Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Zone of Interest : Er is eigenlijk weinig tot geen plot in deze film. De focus ligt op van het gezin van Höss die net langs concentratiekamp Auschwitz wonen en leven. De vrouw des huizes is vooral bezig met haar huis en tuin. Als Höss na zijn werk, want meer wat het niet voor hem, thuis komt is hij ook bezig met zijn gezin. De knop omdraaien en brave huisvader spelen terwijl hij door de dag 1000den mensen de dood in jaagt. Hun wereld komt tot stilstand wanneer hij wordt overgeplaatst en zijn vrouw weigerd mee te gaan want ze wil in haar perfecte leventje bij het huis aan het kamp blijven. Het is een vrij hallucinate film eigenlijk. We krijgen geen horror van het kamp te zien maar je hoort gans de tijd de ovens bulderen en treinen die aankomen. Geschreeuw van mensen in nood en geweerschoten. 7/10

Argylle :
Film is vd zelfde maker als The Kingsman dus ik had wel wat hoop op een leuke actie komedie. Het eerste deel vd film vond ik hem nog interessant, na de plottwist ging het niveau en geloofwaardigheid ver naar beneden voor mij. Ik zie me in, tegenstelling tot de Kingsman films, deze niet nog is bekijken later. 6/10

Deadpool 2 :
Ryan Renolds die Ryan Renoldst. Als Deadpool is hij quasi perfect, enkel spijtig dat hij in elke andere film ook dezelfde character altijd speelt. Op zich een leuk vervolg dat makkelijk weg kijkt en absoluut niet verveelt. Ik kijk uit naar het 3de deel. 7/10

Killers of the Flower Moon - 9/10 (Martin Scorsese, 2023)

Das Lehrerzimmer - 8.5/10 (Ilker Çatak, 2023)

The Zone of Interest - 8/10 (Jonathan Glazer, 2023)

Anatomie d'une chute - 8/10 (Justine Triet, 2023)

Fallen Leaves - 7.5/10 (Aki Kaurismäki, 2023)

Perfect Days - 7.5/10 (Wim Wenders, 2023)

Dune Part Two - 7.5/10 (Denis Villeneuve, 2024)

Spider-Man: Across the Spider-Verse - 7.5/10 (Joaquim Dos Santos, Kemp Powers & Justin K. Thompson, 2023)

May December - 7/10 (Todd Haynes, 2023)

American Fiction - 7/10 (Cord Jefferson, 2023)

La sociedad de la nieve - 7/10 (J. A. Bayona, 2023)

Freelance - 5.5/10 (Pierre Morel, 2023)

Napoleon - 4.5/10 (Ridley Scott, 2023)

The Wind that Shakes the Barley - 8.5/10 (Ken Loach, 2006)

I soliti ignoti a.k.a. Big Deal on Madonna Street - 7.5/10 (Mario Monicelli, 1958)

La ragazza con la valigia a.k.a. The Girl with the Suitcase - 7/10 (Valerio Zurlini, 1961)

Il prefetto di ferro a.k.a. I Am the Law - 7/10 (Pasquale Squiteri, 1977)

Drop Zone - 7/10 (John. Badham, 1994)

U.S. Marshals - 6/10 (Stuart Baird, 1998)

Rules of Engagement - 6.5/10 (William Friedkin, 2000)

Gisterenavond Dune (part 1) gezien en meer dan een 7 kan ik die echt niet geven. Heeft een beetje hetzelfde probleem als Blade Runner voor mij: visueel interessant qua verhaal een pak minder.
Ik heb ook wat een hekel aan films die met namen van facties etc beginnen smijten alsof ik moet weten wie dat allemaal zijn en wat hun relatie is. Maakt het voor mij moeilijker om te volgen want ik onthoud dat niet van de 1e keer.
Idd, ik vond het ook soortgelijks saai en verwarrend.

Heb hem halverwege afgezet.
Alleen maar voor de decors en setting, kan ik geen film uitkijken.

Leave The World Behind. 1/10

2u20 saaie opbouw, aanleiding naar iets en de moment dat er dan eindelijk iets gebeurt is de film gedaan.

Alita: Battle Angel

Heel knappe cgi (in pakweg de Transformers films is zoiets echt niet te bekijken, hier werkt het gewoon), knappe omgevingen en wereld en een goed verhaal met een cyberpunk sausje erover. 7,5/10

Laatst bewerkt:

Heel knappe cgi (in pakweg de Transformers films is zoiets echt niet te bekijken, hier werkt het gewoon), knappe omgevingen en wereld en een goed verhaal met een cyberpunk sausje erover. 7,5/10
Die film, ondanks dat ik hem niet echt echt goed kan noemen, is heel lang in mijn hoofd blijven nazinderen. Ergens doet die film iets heel goed, maar ik kan er mijne vinger niet op leggen.
Ik zou daar graag een vervolg van zien.

Die film, ondanks dat ik hem niet echt echt goed kan noemen, is heel lang in mijn hoofd blijven nazinderen. Ergens doet die film iets heel goed, maar ik kan er mijne vinger niet op leggen.
Ik zou daar graag een vervolg van zien.

Ik dacht ook in het begin dat hij nogal campy was of ging zijn, zeker met die motorbal games, maar toch vond ik hem gewoon heel leuk om te bekijken.

Al moet gezegd dat ik wel van dergelijke over the top post apocalyptische scifi hou, dus als dat sfeervol gebracht is, met top cgi en goede acteurs, bring it on.

Robocop 2.

Ongelofelijk campy film eigenlijk. beetje bigger meaner dan vorige proberen te zijn, dat was zo vroeger natuurlijk met die sequels.

Maar 1e film is toch wel heel wat beter imo.

Voor mij in van de beste "sci-fi" films van de laatste jaren!
Ben door de film de manga's beginnen lezen nadien en die zijn zéér goed.
De film is maar een heel klein stukje van het saga en ze zouden echt verder moeten gaan met sequels of series om het verhaal verder te laten lopen.

Le Otto Montagne

Verloor me een beetje in de tweede helft maar uiteindelijk een meer dan degelijke film. Soundtrack vond ik wel niet top. Wat klassieker als in 'A Hidden Life' voor de natureshots was een betere keuze geweest imo.

Ik vond Alita in de cinema verrassend goed, en soort van underrated want eigenlijk is daar weinig buzz rond geweest. Zou ik nog eens moeten bekijken.

Terug
Bovenaan