Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Was de bedoeling om een nieuw 'Cinematic Universe' op te starten met de Monsters IP bij Universal
Door het floppen van The Mummy is dat niet door gegaan
Geluk bij een ongeluk: bij Blumhouse werd die draad opgepikt en kregen we op zijn minste al een uitstekende thriller met The Invisible Man. The Wolf Man nog niet gezien maar heb wel high hopes.

The Last Stop in Yuma County (2023) 7/10

Verschillende mensen moeten in een restaurantje naast het tankstation wachten op een vrachtwagen die het tankstation komt bijvullen. Onder deze mensen zijn twee mannen die een bank hebben overvallen met de gevolgen van dien.

Ik ben liefhebber van films op één of een paar locaties met vooral dialoog. Voor degene die dat ook graag zien, een paar aanraders:

• Buried (2010)
  • The Hateful Eight (2015)
  • Phone Booth (2002)
  • Heretic (2024)
  • Green Room (2015)
  • Red Eye (2005)
  • The Wall (2017)
  • Man on a Ledge (2012)
  • Misery (1990)
  • Wind Chill (2007)
  • Non-Stop (2014)
  • Bad Times at the El Royale (2018)
Aanraders zijn altijd welkom.

Captain America - Brave New World : Ik ging lang graag en vol enthousiasme naar de MCU films kijken, alleen is dat sinds Endgame niet meer gebeurd. Niet verwonderlijk ergens maar ik denk dan dat er meer mee gedaan kon worden met de juiste mensen achter de schermen. Op zich is dit zeker geen slechte film maar op het einde had ik iets van "Meh". Verhaal gewijs is dit een vrij prover beestje. Er zitten een paar leuke actie stukken in maar op geen enkel moment overtuigde de film mij dat ik naar een Captain America film aan het kijken was. De focus ligt ook niet altijd bij hem maar bij de vele onnodige side characters die in deze films opdraven. En de schurken van dienst zijn ook alles behalve memorabel. Veelzeggend is dat ik deze liever in mijn zetel keek op streaming ipv de cinema. Marvel moet zich dringend herpakken of er mss gewoon maar mee stoppen. 6/10

10 Cloverfield Lane
😍

12 Angry Men en Rear Window zijn prolly inderdaad zowat DE one room films maar tussen alle andere suggesties mag zeker The Man from Earth en Pontypool niet ontbreken!

Oh en bekender maar Rope, Saw, Lifeboat, Clerks en Breakfast club natuurlijk ook niet

Geen God-tier maar zeker het kijken waard;

Nog een aantal films gezien de laatste tijd:

Come and See 9/10
Gruwelijk beeld van het Oostfront van WOII met een erg goede, maar onaangename vertolking door de twee jonge hoofdacteurs. Ik vermoed dat deze in Rusland tegenwoordig minder populair is, want anders zouden de gelijkenissen met hun speciale operatie misschien iets te hard binnenkomen.
Ik vind dat een van de strafste oorlogsfilms aller tijden. Gaat over Wit-Rusland, het land dat verhoudingsgewijs onder de nazi-bezetting het meest had geleden (nog meer dan Polen, Oekraïne en Rusland). Iedereen die daar woonde liep het gevaar om random afgeschoten te worden, of het nu een wraakactie was, een pogrom of gewoon een zatte Duitser/collaborateur. Zoals je in de film hebt gezien mondde dat dus regelmatig uit in een razzia waarbij het hele dorp in een grote schuur werd gezwierd om levend verbrand te worden.

Bloodlands van Timothy Snyder net uitgelezen en dat is best wel een aanrader als je er meer over wil weten.

Dan ook eens de daden van de Dirlewangerbrigade opzoeken. De gruwel die zij hebben aangericht in Wit-Rusland en Polen (opstand Warschau 1944) heb ik nog niet gezien in eenderwelke film omdat het zo hallucinant is. Er is een zeer gegronde reden waarom Oskar Dirlewanger aan gort gestampt is door voormalige Poolse krijgsgevangenen nadat hij zich had overgegeven aan de geallieerden.

Captain America - Brave New World : Ik ging lang graag en vol enthousiasme naar de MCU films kijken, alleen is dat sinds Endgame niet meer gebeurd. Niet verwonderlijk ergens maar ik denk dan dat er meer mee gedaan kon worden met de juiste mensen achter de schermen. Op zich is dit zeker geen slechte film maar op het einde had ik iets van "Meh". Verhaal gewijs is dit een vrij prover beestje. Er zitten een paar leuke actie stukken in maar op geen enkel moment overtuigde de film mij dat ik naar een Captain America film aan het kijken was. De focus ligt ook niet altijd bij hem maar bij de vele onnodige side characters die in deze films opdraven. En de schurken van dienst zijn ook alles behalve memorabel. Veelzeggend is dat ik deze liever in mijn zetel keek op streaming ipv de cinema. Marvel moet zich dringend herpakken of er mss gewoon maar mee stoppen. 6/10
Ook net gezien en ik had vooral een "Winter Soldier van de Aldi" gevoel. Wel zin om voor Thunderbolts nog eens naar de zaal te trekken.

