Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Beekeeper
'Niemand is onaantastbaar' orakelt one man army Statham ergens. Hij dus wel want als one man army veegt hij de vloer aan met al het kanonnenvoer dat ze hem voorschotelen.
Uiterst ongeloofwaardige en vooral héél domme actiefilm.

Wil : Oorlogsdrama's vind ik meestal geweldig om te kijken maar bij deze bleef ik totaal onverschillig. Niet dat de acteerprestaties niet goed waren ofzo maar ik was niet mee met de emoties van het verhaal en vond het zelfs saai en voorspelbaar bij momenten. Dat het abrupte einde het gevolg is van de keuzes die de personages maken was dan wel weer zeer goed. Uiteindelijk komt alles samen op dat eene moment maar toch was ik nog steeds totaal onverschillig naar het verhaal en personages toe. Ik had het gevoel dat ik deze film al tig keer in een andere hoedanigheid had gezien die ik toen beter vond. 6/10

Niet de eerste nogal onrealistische of onbegrijpelijke score van hem me dunkt...

En wat heeft mijn score van een andere film, wat overigens een totaal ander genre is, er mee te maken? Beetje goedkoop scoren lijkt me. Dus i.p.v. onder de gordel te slaan kun je misschien zeggen waarom deze twee scores van mij "onrealistisch/onbegrijpelijk" zijn.

Verder zijn deze scores, zoals ik in het verleden heb aangehaald, puur subjectief dus waarom er van een mug een olifant moet gemaakt worden snap ik niet. 0/10 = superslecht, 5/10 gemiddeld en 10/10 supergoed.

Als ik kijk naar de meningen op Moviemeter, zie ik toch echt twee kampen; namelijk liefhebbers en mensen die het slecht vonden, zo slecht dat sommigen de film niet hebben uitgekeken. Nu vind ik persoonlijk dat je een film helemaal moet hebben gezien vooraleer je een mening kan geven maar het is duidelijk dat ik niet alleen ben qua mening omtrent deze film.

@Cerulean

Die film een meesterwerk noemen is idd bijna even gek als hem een 0/10 geven.

Neen dat zijn gewoon meningen. Ik stel mij vragen bij mensen die dit een meesterwerk noemen terwijl mensen hier zich vragen stellen waarom ik het rommel vind.

@DaFreak

Er zit toch wel behoorlijk wat speling tussen een meesterwerk en een 0. Alleen al de acteerprestaties en de muziek tillen de film ver boven de middelmaat maar ook het plot zelf en de subtext zit goed in elkaar. Valt eigenlijk weinig op die film aan te merken dus daarom dat een 0/10 nogal moeilijk te begrijpen is. Tenzij je misschien voor films als Fast & Furious negatieve scores gaat hanteren lijkt je schaal een beetje vreemd gekalibreerd.

Het zegt genoeg dat Quentin Tarantino zich distantieerde van de film aangezien de regisseur zijn scenario zodanig aanpaste. Dus nee het verhaal of plot deed het ook niet. Zoals gezegd ben ik allesbehalve fan van de film zoals meerdere mensen blijkbaar, maar heb hem wel uitgekeken i.t.t. anderen dus misschien moet ik de score aanpassen naar een 1/10.

Een 10/10 voor een Adam Sandler film en 0/10 voor Natural Born Killers is een nogal extreme mening dus als je niet gewoon aan het trollen bent is het niet abnormaal dat filmfanaten hier zich even in hun koffie verslikken. Op moviemeter wordt die trouwens net als op IMDB ook best gewaardeerd met een gelijkaardige score. Ongeacht de film, zulke extremen roepen altijd vragen op. Hoeveel 10 en 0en deel je zoal uit? Is Natural Born killers 1 van honderden 0en of is het oprecht de slechtste film die je ooit zag? In het eerste geval is je schaal aan herkalibratie toe, in het tweede geval heb je gewoon slechte smaak en nog niet veel echt slechte films gezien. 😅 Met Natural Born Killers als nulpunt moeten films als Fast X, Jack & Jill, Cats, The Last Airbender, ... toch op -5 uitkomen. Om nog maar te zwijgen over films als Battlefield Earth, Birdemic & Manos The Hands of Fate die dan op -10 moeten uitkomen? :biglaugh:

