Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Snow white
0,5/10

Een halfje voor de moeite dan maar? Ik heb deze samen met de dochter gekeken en de verwachtingen waren laag, bijzonder laag. Maar alsnog wist de film deze te ondertreffen (is dat een woord?).

Werkelijk verschrikkelijk. Van acteerprestaties tot verhaal en scènes. Alles leek een onsamenhangende aanschakeling van evenementen, doorspekt met wat liedjes. Dat alles dan gezongen door een - zo lijkt het toch - constant flabbergasted kinnnebak van een sneeuwwitje. Om dan nog maar te zwijgen van Gal Gadot. Al moet ik toegeven that they did her dirty met die bizarre outfit doorheen de film.

Dat alles doorploeteren om ze dan op het einde als "sterke vrouw" haar plaats te zien innemen als rechtmatige koningin, enkel om te eindigen met een white party waar zelfs Diddy jaloers op zou zijn... it hurts...

Zelfs mijn dochter (12) die doorgaans bijzonder vergevingsgezind is voor alles, vond dit zeer moeilijk om naar te kijken en dat zegt genoeg.

Red Eye(2005)

Ik wou eigenlijk Redline(2009) herbekijken. Een geschifte animé met veel actie en absurd stijlvolle wasteland races. Ik typ de verkeerde titel in, en voor Ik het goed en wel besef, passeren die dimples van ol mickey blue eyes. Die hete trut Cillian Murphy. Nu ik beslis 99% van de tijd wat we bekijken, simpelweg door algemeen meer interesse in film.

Maar eens mijn madam die dimples had gezien, had ik niks meer te zeggen, en werd het een cheesy thrillerke van Wes Craven. Met overacting Cillian Murphy.

Als ge er aan toegeeft is't nog wel een leuke rit om constant te bekritiseren terwijl ge kijkt. En Rachel Adams is ook nog wel een sexy kind.

Cillian Murphy in een sexy sjaaltje/10.

Cillian Murphy is top!

Lilo & Stitch live action remake gaan kijken met de dochter. Misschien is het omdat ik pas recent (zie wat eerdere comment) de miskleun van een Snow White had gezien maar deze vond ik echt wel goed. Goede casting, verhaal goed gevolgd en gewoon ook grappig. Overgoten met een klassiek sausje van familie momentjes en dit was nog eens wat een Disney film hoort te zijn.

8,5/10

Laatst bewerkt:
MI: The Final Reckoning

Eerste helft is dikke meh, tweede helft heeft twee zo'n vette action set pieces dat ik die eerste helft vergeven heb. Holy shit awesomeballs.

High plains drifter (1973) 10/10
Een keiharde western/thriller/wraakfilm met Clint Eastwood. Jaren geleden gezien als kind en ik vond het toen al een zeer extreme film. Is nu op netflix en het heeft niks ingeboet aan z'n impact, zo'n film zouden ze vandaag niet meer kunnen uitbrengen met de huidige woke maatschappij.

Gaat over een stadje die een geheim verbergt waar iedereen schuldig aan is, plots komt uit het niets een mysterieuze vreemdeling binnengereden.
Het stadje vreest de wraak v enkele outlaws die recent uit de gevangenis komen en onderweg naar het stadje reizen om dit volledig plat te branden om onduidelijke redens. Ze wenden zich tot de mysterieuze vreemdeling voor bescherming ... (maar tot welke prijs?).

Wat volgt is een vd grofste, keihardste films ever (in mijn bescheiden mening). Als je fan bent v Clint Eastwood of westerns, moet je hem zeker een kans geven.

The Unforgivable (2021) 7,5/10

Verbitterde Sandra Bullock komt na 20 jaar gevangenis vrij. Ze heeft een politie agent gedood die haar uit haar huis wou zetten. Nu is ze op zoek naar haar kleine zus die bij haar woonde en waar ze geen contact meer mee had sinds het vooval. De maatschappij zit niet echt te wachten op haar...

Interessante drama film, moeilijk om te beoordelen want sommige stukken vond ik erg goed, andere zwak.
Men probeert teveel verhaallijnen te combineren en uiteindelijk komt het niet zo goed over.
Aan de acteerprestaties zal het niet liggen want vele goede acteurs spelen sterk hier, toch denk ik achteraf dat deze film met wat wijzigingen ah script een topfilm had kunnen zijn. Daarom een 7,5/10

- Waking Life (2001) 6/10

- Mr. Smith Goes to Washington (1939) 8/10*

- The Terminator (1984) 9/10*

- Dead of Night (1974) 7/10

- Independence Day (1996) 6/10*

- Paddington in Peru (2024) 6/10

yoy3fvqnjuxb1.gif

MI: The Final Reckoning

Eerste helft is dikke meh, tweede helft heeft twee zo'n vette action set pieces dat ik die eerste helft vergeven heb. Holy shit awesomeballs.
Gisteren ook gaan zien. Ik snap het wel, het eerste deel voelde vooral wat eentonig door vooral veel dialoog fzo? In andere M:I films had ge vaak wat typische vermomingsscenes (hoe cliché ik ze anders soms vond, des te meer miste ik ze hier) en spionagegedoe waar het nu veelal gebabbel op dezelfde locaties leek.
Die tweede helft was dan weer wow. Gans die duiksetting was echt wel verbluffend en ik merkte dat ik met momenten ook men adem aan het inhouden was :tongue:
Echt genoten van de film en kga ze wel missen.

