Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Barb and Star Go to Vista Del Mar (2021): 8/10. Thanks @Lint. Ook goed mee geamuseerd.
Death Warrant (1990): 6/10. Acteerwerk cava, actiescènes wel goed. Spijtig van het magere plot. Eerste geschreven door Goyer, zie ik.

The creator.

Kga geen punten geven want ik heb hem gewoon niet kunnen afkijken. Wat een visueel prachtige draak van een film is me dat zeg!
Die film is net geschreven door chatgpt 1.

Nu ja niet echt een spoiler maar het stoorde me mateloos dat de film een aaneenschakelingen van emotionele fragmetnen is waardoor de film echt verzeild in een niet coherent visueel spektakel. De grootste ergernis is toen die mega tanken de basis aanvallen die de scene ervoor gebombardeerd werd door 'nomad' maar dan toch weer niet want blijkbaar is er ergens nog een basis.. In basis 2 zit iedereen daar op een houten brugje achter zandzakjes... Ja dat helpt tegen mega tanken. Komt daar een R2D2 achtige robot met een bom in zodat er een scene kan gebouwd worden dat de protagonist toch finaal breekt met zijn leger verleden door zijn collega af te schieten. I mean what the actual fuck. Why?

Laatst bewerkt:
The Curse of Halloween Jack (2019): 2/10.
De schoonbroer mocht ook eens een filmpje kiezen tijdens een movie night … Dit hoort bij het slechtste wat ik ooit heb gezien. Niet moeilijk als je ziet hoeveel brol regisseur Andrew Jones per jaar uitkakt.

Begonnen met de x men films voort eerst in chronologische volgorde!

X men first class.
Heerlijke 'start' . Die koude oorlog en ww2 blend, met de kennismaking van de characters....

X men Days of future past
Leuke sequel, met die sentinels in de toekomst vond ik wel nog een leuke aanvulling.

next: xmen origins wolverine & apocalypse.

Edit: weet wel nog niet of ik Dark Phoenix nog een rewatch ga geven. Ik heb me de haren uit mn hoofd getrokken bij deze flutfilm.😏🫣

Laatst bewerkt door een moderator:
Terry Pratchett: Living With Alzheimer
Sober inzicht in de wereld van Alzheimer, hoe een auteur omgaat met de diagnose, wat er verandert en wat de mogelijkheden zijn qua medicatie of andere ingrepen.

The Grand Budapest hotel dan maar eens bekeken nadat deze al een tijdje op het schap stond.

Wes Anderson. Ik snap het wel, maar ik word er niet door omver geblazen. Heel het vertellende element van die films is toch niet zo mijn ding.

X men origins: wolverine

Staat in veel "lijstjes" als slechtste x men. Ik ga niet akkoord. film zit boordevol GOEDE decors & actie, en diept Wolverine zijn character uit.
Akkoord: er kon meer mee gedaan worden met zijn "afkomst",
alsook "deadpool" is nogal lame in die film, en komt plots opt einde van de film in beeld zonder background story (hebben ze later gefixt met deadpool 2 uitstekende films te geven)....

Maar toch, ik heb me er kostelijk mee geamuseerd.

next: x men apocalypse.

Blockers is ook met Cena, en de moeite in dit genre.

Cena lijkt zichzelf vooral niet te serieus te nemen, en dat werkt uiterst goed voor dit genre.
En dat is ook best verfrissend voor dit type muscle-meathead-action acteur. Het is, denk ik, van Schwarzenegger geleden dat zo een type acteur ook durft lachen met zichzelf.
Ondertussen Vacation Friends 2 gezien en het is inderdaad meer van hetzelfde maar ook niet.
Verhaal is iets uitgebreider en complexer en in plaats van echt een rehash van de vorige doen ze ook wat nieuws. Zoals Cena's character dat niet insta liked wordt door z'n schoonvader. Leuke film, een uur en drie kwartier vlot entertainment.

