Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Dune 2 - 7.5/10.

Vond de eerste beter. Chalamet als leider is lachwekkend.
Eerste uur was gerushed. Op een gegeven ogenblik moet Paul naar ergens in de verte op z'n eentje gaan en vijf min. later is die terug bij de groep om mee te helpen :confused:.
Butler en de zwartwit-scene waren de hoogtepunten.
 
The Fall Guy. Heel leuke cinemafilm met hopen coole actiescènes, die zichzelf niet te serieus neemt en er in slaagt om een mooie hommage te brengen aan de stunt guys. Aanrader voor wanneer je gewoon een leuke filmavond met popcorn wil.
 
ja die laatste Godzilla is een kleine verrasing dit jaar, die brengt een goede sfeer, visuals zitten altijd wel goed en de audio was extreem goed op de Godzilla kreet na, die had precies wat clipping en kon volgens mij wat vleziger gemaakt worden.

dacht laatst een andere Godzilla clip gezien te hebben die er wat dwazer uitzag, dat was niet dit neem ik aan en er komt nog een Godzilla film?
Shin Godzilla (2016)? De Legendary Godzilla die er nu roos uitziet is toch niet dwaas?
 
La Fidèle
Was van het weekend op TV, met de mevrouw eens gekeken. Man man miserie miserie maar dan in't Brussels met Albanese gangsters. En geen happy ends in België, enkel open eindes!
Nee het was een typisch nationaal product, met een visualisatie die sterke narratief toch redelijk intens kan overbrengen. Kwalitatief zal het wel in orde zijn enzo maar het is niet mijn ding.
Ben na de film de regisseur gaan opzoeken en het was M. Roskam, dat was geen verrassing, gezien hoofdacteur en de toon van de film :D
Ik vind de eerste helft van deze film eigenlijk echt goed, maar alles zakt halverwege wat in elkaar en de film wordt dan een echte challenge om nog uit te kijken...

Ik bedoel dan vooral vanaf het moment dat hij in de gevangenis beland en zij ziek wordt.

Adèle Exarchopoulos is wel een underrated actrice en acteert wel goed in deze film.
 
Laatst bewerkt:
Double Team (1997): 5/10

Brainless knokfilm met "onze" Jean-Claude Van Damme en Dennis Rodman. :rofl: Overal het algemeen ben ik wel fan van JCVD als vechtersbaas, maar dit vind ik toch 1 van zijn minder goeie films. :)

Hilarisch vind ik dat Jack (Jean-Claude) in Antwerpen wapens moet gaan halen bij Yaz (Dennis) om daarna de bad guy "Stavros" te pakken te krijgen op... de Sinksenfoor. Er komt zelfs een lightboard in beeld waar "Antwerpen" op staat... maar wie Antwerpen en de Sinksenfoor een beetje kent, ziet direct dat het eigenlijk gewoon een Amerikaanse kermis is of zelfs gewoon/waarschijnlijk een filmset. :oink:

Ik had bij Stavros (Mickey Rourke) wel een vreemd déjà vu gevoel, maar toen viel mijn frank dat dat ook de bad guy is in Iron Man 2. :)
 
Laatst bewerkt:
Hilarisch vind ik dat Jack (Jean-Claude) in Antwerpen wapens moet gaan halen bij Yaz (Dennis) om daarna de bad guy "Stavros" te pakken te krijgen op... de Sinksenfoor. Er komt zelf een lightboard in beeld waar "Antwerpen" op staat... maar wie Antwerpen en de Sinksenfoor een beetje kent, ziet direct dat het eigenlijk gewoon een Amerikaanse kermis is of zelfs gewoon/waarschijnlijk een filmset. :oink:
Nee hoor, dat deel is effectief in Antwerpen gefilmd. De hele film is trouwens enkel op locaties in Europa gefilmd, niet op studio lot.
 
Nee hoor, dat deel is effectief in Antwerpen gefilmd. De hele film is trouwens enkel op locaties in Europa gefilmd, niet op studio lot.
De scene:


Lijkt mij toch straf dat dat de echte Sinksenfoor was (op het Zuid toen nog). Je ziet ook niks van herkenbare gebouwen ofzo. Puur kraampjes (geen typische Belgische kermiskramen) en wat attracties.
 
Love Lies Bleeding

Na Saint Maud opnieuw een sterke film van Rose Glass. Pluspunten voor het kapsel van Ed Harris.
 
Abigail, meh.

Ik was grote fan van Ready or Not, en het is duidelijk dat deze regisseur houdt van kat en muis spelletjes in een grote mansion, maar deze vond ik rommel.
 
Eraserhead

First time, toch één van de vreemdste Lynch films die ik al zag. I did have fun though.

Monkey Man

Gaat heel hard op en neer deze, gevechtsequenties waren top maar er zat naar mijn aanvoelen te veel filler in.
 
Inland Empire staat op een zeer kort lijstje van films die ik nooit heb uitgekeken, nochtans grote fan van Lynch. Mss ooit nog is een poging wagen.
 
Inland Empire staat op een zeer kort lijstje van films die ik nooit heb uitgekeken, nochtans grote fan van Lynch. Mss ooit nog is een poging wagen.
:laugh:

Ik heb die in de cinema gezien met een 10-tal anderen. Buiten mezelf, en de paar die zijn vertrokken, lag iedereen te maffe tegen het einde :laugh:.
 
Ik vind de eerste helft van deze film eigenlijk echt goed, maar alles zakt halverwege wat in elkaar en de film wordt dan een echte challenge om nog uit te kijken...

Ik bedoel dan vooral vanaf het moment dat hij in de gevangenis beland en zij ziek wordt.

Adèle Exarchopoulos is wel een underrated actrice en acteert wel goed in deze film.
Deze is okay, maar wat ver van de kwaliteit van Rundskop. Een soort coole misdaadfilm die idd overgaat in een wat andere film in de 2de helft.
Adèle E. is idd een deftige en mooie actrice, zie ook "Blue is the warmest color".

Idem hier met "Inland empire", zwakste Lynch voor me imo, wel ooit uitgekeken. Maar nooit aan rewatch begonnen.
Erasorhead, daar moet ik de moed nog voor vinden voor een rewatch, best psychotisch filmke.
 
Laatst bewerkt:
Oppenheimer nog eens bekeken met mijn zus. Ik snap het einde nu beter. Tijdens de film vraagt Strauss waarom Einstein hem negeerde, nadat hij Oppenheimer en Einstein genaderd had. Hadden Oppenheimer en Einstein gesproken over Strauss, denkt hij?

Zijn assistent geeft een hint: "misschien hadden ze het over belangrijkere zaken dan over Strauss."

Op het einde zien we dezelfde scène opnieuw, maar vanuit het perspectief van Oppenheimer en Einstein, terwijl we Strauss in de verte zien naderen. Ik had dat silhouet van Strauss de eerste keer niet gezien en ik had ook de link niet gemaakt met de herhaling van Einstein's weggewaaide hoed.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan