Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar over Resurrection mag men nooit zwijgen. Valt onder dezelfde categorie als Romulus. Een overduidelijke fan film.Over Resurrection zwijgen we best...
Is ook een horror film? Dat hij ook onder andere genres kan gelabeled worden akkoord, maar zie niet in waarom het geen horror is?Onibaba(1964)
Op aanraden van Willem Dafoe.
Tijdloos. Zelfs in deze relatief minimale setting worden er zodanig veel lagen gelegd dat het best veel is om in een enkele keer te verorberen. Word hier en daar maf genoeg ietwat onterecht als een horror film gelabeld.
Zalige film, wat jammer dat die zo geflopt is. Ook final montage vind ik echt misbegrepen tbh. Echt niet de Hollywood schouderklop circle jerk dat mensen ervan maken imo.Babylon(2022) aka Once Upon a Time
in Hollywood part deux
Wat een rit. Mijn excuses Mr. Chazelle.
Deze hadden we op het grote scherm moeten zien. Kon gemakkelijk een half uurtje korter, maar het is zo'n grote gedurfde rit dat ik zelfser met plezier bij nam.het ongeloofelijk corny einde, vooral de montage dan
Four favourites?Onibaba(1964)
Op aanraden van Willem Dafoe.
Tijdloos. Zelfs in deze relatief minimale setting worden er zodanig veel lagen gelegd dat het best veel is om in een enkele keer te verorberen. Word hier en daar maf genoeg ietwat onterecht als een horror film gelabeld.
Criterion picksFour favourites?
Goh het is zo'n gigantisch contrast met de rest van de film da'k ergens wel begrijp dat het zo word geinterpreteerd.Zalige film, wat jammer dat die zo geflopt is. Ook final montage vind ik echt misbegrepen tbh. Echt niet de Hollywood schouderklop circle jerk dat mensen ervan maken imo.
Dat snap ik wel, ik zag het ook eerder als dat het volgens de normen van de tijd / de japanse cultuur wel als horror wordt bekeken.Er is een bepaalde afstand die word gehouden van de cast waardoor het geheel best onpersoonlijk aanvoelt.
Naar de klassieke normen kan je het "horror" label er wel tegenaan smijten, sure. Maar voor een hedendaags publiek creëer je dan wel onterechte verwachtingen.
Tijdens het ritualistisch rondje trivia schuimen op wiki en imdb vond ik het dan ook wat dwaas om de film soms zo gelabeld en gepromoot te zien.
Na het afsluiten van de film vond ik alvast niet da'k een horror film had bekeken.
Komt uit het boek, en daar is het beter omschreven die citizinship etc.Starship Troopers.
mixed feelings. rewatch uiteraard.
Die action sequences op die planeet met die beesten zijn waanzinnig fun en intens.
however, dat gezwets op de space shuttle, die semi/different love story bij die college-boy , dat "sign up for your government" gedoe, met die rekrutering daarentegen.... halen het tempo er uit.
Ik snap ergens wel dat het vaak als metafoor voor onze samenleving gebruikt wordt, maar voor mij had dit niet gemoeten. Film kon korter en intenser imo.
Ok, dan ga ik toch kijken. Ik was al aan het twijfelen of ik er wel tijd zou insteken.Greedy People was meer dan ok
Niets hoogstaand ofzo maar toch al één van de betere van't jaar.
Destijds op releasedag gaan zien in UGC Brussel hun El Dorado zaal, oude art deco zaal uit 1933 die perfect bij de film paste. 1 van de meest memorabele cinema-ervaringen ooit voor mij.Babylon(2022) aka Once Upon a Time
in Hollywood part deux
Wat een rit. Mijn excuses Mr. Chazelle.
Deze hadden we op het grote scherm moeten zien. Kon gemakkelijk een half uurtje korter, maar het is zo'n grote gedurfde rit dat ik zelfser met plezier bij nam.het ongeloofelijk corny einde, vooral de montage dan

Echt een meesterwerk hè, helemaal akkoord. en dat laatste shot, damn… vormt samen met Das weisse Band en Der siebente Kontinent mijn top 3 van Haneke.Net Caché op Canvas gezien en ben compleet omver geblazen. Wat een fantastische, en diep verontrustende film. Ondanks het trage tempo zat ik twee uur aan het scherm gekluisterd.
Briljant geschreven en geacteerd, efficiënt in beeld gebracht. En dan die grote WTF scène, die bijzonder effectief werkt. Wow, die kwam even binnen zeg Grote klasse
9/10