En wat heeft mijn score van een andere film, wat overigens een totaal ander genre is, er mee te maken? Beetje goedkoop scoren lijkt me. Dus i.p.v. onder de gordel te slaan kun je misschien zeggen waarom deze twee scores van mij "onrealistisch/onbegrijpelijk" zijn.
Ik denk dat mensen gewoon proberen te begrijpen wat jouw rating systeem is :). Uiteraard zijn deze steeds subjectief maar omdat we zelden extreme scores zien bij de meeste mensen was de verbazing gewoon nogal groot ;) .

Verder zijn deze scores, zoals ik in het verleden heb aangehaald, puur subjectief dus waarom er van een mug een olifant moet gemaakt worden snap ik niet. 0/10 = superslecht, 5/10 gemiddeld en 10/10 supergoed.
Duidelijk :thumb:. Jouw 0/10 zal dan voor andere eerder een 4 of 5/10 zijn, 10/10 eerder een 8-9/10 bijvoorbeeld.

De film liep totaal anders dan ik had verwacht. Toch een beetje op mijn honger blijven zitten. 6/10.

Te veel nadruk op drama en te weinig op "Dogman being Dogman". De actiescens zijn beetje ongeloofwaardig. 5/10.

Viel nog best mee. Jammer dat de CGI (monster) het wat laat afweten, maar verder nog een ok horror. 6/10.

Als ik kijk naar de meningen op Moviemeter, zie ik toch echt twee kampen; namelijk liefhebbers en mensen die het slecht vonden, zo slecht dat sommigen de film niet hebben uitgekeken. Nu vind ik persoonlijk dat je een film helemaal moet hebben gezien vooraleer je een mening kan geven maar het is duidelijk dat ik niet alleen ben qua mening omtrent deze film.

@Cerulean

Neen dat zijn gewoon meningen. Ik stel mij vragen bij mensen die dit een meesterwerk noemen terwijl mensen hier zich vragen stellen waarom ik het rommel vind.

@DaFreak

Het zegt genoeg dat Quentin Tarantino zich distantieerde van de film aangezien de regisseur zijn scenario zodanig aanpaste. Dus nee het verhaal of plot deed het ook niet. Zoals gezegd ben ik allesbehalve fan van de film zoals meerdere mensen blijkbaar, maar heb hem wel uitgekeken i.t.t. anderen dus misschien moet ik de score aanpassen naar een 1/10.
Zoals ook @DaFreak het goed verwoordt is er dan denk ik iets mis met jouw manier van rating geven.

Hoeveel films vind je dan "superslecht" en geef je op die manier een 0/10? Als dat enkel deze ene of een handvol is kan ik dat nog begrijpen, de film is niet voor iedereen, de meningen erover zijn verdeeld en het kan best zijn dat je dat echt de allerslechtste film ooit vindt.

Als dat een pak meer films zijn die je gewoon slecht vindt en dus maar een 0 geeft terwijl je langs de andere zijde ook een 10/10 geeft voor iets als Anger Management én je zelf aangeeft dat 0/10 - 5/10 - 10/10 een soort referentiescores zijn, dan denk ik toch dat er daar iets fout zit. En dat doet op een forum vol kleine en grote filmfans de wenkbrauwen fronsen en draagt ook weinig bij eerlijk gezegd.

Uiteraard is film en de bijhorende score iets subjectief en heb je langs elke zijde uitschieters, maar die score een beetje nuanceren is denk ik voor iedereen gewoon nuttiger en aangenamer om lezen, anders komt het ook gewoon als snel over als trollen.