Mickey 17: 7/10

Niet geheel op hetzelfde niveau als Parasite maar ik vond hem best te pruimen. Ik vermoed dat velen te hard willen vergelijken met die vorige film van Bong Joon-ho. Opnieuw schuwt hij de satire en klassenkritiek niet, maar het is overgoten met een wat meer humoristisch jasje.
Aanvankelijk stoorde ik mij wat aan de manier van praten van het personage van Robert Pattinson, maar het went en maakt ook gewoon deel uit van het verhaal. Het valt erbij ook niet te ontkennen dat hij toch best een goede acteur is die zich vanonder het juk van de Twilight saga heeft weten wrikken met zijn latere rollen. Mark Ruffalo zet een zeer solide prestatie neer van een personage dat je vanaf de eerste seconde haat. Het mag ook geen raadsel zijn vanwaar hij zijn inspiratie haalt (tip: het ziet wat oranje en heeft last van grootheidswaanzin). De metaforen met hedendaags Amerika zijn zo stevig aanwezig, dat ik wel bedenkingen heb of de film nog dezelfde snaar zou raken over een aantal jaar.

Wolf Creek

beklijvende thriller over backpackers in Australië. best wel goed en spannend

Wolf Creek 2.

Niet heel erg slecht, maar dat die bad guy maar bleef "geluk hebben" en alles overleven, begon toch wel een beetje op mn systeem te werken.

Nog een aantal films gezien de laatste tijd:

Come and See 9/10
Gruwelijk beeld van het Oostfront van WOII met een erg goede, maar onaangename vertolking door de twee jonge hoofdacteurs. Ik vermoed dat deze in Rusland tegenwoordig minder populair is, want anders zouden de gelijkenissen met hun speciale operatie misschien iets te hard binnenkomen.

The Bounty 8/10
Hopkins, Gibson en een hoop andere bekende acteurs in het klassieke verhaal van de muiterij op de Bounty. Blijkbaar is deze de mindere van de Bounty-films, maar ik vond hem nog steeds zeer genietbaar en mooi in beeld gebracht.

Conclave 8/10
Naar aanleiding van de verkiezing van de nieuwe Leo deze ook opgelegd. Sterke performance van Fiennes en de rest van de cast en een film die me de hele tijd bleef boeien, met relatief verrassende ontknoping. Aanrader

Chato's Land 6/10
Wraakfilm in het Wilde Westen met Charles Bronson als een halfbloed indiaan die achtervolgd wordt door een posse, onder leiding van een ex-confederaal. Wat ik me nog het meeste ga herinneren is hoe de posse zichzelf uiteindelijk verscheurt. Weer iets anders dan een traditionele western.

Transformers: Rise of the Beasts 7/10
Na de eerste twee transformers heb ik weinig memorabels gezien in de reeks, maar deze was eigenlijk best wel genietbaar met toffe gevechten, goede pacing en CGI.

Rob Roy 8/10
Liam Neeson en Jessica Lange spelen hun rol goed, maar Tim Allen steelt wel elke scene waar hij in zit. En het eindduel is ook één van de betere zwaardgevechten die ik al op het witte doek zag.

Judgement at Nuremberg 10/10
Rewatch, en los van de boodschap van de film, die steeds maar relevanter wordt, moet dit toch ook één van de beste casts zijn die samen een film gemaakt hebben: een oude, kwetsbare Tracy, op zoek naar de waarheid en hoe hij de Duitsers die hij ontmoet kan vereenzelvigen met de begane wreedheden, Schell als jonge advocaat die gedreven de Nazi's verdedigt, maar hen eigenlijk ook niet moet hebben, Lancaster als minister Jannings die het regime steunde tegen wil en dank in, Clift en Garland met pakkende getuigenissen, en Widmark als openbaar aanklager die getekend is door wat hij gezien heeft in Dachau. Absolute topfilm

Reversal of Fortune 7/10
Irons en Close spelen hun rol goed, maar door de vreemde set-up van de film gaat deze me niet zo snel bijblijven. Ik weet nu niet of ik deze performance wel beter vind dan die van Costner in hetzelfde jaar bv.

Thelma & Louise 8/10
Leuke roadfilm met Sarandon en Davis op de vlucht voor een foute avond. Goeie cast met een jonge Pitt die zijn scenes wel steelt

The French Lieutenant's Woman 7/10
Ik vind Irons in deze film beter spelen dan in Reversal of Fortune, en ben nu wel geïntrigeerd door het boek (de film verandert blijkbaar veel, maar anders zou het onverfilmbaar zijn). Een vroeg bewijs van Streep's kunnen als actrice.

Laatst bewerkt:
Jin-Roh - The Wolf Brigrade : Een lid van de Special Unit overleeft een zelfmoord aanslag van een jong meisje die aangesloten was bij een gewapend verzet. Hij wordt aanzien als de dupe omdat hij niet ingreep en worstelt met schuldgevoelens. Dan ontmoet hij haar zus die als 2 druppels op mekaar lijken. Tragisch verhaal eigenlijk met een einde dat erop inhakt. De film zit ook bomvol (no pun intended) naar referenties over het Roodkapje verhaal. De anime is top tier! 8/10

The Mummy :
Vond deze degelijk tot de scenes met Russell Crowe. Geen idee waarom ze Jekyll/Hyde erin steken. Voegt in mijn ogen niks toe aan het mummy verhaal. De makers hadden beter zich daar meer op geconcentreerd. Een van de mindere, wss minste, met Tom Cruise in. 5/10

Terug
Bovenaan