Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Are those live rounds ?
"Seven-six-two millimeter, full metal jacket." - Private Pyle

rewatch 7 ofzo..... gets me every time.

Guardians of the Galaxy 3

Blijft fun to watch maar overall toch wat minder dan deel 1 en 2. Ook de muziek werkt iets minder en is iets minder memorabel, hoewel bij het laatste deel het niveau daar wel weer omhoog voor ging. 8/10

Sicario (Denis Villeneuve, 2015) - 8.5/10 (rewatch)
Tijd voor een dappere en controversiële uitspraak: dit is voorlopig de beste film van Villeneuve. Een absurd potente actiethriller, de war on drugs als de afdaling in een schimmige hel van testosteron en geweld. Meesterlijk geregisseerd met cinematografie van Roger Deakins en Jóhann Jóhannsson die de Zimmer uithangt.

Sicario: Day of The Soldado (Stefano Sollima, 2018) - 4.5/10
Als ik Villeneuve was, bestond mijn cv gewoon uit Sicario en deze opvolger, back to back. “Zie wat je krijgt als ik niet regisseer?”

12 hangry women: hoe een idyllisch dorp na een bloederige nacht vol carnage & mayhem zonder mannen komt te zitten omdat er niet tijdig chips in huis gehaald is.

Tijd voor een dappere en controversiële uitspraak: dit is voorlopig de beste film van Villeneuve. Een absurd potente actiethriller, de war on drugs als de afdaling in een schimmige hel van testosteron en geweld. Meesterlijk geregisseerd met cinematografie van Roger Deakins en Jóhann Jóhannsson die de Zimmer uithangt.
Voor mij is het een toss-up tussen deze en Arrival, en meestal wint Arrival. But it's close.

Tijd voor een dappere en controversiële uitspraak: dit is voorlopig de beste film van Villeneuve.
Voor mij is het ook Arrival. Maar ik ga een andere dappere en controversiële uitspraak doen: Villeneuve zou beter niet meer schrijven en enkel regisseren. Hij is beter als iemand anders het script schrijft.

Sicario was hier lang de favoriet. Tot Dune.
Arrival stuikt relatief snel ineen op slappe audio. Pet peeve tho.

Ik vond het nog een ok afsluiter van de reeks. Alvast beter dan zijn voorganger. 5/10.

Beetje overroepen toch? Ok, de film heeft zijn momenten, maar ik vond hem niet wauw. 7/10.

Aan de flauwe kant. Wat jumpscares en een mager verhaaltje. De boogyman zelf was ook slecht uitgewerkt. 5/10.

Laatst bewerkt:
Voor mij is het een toss-up tussen deze en Arrival, en meestal wint Arrival. But it's close.
Voor mij is het ook Arrival. Maar ik ga een andere dappere en controversiële uitspraak doen: Villeneuve zou beter niet meer schrijven en enkel regisseren. Hij is beter als iemand anders het script schrijft.
Ik vind Arrival ook heel goed, hoop binnenkort eens een rewatch te doen. Ik zou die nu tussen Blade Runner 2049 en Dune zetten (met Sicario dus ervoor).

Ik wist eigenlijk niet of Villeneuve zelf scripts schreef of niet, blijkbaar sinds Prisoners niet meer. Ik ga akkoord met dat statement ook al heb ik maar één film gezien die hij zelf geschreven heeft. Bij Dune heeft hij weer ook een writing credit maar misschien mocht hij daar enkel het lettertype kiezen.

Villeneuve lijkt me eerder een heel sterke technicus, zijn films voelen wel een beetje koel en afstandelijk aan. Maar meestal past dat ook gewoon goed bij het materiaal dus dat is niet echt kritiek. Prisoners is de enige film van hem die me voorlopig niet echt lag.

Schommelt beetje hier tussen Sicario en Enemy.

Ik vind Arrival ook heel goed, hoop binnenkort eens een rewatch te doen. Ik zou die nu tussen Blade Runner 2049 en Dune zetten (met Sicario dus ervoor).

Ik wist eigenlijk niet of Villeneuve zelf scripts schreef of niet, blijkbaar sinds Prisoners niet meer. Ik ga akkoord met dat statement ook al heb ik maar één film gezien die hij zelf geschreven heeft. Bij Dune heeft hij weer ook een writing credit maar misschien mocht hij daar enkel het lettertype kiezen.

Villeneuve lijkt me eerder een heel sterke technicus, zijn films voelen wel een beetje koel en afstandelijk aan. Maar meestal past dat ook gewoon goed bij het materiaal dus dat is niet echt kritiek. Prisoners is de enige film van hem die me voorlopig niet echt lag.
Dat is iets dat mij lichtjes stoort. Zeker sinds Arrival.

Prisoners is de enige film van hem die me voorlopig niet echt lag.
Bweik, ik vond dat zelfs een slechte film. Cinematografie was wel dik in orde en ergens vond ik het wel goed dat de film zijn tijd neemt, maar ik vond dat Hugh Jackman serieus OTT acteerde en heel die Finchereske procedural subplot was niet interessant genoeg om de runtime van de film te verantwoorden. Het einde stoorde me ook enorm.
Misschien geef ik hem ooit nog wel eens een kans, maar consider me unimpressed. Al een geluk dat zijn volgende films voor mij allemaal wel hits waren.

Terug
Bovenaan