En dat is helemaal niet onder de gordel slaan, als je op dergelijke manier scores geeft moet je er ook tegen kunnen dat daar commentaar op komt.

Kortfilm. Viel best nog wel mee, maar wat te kort naar mijn zin.

Interessante docu over landen die niet zo gekend zijn voor mij.

Ik denk dat je dan beter en schaal van 2 kunt hanteren :unsure:
Superslechte films geef je dan een 0/2, gemiddelde films een 1/2 en supergoeie een 2/2. Dat gaat al veel genuanceerder overkomen.

Superslechte films geef je dan een 0/2, gemiddelde films een 1/2 en supergoeie een 2/2. Dat gaat al veel genuanceerder overkomen.
Misschien eerder een 5 (sterren) systeem dan. Kunnen 'slecht' en 'goed' er nog bij. Tenzij @bojo96 graag met halfjes werkt. :unsure:
edit: En heb je geen 0 meer nodig ook, elke film een ster! Voor de moeite.

Natural Born Killers recent herbekeken, en deze viel voor me toch wat door de mand hoor. Geen bar slechte film ofzo, en hij maakt een duidelijk punt over de Amerikaanse media, maar de stijl is nogal gedateerd. Vandaag vind ik hem teveel stijl over inhoud, terwijl ik hem vroeger gewoon cool vond. Nu ja, de populaire media in Europa gaat ook die kant op: sensatie, geweld, angst ... Op dat vlak zat Stone wel goed en is de film nog ergens relevant.

Verder vind ik Woody en Juliette meestal goed tot vrij goed acteren in (veelal) rollen die hen goed passen, idem deze film. Over Robert Downey ben ik niet zo enthousiast hier.

@DaFreak

Een 10/10 voor een Adam Sandler film en 0/10 voor Natural Born Killers is een nogal extreme mening dus als je niet gewoon aan het trollen bent is het niet abnormaal dat filmfanaten hier zich even in hun koffie verslikken. Op moviemeter wordt die trouwens net als op IMDB ook best gewaardeerd met een gelijkaardige score.

"Een Adam Sandler film" zo kan je die film benoemen om een punt te maken maar feit is dat in die tijd Sandler een grote naam was en het is niet voor Adam Sandler dat je moet kijken maar voor de legendarische Jack Nicholson. En ik heb het niet over de score op Moviemeter maar de meningen omtrent de film want die zijn verdeeld tot het punt dat mensen de film niet eens hebben uitgekeken

Ongeacht de film, zulke extremen roepen altijd vragen op. Hoeveel 10 en 0en deel je zoal uit? Is Natural Born killers 1 van honderden 0en of is het oprecht de slechtste film die je ooit zag? In het eerste geval is je schaal aan herkalibratie toe, in het tweede geval heb je gewoon slechte smaak en nog niet veel echt slechte films gezien.

Het is oprecht één van de slechtste films die ik ooit heb gezien. Dat ik slechte smaak heb is jouw mening, net zoals mijn scores ;)

@Cerulean

Puntje bij paaltje komt het op hetzelfde neer, een dikke vette 0.

@stungunner

En dat is helemaal niet onder de gordel slaan, als je op dergelijke manier scores geeft moet je er ook tegen kunnen dat daar commentaar op komt.

Het feit dat ik tegen meer dan één persoon ben aan het reageren zegt toch genoeg dat ik er tegen kan? Mijn scores zijn getroll, onrealistisch, onbegrijpelijk of door mijn slechte smaak. Omdat ik een komediefilm extreem goed vind door de acteerprestaties van één van de beste acteurs ooit en omdat ik een bepaalde film barslecht vind.

Ik vraag mij af hoeveel mensen hier Natural Born Killers hebben gezien eigenlijk, want een 'gewone' film is het allesbehalve. Als sommigen van Moviemeter hem niet eens uitkijken dan denk ik dat er mensen zijn die hem niet eens willen raten, en da's toch een forum voor filmfanaten...

