Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Kimi no suizô o tabetai (I Want to Eat Your Pancreas, 2018) - 9/10
Hoe vreemd de titel ook mag lijken, deze film heeft me keihard geraakt. Sterke Clannad-vibes en hier en daar nog wat inspiratie uit andere films en series, maar zo sterk samengebracht. Love it.

A Haunting in Venice.
Het is Agatha Christie’s ‘Hallowe’en Party’ als basis maar dus aangepast naar een setting in Venetië. Ik heb heel veel sympathie voor Kenneth Branagh, ik vind dat hij een paar prima films heeft maar zijn Poirot is het nie, zal het nooi nie wurre. Waarschijnlijk zit ik als oudje vast aan de perfectie van David Suchet, maar ik vind aan alles van KB zijn HP dat het personage niet ‘snapt’. Tina Fey als Ariadne is ook niet wat er van het blad springt. Al bij al is het hele verhaal onherkenbaar en toch cliché. Ik hoop dat drie voldoende is en Kenneth een andere hobby zoekt nu.

Training Day: een film uit 2001. Het gaat over een rookie bij de politie die samen moet werken met een corrupte agent. Dat klinkt misschien als het begin van zowat elke flauwe Hollywood comedy maar dit is een zeer sterk drama. Ik heb ervan genoten, maar ik ben dan ook fan van Denzel Washington.
King kong aint got shit on Denzel!

Training Day: een film uit 2001. Het gaat over een rookie bij de politie die samen moet werken met een corrupte agent. Dat klinkt misschien als het begin van zowat elke flauwe Hollywood comedy maar dit is een zeer sterk drama. Ik heb ervan genoten, maar ik ben dan ook fan van Denzel Washington.
Dan zou ik zeker ook de films van David Ayer eens bekijken. Hij schreef het scenario voor Training Day, als ik me niet vergis, en heeft duidelijk een zwak voor verhalen die te maken hebben met corrupte flikken en/of L.A. gangs. Harsh Times, Street Kings, End of Watch...

Dan zou ik zeker ook de films van David Ayer eens bekijken. Hij schreef het scenario voor Training Day, als ik me niet vergis, en heeft duidelijk een zwak voor verhalen die te maken hebben met corrupte flikken en/of L.A. gangs. Harsh Times, Street Kings, End of Watch...
Allemaal films die ik nog niet gezien heb. Merci voor de tip!

Ik heb wel The Wire ooit gezien: dat is een topserie over de politie van Baltimore. Eén van de beste series die ik ooit gezien heb!

Allemaal films die ik nog niet gezien heb. Merci voor de tip!

Ik heb wel The Wire ooit gezien: dat is een topserie over de politie van Baltimore. Eén van de beste series die ik ooit gezien heb!
Ha, you're telling me! Je hebt het hier tegen een ultieme Wire bro. Voor mij de beste serie ooit gemaakt, kan er maar niet genoeg van krijgen.

Killers of the flower moon 7/10

Aangenaam kijkstuk zonder meer. Het verhaal is op zich al indrukwekkend triestig dus het is hier vooral zaak om het verhaal niet te verpesten en gelukkig kent Scorsese zijn métier. De acteurs hebben de personages ook alle eer aangedaan met hun vertolking, zonder dat er een echt verbluffende prestatie werd neergezet. Ik blijf het wel knap vinden dat die Di Caprio keer op keer een rol kan vertolken zonder dat er een bepaalde prestatie uit een andere film blijft doorschemeren.
Maar toch, zeker geen film die ooit een rewatch waard is. Daarvoor waren de dialogen, cinematografie,... toch niet interessant genoeg, en dat is oké. Het is het verhaal dat moet blijven hangen. Ik was vooral tevreden dat het geen drie uur durend gedrocht was zoals Oppenheimer, dus in die zin ben ik zeker tevreden naar buiten gestapt.

The Creator (2023)

Ahhh wanted to like it so bad. Visueel volledig mijn ding, maar voelt over het geheel aan als een simplistische pastiche van een student die de materie dat hij wilt brengen wel begrijpt, maar niet weet terug te vertolken maar zijn publiek.

Zogoed als niets van actie ook om alles een beetje "snappy" te houden. Zo krijgt ge uiteindelijk te veel ruimte om na te denken over de interne logica van de wereld die gepresenteerd word en trekt ge nogal snel scheef op continuiteit en wat nog allemaal.

