Green Mamba
Well-known member
Vanavond ook eens bekeken. Heftig verhaal. De foto's bij zo'n waargebeurd verhaal zijn altijd wel een fijne plus.La Sociedad de la Nieve
Amai... Heftig, en deze zou ik wel een meesterwerk durven noemen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vanavond ook eens bekeken. Heftig verhaal. De foto's bij zo'n waargebeurd verhaal zijn altijd wel een fijne plus.La Sociedad de la Nieve
Amai... Heftig, en deze zou ik wel een meesterwerk durven noemen.
Niet de eerste nogal onrealistische of onbegrijpelijke score van hem me dunkt...
![]()
Film - Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?
Will You Be There (2016) Koreaanse time travel film gebasseerd op een frans boek (Seras-tu là? - Guillaume Musso). Interessant concept en verhaal maar de film zelf is bang average vond ik.www.beyondgaming.be
Die film een meesterwerk noemen is idd bijna even gek als hem een 0/10 geven.
Er zit toch wel behoorlijk wat speling tussen een meesterwerk en een 0. Alleen al de acteerprestaties en de muziek tillen de film ver boven de middelmaat maar ook het plot zelf en de subtext zit goed in elkaar. Valt eigenlijk weinig op die film aan te merken dus daarom dat een 0/10 nogal moeilijk te begrijpen is. Tenzij je misschien voor films als Fast & Furious negatieve scores gaat hanteren lijkt je schaal een beetje vreemd gekalibreerd.
Met Natural Born Killers als nulpunt moeten films als Fast X, Jack & Jill, Cats, The Last Airbender, ... toch op -5 uitkomen. Om nog maar te zwijgen over films als Battlefield Earth, Birdemic & Manos The Hands of Fate die dan op -10 moeten uitkomen? 
Ik denk dat mensen gewoon proberen te begrijpen wat jouw rating systeem isEn wat heeft mijn score van een andere film, wat overigens een totaal ander genre is, er mee te maken? Beetje goedkoop scoren lijkt me. Dus i.p.v. onder de gordel te slaan kun je misschien zeggen waarom deze twee scores van mij "onrealistisch/onbegrijpelijk" zijn.
. Uiteraard zijn deze steeds subjectief maar omdat we zelden extreme scores zien bij de meeste mensen was de verbazing gewoon nogal groot
. DuidelijkVerder zijn deze scores, zoals ik in het verleden heb aangehaald, puur subjectief dus waarom er van een mug een olifant moet gemaakt worden snap ik niet. 0/10 = superslecht, 5/10 gemiddeld en 10/10 supergoed.
Zoals ook @DaFreak het goed verwoordt is er dan denk ik iets mis met jouw manier van rating geven.En wat heeft mijn score van een andere film, wat overigens een totaal ander genre is, er mee te maken? Beetje goedkoop scoren lijkt me. Dus i.p.v. onder de gordel te slaan kun je misschien zeggen waarom deze twee scores van mij "onrealistisch/onbegrijpelijk" zijn.
Verder zijn deze scores, zoals ik in het verleden heb aangehaald, puur subjectief dus waarom er van een mug een olifant moet gemaakt worden snap ik niet. 0/10 = superslecht, 5/10 gemiddeld en 10/10 supergoed.
Als ik kijk naar de meningen op Moviemeter, zie ik toch echt twee kampen; namelijk liefhebbers en mensen die het slecht vonden, zo slecht dat sommigen de film niet hebben uitgekeken. Nu vind ik persoonlijk dat je een film helemaal moet hebben gezien vooraleer je een mening kan geven maar het is duidelijk dat ik niet alleen ben qua mening omtrent deze film.
@Cerulean
Neen dat zijn gewoon meningen. Ik stel mij vragen bij mensen die dit een meesterwerk noemen terwijl mensen hier zich vragen stellen waarom ik het rommel vind.
@DaFreak
Het zegt genoeg dat Quentin Tarantino zich distantieerde van de film aangezien de regisseur zijn scenario zodanig aanpaste. Dus nee het verhaal of plot deed het ook niet. Zoals gezegd ben ik allesbehalve fan van de film zoals meerdere mensen blijkbaar, maar heb hem wel uitgekeken i.t.t. anderen dus misschien moet ik de score aanpassen naar een 1/10.
Ik denk dat je dan beter en schaal van 2 kunt hanterenVerder zijn deze scores, zoals ik in het verleden heb aangehaald, puur subjectief dus waarom er van een mug een olifant moet gemaakt worden snap ik niet. 0/10 = superslecht, 5/10 gemiddeld en 10/10 supergoed.

Misschien eerder een 5 (sterren) systeem dan. Kunnen 'slecht' en 'goed' er nog bij. Tenzij @bojo96 graag met halfjes werkt.Ik denk dat je dan beter en schaal van 2 kunt hanteren
Superslechte films geef je dan een 0/2, gemiddelde films een 1/2 en supergoeie een 2/2. Dat gaat al veel genuanceerder overkomen.

Een 10/10 voor een Adam Sandler film en 0/10 voor Natural Born Killers is een nogal extreme mening dus als je niet gewoon aan het trollen bent is het niet abnormaal dat filmfanaten hier zich even in hun koffie verslikken. Op moviemeter wordt die trouwens net als op IMDB ook best gewaardeerd met een gelijkaardige score.
Ongeacht de film, zulke extremen roepen altijd vragen op. Hoeveel 10 en 0en deel je zoal uit? Is Natural Born killers 1 van honderden 0en of is het oprecht de slechtste film die je ooit zag? In het eerste geval is je schaal aan herkalibratie toe, in het tweede geval heb je gewoon slechte smaak en nog niet veel echt slechte films gezien.

Ik denk dat je dan beter en schaal van 2 kunt hanteren
Superslechte films geef je dan een 0/2, gemiddelde films een 1/2 en supergoeie een 2/2. Dat gaat al veel genuanceerder overkomen.
En dat is helemaal niet onder de gordel slaan, als je op dergelijke manier scores geeft moet je er ook tegen kunnen dat daar commentaar op komt.
Zelf heb ik heb voor zover ik weet ook nog nooit een film een 0 gegeven. Als het op 'klassiekers' aankomt kan het ook zijn dat het niet echt iets voor mij is, maar erken ik wel de historische waarde die de film heeft zoals bijvoorbeeld een Citizen Kane.Er zijn ook mensen die Lord of the Rings, Godfather of 2001 niet kunnen uitkijken en slecht vinden, ook outliers maar zegt niet veel. Maar zelfs die zullen over het algemeen wel beseffen dat die films geen 0/10 zijn maar gewoon niets voor hen. Heb je al films als Fast X, Jack & Jill, Cats, The Last Airbender, Battlefield Earth, Birdemic, Manos gezien? Want voor zulke echt slechte films gaat je schaal dan toch negatief moeten gaan hoor ;p