Er zijn ook mensen die Lord of the Rings, Godfather of 2001 niet kunnen uitkijken en slecht vinden, ook outliers maar zegt niet veel. Maar zelfs die zullen over het algemeen wel beseffen dat die films geen 0/10 zijn maar gewoon niets voor hen. Heb je al films als Fast X, Jack & Jill, Cats, The Last Airbender, Battlefield Earth, Birdemic, Manos gezien? Want voor zulke echt slechte films gaat je schaal dan toch negatief moeten gaan hoor ;p

Laatst bewerkt:
Er zijn ook mensen die Lord of the Rings, Godfather of 2001 niet kunnen uitkijken en slecht vinden, ook outliers maar zegt niet veel. Maar zelfs die zullen over het algemeen wel beseffen dat die films geen 0/10 zijn maar gewoon niets voor hen. Heb je al films als Fast X, Jack & Jill, Cats, The Last Airbender, Battlefield Earth, Birdemic, Manos gezien? Want voor zulke echt slechte films gaat je schaal dan toch negatief moeten gaan hoor ;p
Zelf heb ik heb voor zover ik weet ook nog nooit een film een 0 gegeven. Als het op 'klassiekers' aankomt kan het ook zijn dat het niet echt iets voor mij is, maar erken ik wel de historische waarde die de film heeft zoals bijvoorbeeld een Citizen Kane.

Maar de films die je aanhaalt zoals The Godfather of 2001 worden tegenwoordig wel over het algemeen als klassiekers beschouwd en voor sommigen werken die misschien gewoon niet zoals je aanhaalt. Nu weet ik niet (maar ik kan mis zijn?) of Natural Born Killers nu over het algemeen ook als een klassieker wordt beschouwd? Daar zit imo nog wel een verschil t.o.v. bijvoorbeeld The Godfather.

The Holdovers. Zeer goede prestatie van Paul Giamatti en de rest van de cast.

Linoleum: ik had wel idee welke richting het verhaal uitging maar het duurde toch nog tot het einde voor het volledige plaatje. Best wel een aparte film over dementie.

@Deckard
Natural Born Killers is ondertussen wel een cult klassieker maar voor de duidelijkheid, ik zet die ook wel een trapje of 2 lager dan die 3 (maar geen 10). Ik haalde die 3 maar aan omdat als je focust op individuele meningen er zelfs mensen zijn die ook die reeds erkende klassiekers niet kunnen uitkijken en dat dit dus niet veel zegt. Die schommelen op IMDB en moviemeter rond de 8 a 9, Natural Born Killers 7 en die scores lijken me vrij accuraat. Een 0 wilt voor mij zeggen dat de film geen enkele redeeming quality heeft; slecht geschoten, slecht verhaal, slecht acteerwerk, slechte muziek, slechte effecten en decor, ... Ik heb denkik nog nooit een film een 0 gegeven omdat zelfs een gedrocht als Battlefield Earth of The Room vaak toch nog iets hebben en ik weet dat er nog slechtere films zijn waar ik gewoon niet aan ga beginnen.

Poor Things (2023)

Wat een film! Zoals iemand hier al zei, zag je echt dat Ruffalo veel plezier had om Duncan Wedderburn te spelen.
Goed verhaal, hele mooie cinematografie (sommige beelden zou ik als poster aan mijn muur willen hangen), interessante personages en een absurd Lanthimossausje zorgen samen voor een zalige film.

Alleen
de scènes in Parijs vond ik wat te lang duren en mochten van mij gerust ingekort worden.

Dat jullie tijd in zo een mensen steken? Soit.

Glass (2019) Kreeg redelijk negatieve commentaren, maar ik vond die al bij al goed meevallen. Hij kon veel beter en ik bleef ook wel ergens op mijn honger zitten, maar al bij vond ik de trilogy aangenaam met Unbreakable als absolute topper. Had graag wat meer Willis gehad in Glass.

Terug
Bovenaan