Cena is hier toch weer de uitblilnker: zoal je zegt: hij neemt zichzelf niet te serieus en dat werkt echt wel. Kerel lijkt me ook gewoon ne sympatieke ket.

The Creator

Visueel sterk en mooi. Maar die uitwerking van personages en script zijn middelmatig tot zwak. Neem daarbij een vreemde pacing, en het is een soort snoozefest met momenten waar het moeilijk wordt om je er emotioneel met te verbinden.

X men: apocalypse.

Leuk wel die beelden weer in Hong Kong, Egypte.... Actie mocht er ook wel zijn.
Misschien wel net iets teveel characters. :( Beetje hetzelfde waarom Xmen 3: the last stand zo veel kritiek kreeg: teveel is gewoon te veel.

Ondertussen trouwens beslist om Dark Phoenix geen rewatch meer te geven.
IMDB zegt het eigenlijk perfect:
The film was meant to be the start of a new series of X-Men films that would star the new younger cast (Jean Grey, Cyclops, Nightcrawler, Storm, Mystique, Beast, Quicksilver, Jubilee, Dazzler etc.) following their introduction in the past few films, but the critical and financial failure of this film along with studio merge with Walt Disney Pictures means that those plans were forcefully abandoned. Any further X-Men films will instead be a part of Disney's Marvel Cinematic Universe.

Dus ze gingen voor alle characters een aparte film maken :eek: :eek: Beetje zoals ze met Wolverine dus deden.
Amai dan waren we nog wel enkele jaren zoet, en ging hun kassa goed gespekt worden. Helaas voor hen is dit dus op een sisser uit gedraaid.
Draak van een film ook dat.

The Creator

Visueel sterk en mooi. Maar die uitwerking van personages en script zijn middelmatig tot zwak. Neem daarbij een vreemde pacing, en het is een soort snoozefest met momenten waar het moeilijk wordt om je er emotioneel met te verbinden.
Gisteren ook bekeken en volledig mee akkoord. De moeite om te bekijken puur voor de worldbuilding en de visuals maar het verhaal werkt voor geen meter. Ik vraag me af of er een coherente directors cut zou komen à la Kingdom Of Heaven.

Gisteren ook bekeken en volledig mee akkoord. De moeite om te bekijken puur voor de worldbuilding en de visuals maar het verhaal werkt voor geen meter. Ik vraag me af of er een coherente directors cut zou komen à la Kingdom Of Heaven.
Er zal veel werk aan zijn dan. De extra nummers in de soundtrack leken er ook veelal nogal ruw ingegooid.
Idem de weinige humor of poging tot.

A Haunting In Venice (2023): 7/10
Typisch Poroit verhaal, mooi in beeld gebracht. Niks meer, maar ook niks minder. Precies gekregen wat ik ervan verwachtte. :smile:
Van mij mogen er gerust nog meer verfilmd worden.

Niet de meest fijne film om te kijken, maar het geeft wel een beeld van hoe het daar was.

- From Beyond (1986) 7/10

- King Kong (2005) 8/10*

- Transformers: Rise of the Beasts (2023) 1/10

- Made in Abyss: Dawn of the Deep Soul (2020) 8/10

- The Aeronauts (2019) 6/10

- Mission Impossible - Dead Reckoning Part One (2023) 7/10

- Gran Turismo (2023) 6/10

- Oppenheimer (2023) 8/10

- Fear and Loathing in Las Vegas (1998) 7/10*

- The Killer (2023) 8/10)

- Air (2023) 7/10

- Dirty Mary Crazy Larry (1974) 7/10

The Purge: Election Year

Ik vind het concept van die films zalig. De uitwerking valt me telkens tegen. Heel onlogische keuzes of zaken die gewoon geen steek houden halen me er altijd wat uit waardoor ik de film gewoon uitkijk omdat ik wil weten hoe het afloopt.

Terug
Bovenaan