Verschillende mensen moeten in een restaurantje naast het tankstation wachten op een vrachtwagen die het tankstation komt bijvullen. Onder deze mensen zijn twee mannen die een bank hebben overvallen met de gevolgen van dien.

Ik ben liefhebber van films op één of een paar locaties met vooral dialoog. Voor degene die dat ook graag zien, een paar aanraders:

• Buried (2010)
  • Phone Booth (2002)
  • Heretic (2024)
  • Green Room (2015)
  • Red Eye (2005)
  • The Wall (2017)
  • Man on a Ledge (2012)
  • Misery (1990)
  • Wind Chill (2007)
  • Non-Stop (2014)
De 2015 film ‘Hidden’.
Ook wel de moeite. Heel verrassend einde ook

• Buried (2010)
  • Phone Booth (2002)
  • Heretic (2024)
  • Green Room (2015)
  • Red Eye (2005)
  • The Wall (2017)
  • Man on a Ledge (2012)
  • Misery (1990)
  • Wind Chill (2007)
  • Non-Stop (2014)
Wat mij direct te binnen schiet:
Assault on Precinct 13
Barton Fink
Identity
A l'interieur
Funny games
Cube

Allen goed tot zeer goed (imo).

Carnage, Who’s afraid of Virginia Woolf en The Sunset Limited schieten ook te binnen.

En de hele Before trilogie is quasi volledig dialoog maar wel meerdere ruimtes.

Nog is wat over nagedacht en hierboven staat het al bomvol goede one location films. Ik had deze nog in gedachten:
The Myst (Dat einde man...)
Snowpiercer (film en serie)
Bullet Train
Dial M for Murder (Met Grace Kelly)

Ook net gezien en ik had vooral een "Winter Soldier van de Aldi" gevoel. Wel zin om voor Thunderbolts nog eens naar de zaal te trekken.
Ik begrijp uw gevoel. Ze willen te graag dezelfde personages opnieuw lanceren. Captain America, The new Falcon en ook Temu Black Widow :unsure:

Nog is wat over nagedacht en hierboven staat het al bomvol goede one location films. Ik had deze nog in gedachten:
The Myst (Dat einde man...)
Snowpiercer (film en serie)
Bullet Train
Dial M for Murder (Met Grace Kelly)

Ik begrijp uw gevoel. Ze willen te graag dezelfde personages opnieuw lanceren. Captain America, The new Falcon en ook Temu Black Widow :unsure:
Bij Cap snap ik het nog wel maar Mackie valt te licht uit ofzo. Met Sebastian Stan had dit beter gewerkt. En waarom nog een Widow introduceren als Florence Pugh daar ook rondloopt? Die had de film echt beter gemaakt

Nog 2 films met beperkte locatie die ik zeer goed vond

-Death and the Maiden (1994)

Een afgelegen huis in Z Amerika, een koppel en een bezoeker.
Sigourney Weaver en Ben Kingsly in topvorm.

-Death Calm (1989)

De oceaan en een zeilboot tellen ook zeker?
Aussie topper.

Laatst bewerkt:

Lawrence of Arabia (1962) 10/10​

"Restored" versie op netflix gezien. Tja, als kind had ik dit al eens gezien, maar ik herinner me er niet meer zoveel van.
Prachtige beelden van uitgestrekte woestijnlandschappen waar arabische hordes nu eens de Turken bevechten, dan weer een gebied door kruisen dat zo onmenselijk heet is dat mens en rijdier kans heeft zijn leven te laten als het niet de overzijde bereikt vooraleer de hitte zijn hoogtepunt bereikt.

Gaat over een engelse officier die tijdens WOII naar de Arabische stammen word gezonden om daar de situatie te beoordelen of een vage opdracht waar niemand veel belang aan hecht (zoals de britse generaal letterlijk zegt: "de echte oorlog is in Duitsland, Arabië en Turkije zijn maar een bijzaak en die arabieren zijn een bijzaak van een bijzaak!") De Engelse officier word al vlug gezien door de arabische stammen als een profeet.

Nog maar net ontdekt dat dit gebasseerd is op waargebeurde feiten en er wel degelijk een Lawrence of Arabia is geweest.
Enfin absolute topfilm imho.
Wel lange speeltijd, heb deze in 2 stukken bekeken.

Terug
Bovenaan