Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The next Karate Kid (stond op Netflix)

8/10
Ik blijf karate kid goed vinden, en deze is mogelijks leuker dan de 2 en de 3. Al is het lang geleden dat ik die nog gezien heb.

Goed dat er hier toch al een aantal zijn die het woord verspreiden wat betreft Poor Things ondertussen toch ruim een week geleden dat ik hem gezien heb en hij wordt elke dag precies nog beter in de herinnering zelfs kleine mindere momenten genre Alexandrië doen daar niks afbreuk aan :love: .

Night swim.
Begint ok, degelijk acteerwerk. Om dan, in de laatste act, te vervallen in een allegaartje van gebeurtenissen die je weinig weten vast te houden als kijker.

Smile - 8/10

Wow, het is lang geleden dat ik zo genoten heb van een horrorfilm. Ik was de laatste tijd vaak teleurgesteld in films die veel hype kregen, zoals Talk to Me en Barbarian. Maar deze had mij direct mee en heeft mij niet meer losgelaten.
De opzet doet wat denken aan It Follows, nog eentje die erg geliefd is maar mij niet veel deed (toegegeven: die verdient wel een rewatch). De jumpscares zag je van ver aankomen en toch werden ze efficiënt gemonteerd.
Qua originaliteit zal dit geen hoge punten scoren, maar op alle andere vlakken (acteerprestaties niet te vergeten!) vond ik dit echt top.

Smile - 8/10

Wow, het is lang geleden dat ik zo genoten heb van een horrorfilm. Ik was de laatste tijd vaak teleurgesteld in films die veel hype kregen, zoals Talk to Me en Barbarian. Maar deze had mij direct mee en heeft mij niet meer losgelaten.
De opzet doet wat denken aan It Follows, nog eentje die erg geliefd is maar mij niet veel deed (toegegeven: die verdient wel een rewatch). De jumpscares zag je van ver aankomen en toch werden ze efficiënt gemonteerd.
Qua originaliteit zal dit geen hoge punten scoren, maar op alle andere vlakken (acteerprestaties niet te vergeten!) vond ik dit echt top.
Smile vond ik ook een topper maar Talk To Me was voor mij persoonlijk van hetzelfde niveau. Barbarian was wel goed maar idd een beetje minder dan beide.

The Dead Zone (1983) 8/10

The Red Balloon (1956) 8/10

Anatomy of a Fall (2023) 8/10

Silent Running (1972) 6/10

Town Bloody Hall (1979) 7/10

No One Will Save You (2023): Awel ja! Weinig nonsens, goeie jumpscares, veel mysterie en een 'kosmische' toets. Van genoten!

Anatomie d'un chute

Vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen, ik hou wel van slowburners en die zijn er de laatste jaren met hopen maar deze liet me toch wat koud.

The Abyss

Visueel verbluffend en dat voor een film van 35 jaar oud. Storywise is de tweede helft heel meh, desalniettemin me kostelijk geamuseerd.

Ik heb gelezen dat Cameron met deze film zijn scheiding wou verwerken. Ik geloof dat wel. :unsure:

Anatomie d'un chute

Vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen, ik hou wel van slowburners en die zijn er de laatste jaren met hopen maar deze liet me toch wat koud.

Gewoon beter isoleren, dan blijft die hitte van de slowburn hangen en heb je het warmer.

Maar wel opletten als je aan de isolatie van de zolder begint
En altijd, altijd dit nummer opzetten als je op zolder werkt. Op eindeloze repeat natuurlijk. Het zal zich slowburnen in uw hoofd voor maanden.

Maandje Disney +
dus

Zal het beknopt houden:

Star Wars The Force Awakens

Op zich vond ik deze wel goed. Zeker de intro scene met de landing van de First Order Stormtroopers. Film was zekers niet slecht, maar kon beter.
Echter het nieuwe wapen van FO, Starkiller base. Wat ik niet snap is, dat dit wapen, dat r*tetraag was, dat je zelf met een spacesuit kon ontwijken in de ruimte, in staat was om stelsels te kruisen en dan een planeet op te blazen. Als je met blote oog dit wapen schiet "vuren" dan is het toch enorm traag? Ook draint het de zon, dat betekent dan dat dit ding motoren heeft en dus van zon naar zon vliegt veronderstel ik? Soit beetje plothole?

Star Wars The Last Jedi

De bomberscene.. Luik open doen in midden van de ruimte en geen decompressie? Ook zitten we ineens in 1945 precies met dit type bombarderen? Star Wars had ook vroeger schilden, precies allemaal verdwenen desondanks ze genoeg "deflectorshields" staan te roepen.
Captain K. van die dreadnought was de enigste commandant die precies echt verstand had van oorlogsvoering. " tie fighters should be in the air 5 minutes ago!" Iedereen staat naar het raam te gapen terwijl Poe over die romp vliegt en de turrets opblaast. De tactieken zijn in deze film om te krullen. In 1 lijn vliegen, ipv te scatteren? Ook raar principe dat ineens de wapens nul schade doen als ze op een bepaalde afstand zijn. Resistance is letterlijk ook tot een handvol mensen nog maar? (The New Republic is inderdaad = rebels/Resistance en vernietigd in de vorige film maar toch) Soit deze film was toch niet het geweldigste..

Star Wars Rise of the Skywalker
Belangrijk is dat er hier wat boeken zijn geschreven die uitleggen waarom we ineens weer wat volk hebben in the Resistance.
Darth Sidious is terug verschenen, uitleg nougabolle. Vernietiging van Kimji moest dan een serieuze indruk nalaten echter durf ik te wedden dat niemand iets had van oei. Wilde ze echt een drama creëren hadden ze beter Tatooine opgeblazen.

Elk Imperial, Final Order, stond daar in een rij geparkeerd en volgens mij als ze beetje wildeweg schoten op die onderste planetkiller wapens hadden ze al 50% uitgeschakeld van die schepen. Ik zeg het de engineers van die Imperials zijn echt niet de snuggerste (uw wapen linken direct aan de core. Wapen kapot= instant ship vernietiging). Hoeveel man ook dood gaat in deze films.. Niet normaal. 30k per schip (sw wiki) x 1080 schepen (vermelding film): 30.240.000 Imperials dood :laugh: Praktisch genocide.

Soit het verhaal van de laatste film deed me echt niet veel eerlijk gezegd. Alle generaties van Jedi's in persoon 1, alle generaties van Sith in persoon 2. Beide gebruiken hun powers en voila. Ach ja.

Independence Day Resurgence

Was beter dan ik mij herinnerde. Leuke popcorn film maar kan niet tippen aan de eerste! Werd wel ferm wat in geroepen als ze zaten te stunten met de vliegtuigen.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan