Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Platoon.

Long time no see. Omdat ik bezig ben in het voortreffelijke naslagwerk over de Vietnamoorlog van Max Hastings. Staat nog op het programma: Apocalypse Now! en Full Metal Jacket. Wat een shitshow hadden die Amerikanen (en die koppige Fransen voordien) daar wel niet van gemaakt?
De documentaire van Ken Burns is verplichte kost!

The Whole Truth (2016)

Heeft eigenlijk weinig om het lijf maar doet ook weinig verkeerd. Maar zet er wat minder bekende namen in en het is B-niveau. 6/10

The Lords of the Rings: Wars of the Rohirrim.

Hier wel van genoten, maar niet door omvergeblazen. Behoorlijk wat knipogen naar de trilogie van Jackson.

Dan toch eens op Youtube liggen snuisteren achter een Bergman en gekozen voor Hour of the Wolf (Vargtimmen) uit 1968 met Max Von Sydow en Liv Ullmann. Wat een donkere intensiteit leggen die twee in hun rollenspel. Klassieke Bergman: zet twee mensen op een of ander Zweeds eiland en de existentiële angsten komen al snel naar boven.

Laatst bewerkt:
The Night Of The Hunter (1955): 9/10
Die is ronduit geniaal. Mitchum is daarin zeer beangstigend.

Morgen of overmorgen nog eens tijd maken voor het prachtige Le Notti di Cabiria van Federico Fellini. Dateert alweer van 1957, het geboortejaar van mijn vader.

Sinners

Hell yeah. Hell. Fucking. Yeah. Sommige dingen werken minder in deze film maar het zit zo bomvol awesomeness dat het me geen fluit kan schelen. Meer van dit meneer Coogler. :love:

Blacklight, met o.a. Liam Neeson. De gecreëerde sfeer was oké, met momenten best spannend. Maar het einde was plots snel... euh, wel ja: het einde. :unsure: Bleef zo'n beetje op m'n honger zitten.

Mission impossible the final reckoning
Ik heb er wel weer van genoten, er zaten weer wat leuke stukken in, vorige deel vond ik in het algemeen wel spectaculairder en spannender. Al bij al een leuke popcornfilm waar je niet al te veel bij moet nadenken.

Gisteren The Fountain of Youth gezien op Apple TV.
Shitty, maar toch van genoten.
Ik merk dat alle Indiana Jones achtige verhalen toch wel mijn guilty pleasure zijn.

Een beetje actie gecombineerd met ‘geschiedenis’ en avontuur en ik ben vertrokken naar mijn jeugdige zelf.

Gisteren The Fountain of Youth gezien op Apple TV.
Shitty, maar toch van genoten.
Ik merk dat alle Indiana Jones achtige verhalen toch wel mijn guilty pleasure zijn.

Een beetje actie gecombineerd met ‘geschiedenis’ en avontuur en ik ben vertrokken naar mijn jeugdige zelf.
Relic Hunter met Tia Carrera. 😍

Terug
Bovenaan