Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Aftersun(2022)
Pfoeh. Hier was ik niet echt op voorbereid. Wat een mokerslag.

Gisteravond wat vroeger thuis en nog genoeg energie en vooral net genoeg tijd voor een korte filmp. Jeej! Ik kijk eigenlijk veel te weinig film naar mijn goesting.
Ik zie wat er de laatste tijd nog vermeld is geweest op BG en wat ik nog gebookmarked heb bij MUBI. Right, Aftersun!
Haalt mooi die heilige grens van 100 minuten, halle-ffffuckin-lujah. Beau is Afraid zal voor 2027 zijn.

Ik probeer cinema mij zoveel mogelijk de ruimte te geven om mij te verrassen, dus meer dan een titel en een beetje "buzz" heb ik meestal niet nodig. En vooral de speelduur op voorhand weten, gezien we met zijn allen wel tijd te weinig hebben.

Maar bij deze die toch wel dicht aan huis kwam, al zij het zeer indirect, was die 2u later en deze ochtend evengoed, nog steeds aan het nazinderen.

Fuck.
Verder ja, A24 en co does it again. Meesterwerk indeed.

Laatst bewerkt:
The Gunman (2015) met Sean Penn was gisteren op TV.

niet slecht, leuke settings, maar ook niet bijster origineel.
Goed voor 1 keer.

Talk to Me - 6/10
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem - 6.5/10
Erg hoge verwachtingen van beiden en erg teleurgesteld in beiden.

Pearl op Netflix.

Toch wel wat teleurgesteld. Beetje saai bij momenten. De sfeerzetting is wel goed, maar ik had hier toch meer van verwacht.
Heb je X gezien? Ik vind het wat raar dat ze enkel Pearl online hebben gezet terwijl dit een prequel is van X... Dat maakte het voor mij nog een pak beter.

Aftersun
Wil hem eigenlijk nog eens opnieuw zien. Wel heel pakkend en heavy, toch even in stilte voor de tv gezeten toen de credits rolden.

Nope
Sprak me eigenlijk niet aan mijn toch blij dat ik hem gezien heb. Wist niet dat het veel meer sci-fi dan horror was. Heel leuk voor tussendoor

Leon the professional directors cut (1994)

Heel lang geleden ooit eens op een filmfestivalletje hier bij ons int jeugdcentrum gezien. De gewone release. Toen zou ik hem nog een 8/10 gegeven hebben.
Nu de extended cut lijkt me iets teveel pedo vibes te hebben zeker met de nu bekende achtergrond van Luc besson. 6.5/10

Gary oldman is toch een fantastische acteur!

Heb je X gezien? Ik vind het wat raar dat ze enkel Pearl online hebben gezet terwijl dit een prequel is van X... Dat maakte het voor mij nog een pak beter.
Idd, eerst X zien is wel echt een must.
Pearl werd voor mij per minuut beter eigenlijk, begon effectief beetje twijfelachtig. En die monoloog naar het einde toe holy shit 🖤

Whiplash
Hard genoten van deze film. Van de acteerprestatie van Simmons, tot de emotionele rollercoaster die Andrew doormaakt en dan alles begeleid met “een streepje jazz”, goddelijk!

Ter voorbereiding van een thema gekeken naar Golda. Er is veel te doen rond de keuze van Helen Mirren om Golda Meier te spelen maar haar vertolking is echt wel on point. Helaas is de film op zich vrij rommelig. Men kiest voor de periode van de Yom Kippur, op zich interessant en men had denkelijk een kritiek op die oorlog en keuzes in gedachten. Men slaagt echter niet om een effectieve richting te kiezen, gaat het om Golda persoonlijk, om internationale relaties of Israëlische binnenlandse politiek, zelfs pro of contra is moeilijk uit te maken. Had men gekozen voor ‘gewoon’ een biopic rond Golda Meier, ze hadden een gouden vertolking en haar leven was zeker interessant genoeg met meer dan voldoende drama. Eigenlijk een gemiste kans, jammer want ik keek er naar uit.

Goodfellas eindelijk gezien, heerlijke film. Alleen wat jammer dat de helft van de cast van Sopranos er ook in meespeelt en dat dus constant meespeelde in mijn achterhoofd :p

Murder on the Orient Express
Ik weet het eigenlijk niet goed. Tot aan de reveal vond ik het nogal snel samen gegooid. Veel personages met weinig screentime waardoor ik om niemand echt gaf. De uitkomst had ik ook al zien aankomen waardoor ook dat geen wow-effect gaf. Maar ergens vond ik hem ook niet slecht :unsure:

Heb je het over de Sidney Lumet versie? Die vond ik echt top, een compleet ander genre film dan zijn gewoonlijke output. Zeker in die periode. Maar supertoffe whodunit fun. De Kenneth Branagh versie vond ik nogal saai.

-Don't worry darling: vond het nog wel leuke film toch een 7/10
-Barbie: 3/10 Weet ik dat niet doelpubliek ben voor deze film maar toch gekeken door de hype. Vond er echt niets aan en denk miss 1 keertje beetje moeten lachen
-No one will save save you: 3/10 Zeer zwak en saai en onzinnig

Terug
Bovenaan