ik vond de plot wel een grote misser. ik heb de original nooit gezien, dus ik kan er niet mee vergelijken.
De villain in het verhaal heeft eeuwen geleden een pact gemaakt met de duivel: hij moet onschuldige zielen naar de hel sturen, zodat hij zelf niet moet gaan. Hij legt zelfs uit dat moordenaars, verkrachters, etc. niet in de deal zitten, want die gaan sowieso naar de hel, dat zijn geen extra zielen voor de duivel.
Hij doet dat dan door met duivelse magie zijn slachtoffers bezeten te maken, zodat ze "dark things" doen. bij bijna àl zijn slachtoffers is dat dan dat ze zelfmoord plegen. Alleen... bij Shelly, wie de hele motivatie is van Eric (the crow), is dat dan dat zij iémand anders vermoordt. het argument dat de film aanbrengt dat zij zichzelf niet was, dat ze bezeten was, wordt door de film zélf meteen weer teniet gedaan door te zeggen dat die magie niet iemand verandert, maar iets dat in hun zit naar boven haalt (die zelfmoorden komen er ook bij mensen die er sowieso al dicht tegen zitten). ergo: Shelly is geen onschuldige ziel, en geen geldig slachtoffer.