Maandje Disney +
dus
Zal het beknopt houden:
Star Wars The Force Awakens
Op zich vond ik deze wel goed. Zeker de intro scene met de landing van de First Order Stormtroopers. Film was zekers niet slecht, maar kon beter.
Echter het nieuwe wapen van FO, Starkiller base. Wat ik niet snap is, dat dit wapen, dat r*tetraag was, dat je zelf met een spacesuit kon ontwijken in de ruimte, in staat was om stelsels te kruisen en dan een planeet op te blazen. Als je met blote oog dit wapen schiet "vuren" dan is het toch enorm traag? Ook draint het de zon, dat betekent dan dat dit ding motoren heeft en dus van zon naar zon vliegt veronderstel ik? Soit beetje plothole?
Star Wars The Last Jedi
De bomberscene.. Luik open doen in midden van de ruimte en geen decompressie? Ook zitten we ineens in 1945 precies met dit type bombarderen? Star Wars had ook vroeger schilden, precies allemaal verdwenen desondanks ze genoeg "deflectorshields" staan te roepen.
Captain K. van die dreadnought was de enigste commandant die precies echt verstand had van oorlogsvoering. " tie fighters should be in the air 5 minutes ago!" Iedereen staat naar het raam te gapen terwijl Poe over die romp vliegt en de turrets opblaast. De tactieken zijn in deze film om te krullen. In 1 lijn vliegen, ipv te scatteren? Ook raar principe dat ineens de wapens nul schade doen als ze op een bepaalde afstand zijn. Resistance is letterlijk ook tot een handvol mensen nog maar? (The New Republic is inderdaad = rebels/Resistance en vernietigd in de vorige film maar toch) Soit deze film was toch niet het geweldigste..
Star Wars Rise of the Skywalker
Belangrijk is dat er hier wat boeken zijn geschreven die uitleggen waarom we ineens weer wat volk hebben in the Resistance.
Darth Sidious is terug verschenen, uitleg nougabolle. Vernietiging van Kimji moest dan een serieuze indruk nalaten echter durf ik te wedden dat niemand iets had van oei. Wilde ze echt een drama creëren hadden ze beter Tatooine opgeblazen.
Elk Imperial, Final Order, stond daar in een rij geparkeerd en volgens mij als ze beetje wildeweg schoten op die onderste planetkiller wapens hadden ze al 50% uitgeschakeld van die schepen. Ik zeg het de engineers van die Imperials zijn echt niet de snuggerste (uw wapen linken direct aan de core. Wapen kapot= instant ship vernietiging). Hoeveel man ook dood gaat in deze films.. Niet normaal. 30k per schip (sw wiki) x 1080 schepen (vermelding film): 30.240.000 Imperials dood

Praktisch genocide.
Soit het verhaal van de laatste film deed me echt niet veel eerlijk gezegd. Alle generaties van Jedi's in persoon 1, alle generaties van Sith in persoon 2. Beide gebruiken hun powers en voila. Ach ja.
Independence Day Resurgence
Was beter dan ik mij herinnerde. Leuke popcorn film maar kan niet tippen aan de eerste! Werd wel ferm wat in geroepen als ze zaten te stunten met de vliegtuigen.