, Arabië en Turkije zijn maar een bijzaak en die arabieren zijn een bijzaak van een bijzaak!") De Engelse officier word al vlug gezien door de arabische stammen als een profeet.
Nog maar net ontdekt dat dit gebasseerd is op waargebeurde feiten en er wel degelijk een Lawrence of Arabia is geweest.
Enfin absolute topfilm imho.
Wel lange speeltijd, heb deze in 2 stukken bekeken.
Seven pillars of wisdom is geschreven door Lawrence of Arabia, ook een aanrader als je zijn ervaringen wil lezen.
Van David Lean is Doktor Zhivago ook een aanrader (gebaseerd op een prachtig boek van Boris Pasternak) en hij is ook bekend van The Bridge on the River Kwai.
Seven pillars of wisdom is geschreven door Lawrence of Arabia, ook een aanrader als je zijn ervaringen wil lezen.
Van David Lean is Doktor Zhivago ook een aanrader (gebaseerd op een prachtig boek van Boris Pasternak) en hij is ook bekend van The Bridge on the River Kwai.
Juist! David Lean is fenomenaal, al zijn epische films zijn uitstekend en cinematografische parels. Maar hij heeft ook enkele kleine, intieme drama’s gemaakt die ook absoluut de moeite zijn, vooral Brief Encounter en The Passionate Friends vond ik top.
Brief Encounter is ook een topper van David Lean. Wel iets minder bekend als The bridge in the river Kwai en Dr. Zhivago, maar daarom zeker niet minder goed.
Juist! David Lean is fenomenaal, al zijn epische films zijn uitstekend en cinematografische parels. Maar hij heeft ook enkele kleine, intieme drama’s gemaakt die ook absoluut de moeite zijn, vooral Brief Encounter en The Passionate Friends vond ik top.
Doktor Zhivago vind ik al even fenomenaal als het boek (groots, episch, tragisch) en ik kan het boek niet lezen zonder de balalaikamuziek van de film in mijn hoofd af te spelen.
Sinners : Echt van genoten, orgineel verhaal en Michael B Jordan was geweldig. De muziekscenes zijn normaal mijn ding niet zo in film maar dit was wel een verfrissend en gewoon zeer goed gebracht. Er zijn ook 2 post credit scenes die eigenlijk wel gewoon aan het echte einde hadden moeten zijn ipv post credit. 8/10
Doktor Zhivago vind ik al even fenomenaal als het boek (groots, episch, tragisch) en ik kan het boek niet lezen zonder de balalaikamuziek van de film in mijn hoofd af te spelen.
ik kan je ook ten stelligste aanraden om ook naar Nicholas & Alexandra te kijken, een filmepos van gelijkaardige proporties (niet zelfde regisseur maar ik geloof wel hetzelfde productieteam) over de laatste Tsaar van het oude Rusland.
Zoals zijn voorganger, een animatie meesterwerk eerst, en daarbovenop, een uitstekend verhaal voor jong en oud met een oprecht "all inclusive coming of age message" zonder "gemarketresearched" aan te voelen. Ondanks dat het waarschijnlijk wel zo is.
Meer dan 1000 man aan gewerkt en het toont.
Als de Akira remake toch ooit gebeurt, laat het een 1:1 adapatie van de manga zijn, met het einde van de animé, onder toezicht van het Spiderverse team. Enig minpunt:
Buiten de single shot cameo, geen Peter Porker/John Mulaney
Shin Chan: Action Man vs Leotard Devil(1993)
We zijn er aan begonnen. De "queste" om al de 33 Shin Chan films te bekijken.
Eerste smaakt alvast naar meer. Beter dan de gemiddelde aflevering. Maar weet voorlopig nog niet dezelfde hoge toppen te scheren als bvb de wenkbrauw aflevering. Die NL dub was zo verdomd goed.
Incendies(2010)
Zwaarmoedig en realistisch oorlogsdrama. Genoeg unieke beelden voor een leven. Dacht op een gegeven moment dat het gelijktijdig met een docu crew werd gefilmd.
Mist hier wel een beetje zijn landing met de "wiskundige revelatie". Had beter gekund. Vermoed dat dit in het toneelstuk wel vele malen subtieler naar voor word gebracht.
The Host(2006)
Mild telleurgesteld. Beetje te lang met gewacht en ondertussen al veel beter gewoon van Jong Boon Ho. Desondanks, zeker eens de moeite om te bekijken.
Al de bovenstaande aanbevelingen worden overigens in mijn *to watch* lijstje geplaatst. Kom nog steeds met veel plezier hier nieuwe titels scoren.