Een film met ballen dat veel wilt zeggen, maar door nietszeggende dialogen en nog minder uitgesproken kartonnen personages, uiteindelijk gewoon klinkt als zeer interessante achtergrondmuziek.

Could have been a contender/10.

Laatst bewerkt:
The Boy and the Heron (2023)

Mooi coming-of-age verhaal met prachtige achtergrondmuziek zoals gewoonlijk!
Ik vond het echt iets te trippy om goed te zijn... Spirited Away heeft dat ook, maar dat heeft tenminste nog een duidelijke structuur in het verhaal.

Ik vond het echt iets te trippy om goed te zijn... Spirited Away heeft dat ook, maar dat heeft tenminste nog een duidelijke structuur in het verhaal.

Haha ja, dat wel maar ik hou wel van dat chaotisch/trippy kantje en om bij mezelf hele tijd zitten af te vragen "hoe komt hij daar nu weer op".

I was born but
The Philadelphia story
True heart Susie
Broken Blossoms
Vampyr
Bringing up baby
Dreams
Salo
Doctor Sleep
His girl friday
Der letzte mann
Journey to italy

Vanaf volgende week ben ik ne werkende mens dus heb mij nog even laten gaan
Ik begrijp die score voor Salo helemaal en ik vond dat ook een vreselijke film om te bekijken, hoewel tegelijk ook wel wat minder erg dan verwacht qua expliciete scènes, het verontrustende zat er in hoe de film de slachtoffers dehumaniseerde door het perspectief van de misbruikers te tonen.

Maarrrr uiteindelijk was het bedoeling van Pasolini dat het geen plezante kijkervaring was dus op dat vlak is de film wel “geslaagd”? Ik vind het moeilijk de film te beoordelen omdat je de film niet los van de context kan zien, wanneer en hoe die gemaakt is, in een Italië dat op dat moment zelf nog niet zo lang geleden onder de knoet van fascisme zat. En dan is het echt wel een heel effectieve film.

Maar absoluut geen toffe kijkervaring, zeker niet voor een date night! En succes met de job!

Ik begrijp die score voor Salo helemaal en ik vond dat ook een vreselijke film om te bekijken, hoewel tegelijk ook wel wat minder erg dan verwacht qua expliciete scènes, het verontrustende zat er in hoe de film de slachtoffers dehumaniseerde door het perspectief van de misbruikers te tonen.

Maarrrr uiteindelijk was het bedoeling van Pasolini dat het geen plezante kijkervaring was dus op dat vlak is de film wel “geslaagd”? Ik vind het moeilijk de film te beoordelen omdat je de film niet los van de context kan zien, wanneer en hoe die gemaakt is, in een Italië dat op dat moment zelf nog niet zo lang geleden onder de knoet van fascisme zat. En dan is het echt wel een heel effectieve film.

Maar absoluut geen toffe kijkervaring, zeker niet voor een date night! En succes met de job!
Ik snap u punt maar er zijn zoveel films die niet echt plezant bedoeld zijn? Rebel vorig jaar zit ook vol gruwel maar vind ik kwalitatief wel veel beter bijvoorbeeld

Bird Box Barcelona

Ik vond Bird Box niet echt top, deze kon mij precies beter bekoren. Gewoon een best genietbare postapocalyptische survivalfilm, met een intrigerend einde. 7/10

Awel, ik heb afgelopen weekend nog eens Harsh Times bekeken. Had deze een 15 jaar geleden voor de eerste keer gezien en is altijd blijven hangen. Na deze rewatch blijf ik dat een heel goede film vinden. I love it.

Gisteren Men bekeken. Ik ging van: 'amai dat is langdradig' naar 'wow, dit is even creepy' naar 'langdradig, wat zit ik eigenlijk te bekijken?' naar 'WTF?!'.
Uiteindelijk bleef ik met teveel vragen achter om het een goede film te vinden. Bizarre film gewoon.

Na lang zoeken op Ebay, deze dvd eindelijk te pakken gekregen.

Zo'n typische "gevolg film", na het ontzettend populaire Kickboxer, had je dan ook de sequels, de American Kickboxer spin offs...

Alsook dus deze KING OF THE KICKBOXERS, met de brutale Billy Blanks als bad guy.
Heerlijke film wel eigenlijk in zijn segment, al is deze niet erg bekend.

Must see voor genre liefhebbers.

Wel vreemd , dit zou een 5e film zijn van de "karate tiger - no retreat no surrender" franchise van JCVD.
En dus eigenlijk weinig met de kickboxer saga te maken :o

Terug
Bovenaan