Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Warfare (2025) : had er veel meer van verwacht. Is met momenten wel indrukwekkend maar overall vond ik hem maar bwaaa : 6/10

The Rocketeer (1991)
Lang geleden dat ik die nog eens gezien had👍🏻

Rocketeermovieposter.jpg

The Ritual (2017)

Sfeervol, goede vertolkingen met karakters die ook onderling goed werken, een omgeving die geloofwaardig gebracht wordt en de nodige suspens brengt,... leuk. 8/10

On Deadly Ground (1994): 6.5/10
Toch wat aan de lage kant?

Die natuurbeelden, de one liners, de perfecte evil michael caine, R LEE ERMEY :love: , de boodschap op het einde, het stoer-gehalte, de muziek, joan chen :love: .....
Voor mij makkelijk 1 van de beste Seagal films hoor.

The War Below : Een groep mijnwerkers moet tijdens de slag van Messines een tunnel onder de Duitse stelling zien te bouwen om deze daarna op te blazen om beweging te krijgen in het front tijdens WO1. Ik kende deze film niet en heeft me ook absoluut niet ontgoocheld. 7/10

The Kill Team
: Een jonge Amerikaanse soldaat tijdens de Afghaanse invasie van de VS komt in een rollercoaster terecht wanneer hij een nieuwe Sergeant. Ook hier weer, verveelde me geen seconde met deze. Alexander Skarsgard is bij momenten heel intens als Segeant die er zijn eigen wetten op na houdt. 7/10

Fire Down Below (1997): 7.5/10. Deze deed het hem toch beter dan On Deadly Ground, verdekke. Plot is nog redelijk en de opbouw ook. Muziekkeuze ook niet slecht en leuke namen in de cast.

edit: ook wel: 'When it's over, you can go to your favorite proctologist and get a nice, soothing ointment, and rub it on the hole that hurts most.' :laugh:

Laatst bewerkt:
Fire Down Below (1997): 7.5/10. Deze deed het hem toch beter dan On Deadly Ground, verdekke. Plot is nog redelijk en de opbouw ook. Muziekkeuze ook niet slecht en leuke namen in de cast.

edit: ook wel: 'When it's over, you can go to your favorite proctologist and get a nice, soothing ointment, and rub it on the hole that hurts most.' :laugh:
En dan later er nog eens extra inwrijven met “How's the proctologist?”

Toffe post,

Weet dat wij vaak overeen komen qua stijl dus ben gisteren begonnen aan deze lijst. Kende de director niet echt. Zijn naam kwam me wel bekend in de oren, maar het is nu niet dat ik hem speciaal volg zoals ik met Nolan en Aronofsky bv wel doe.
Toen zag ik The Knick staan en vroeg ik mij af of het om de serie ging want die vond ik uitmuntend.

Bij deze dan maar aan nr 2 in uw lijst begonnen. Solaris: Ik ben mee, ik snap waarom hij zo hoog scoort. Ik zelf geef hem maar een 7, maar ik heb er wel van genoten. Misschien had hij 10 jaar terug een hogere score gekregen, maar het voorspellende einde heeft toch wel een puntje gekost. Voor de rest was dit wel eentje die mij kon bekoren. Contagion zal hier mss deze nacht opstaan als de wereld is gaan slapen.

The Knick
Solaris
Contagion
Traffic
Oceans Trilogy
Presence
Schizopolis
The Limey
Kafka
Sex, Lies and Videotape
The Informant
Side Effects
Erin Brokovich
Black Bag
Unsane

Che
Out of Sight
The Good German
Magic Mike
Command Z
Full Circle
Kimi

The Girlfriend Experience
Logan Lucky
Behind the Candelabra
Let Them All Talk
Magic Mike's Last Dance
Haywire
The Laundromat

High Flying Bird, Bubble, The Underneath, King of the Hill, Full Frontal en Gray's Anatomy nog niet gezien maar zeker die laatste staat al lang op de watchlist en zou ik echt eens werk van moeten maken. Voor mij kwam hij met The Knick, Contagion en Solaris het dichtst bij een schot in de roos. De rest in die categorie zit in de gele zone er rond, de middelste categorie raakt nog het doel maar die laatste zijn drunk shots die in het beste geval afketsen en in het slechtste geval het bord niet raken. Voor mij persoonlijk ofc want Logan Lucky is voor een of andere reden die mij volledig vreemd is bij zijn best rated films. In ieder geval, in zijn totaliteit is dat een enorm indrukwekkende lijst waar de meeste regisseurs enkel maar van kunnen dromen.

The Accountant 2 : De eerste was echt een hele leuke actiefilm met een heel goed verhaal enkel wat getemperd door het zwakke einde. Deze 2de vond ik zwak en gereduceerd tot buddy actie komedie met een warrige verhaallijn. 5/10

Sphere
: Een aantal wetenschappers wordt naar een geheime onderwaterbasis gehaald omdat er in een koraalrif een alien schip is gevonden. Binnen in stoten ze op allerlei onverklaarbare zaken met als hoogtepunt in het ruim een grote gouden bol. Een voor een gaan de wetenschappers in de bol waarna er allerlei onverklaarbare catastrofes gebeuren. Ik vond altijd dat deze film teveel kritiek kreeg, op zich is het een mooie adaptatie van het boek van Michael Crichton. Halverwege zit er indd een dipje in en het einde is mss wat vluchtig uitgelegd waardoor je als kijker niet goed alles begrijpt maar toch een zeer vermakkelijke Sci Fi film. 6/10
2 is wat mij betreft nog steeds een 8/10

The mechanic: ressurection.

Beter dan de eerste eigenlijk. zalige scene's en locaties.
De 1 is voor mij beter hoor . Maar dat heeft mij eerste indruk etc te maken.
Net zoals equalizer 1 beter Is dan 2.
Hoop dan ook dat in de bovenstaande reeks de 3 niet even rot wordt als equalizer 3..

A Minecraft Movie

De gastjes, die niet toevallig best wel vaak Minecraft spelen, vonden hem (uiteraard) heel leuk. Ik vond het vooral een lege doos vol overdreven en luid gebrul en gedoe. En slechts af en toe grappig. 5.5/10

In dit genre vond ik The Super Mario bros. Movie ver boven deze uitsteken. Deels door de nostalgie, maar die was ook gewoon zoveel beter gemaakt.

Terug
Bovenaan