Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

- Secret Honor (1984) 7/10

- Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023) 6/10

- Tropical Malady (2004) 6/10

- Drive (2011) 8/10*

- One False Move (1992) 8/10

- Sicario (2015) 8/10*

AIR FORCE ONE. (1998)

rewatch uiteraard. harrisson ford was toen nog net niet over datum, en alles wat non-usa was,was natuurlijk badguy.

ongelofelijk patriotistisch staaltje dat wel.
(hij moest een kabeltje door knippen om de kerozine te lozen, uit 4 kabels: rood blauw wit of groen.
kiest hij toch wel juist de goeie zeker (groen). Want ja rood blauw en wit passen goed samen zegt hij (kleuren vlag USA).
toch wel een geluk hoor, anders ging het vliegtuig neerstorten en was de film gedaan.

:rofl: wie verzint zoiets.

Los van dat: heel aangename film om te volgen, met veel tempo en verveelt geen seconde.

Laatst bewerkt door een moderator:
AIR FORCE ONE. (1998)

rewatch uiteraard. harrisson ford was toen nog net niet over datum, en alles wat non-usa was,was natuurlijk badguy.

ongelofelijk patriotistisch staaltje dat wel.
(hij moest een kabeltje door knippen om de benzine te lozen, uit 4 kabels: rood blauw wit of groen.
kiest hij toch wel juist de goeie zeker (groen). Want ja rood blauw en wit passen goed samen zegt hij (kleuren vlag USA).
toch wel een geluk hoor, anders ging het vliegtuig neerstorten en was de film gedaan.

:rofl: wie verzint zoiets.

Los van dat: heel aangename film om te volgen, met veel tempo en verveelt geen seconde.
Gvd gans het PlotTwist gespoiled.. :cry::eviltongue:

verre van een plot twist hoor . eerder gewoon een cliché uit het boekje.
En als je die film van 25 jaar oud nu nog niet hebt gezien, dan moet je hem toch dringend eens in huis halen imo :)
1997.
En die acteur is nooit men ding geweest.

A Quiet Place II

Ik vond de eerste ok maar niet geweldig, deze was imo iets beter, oa door een goede Cillian Murphy. Maar volgens mij zou dit toch een pak beter werken in een serie, de verhalen en actie zijn toch wat te dun om een ganse film boeiend te houden. 7/10

Slow West (2015): 9/10

Stomweg gekeken omdat Michael Fassbender erin speelde en geen enkele seconde beklaagd. Een absoluut pareltje van een Western film. Hoort gemakkelijk tot één van m'n favoriete Western films.

Andere favorieten:

Tombstone (1993): 9/10
3:10 to Yuma (2007): 8/10
The Harder They Fall (2021): 8/10
The Hateful Eight (2015): 9/10

Na het bekijken van Lock, Stock and Two Smoking Barrels is dit natuurlijk meer van hetzelfde, maar toch erg genietbaar en leuk om te zien.

Indiana Jones and the Dial of Destiny.

Viel beter mee dan verwacht. Hij opent heel goed en voelt heel vertrouwd aan.
Imo ook goed om van Indy een oude, ietwat knorrige brompot te maken, ééntje wiens studenten amper wakker kunnen blijven tijdens zijn lessen.
Want laat ons eerlijk zijn, veel keuze heb je niet als scenarist: je kan gewoon negeren dat hij 81 is of je kan er mee aan de slag en zijn karakter wat laten evolueren. En imo was die tweede keuze de juiste.

Neemt niet weg dat wel wat elementen zijn die beter kunnen. Er is een hit van de oude Indy magie maar niet meer dan dat. Het niveau van de originele trilogie wordt nooit bereikt. Hij is wel beter dan the Kingdom of the Crystal Skull; wat nu ook niet zo moeilijk is.
Al moet ik zeggen dat ik vind dat die vaak ten onrechte wordt afgekraakt omwille van de plot. Als je in de drie eerste films mee gaat in: face melting lichtstralen uit een doos vol zand, een stam wilden waarvan de sjamaan kloppende harten uit een borstkas kan rukken en een ridder die een paar honderd jaar in een grot in zijn maliënkolder zit te wachen op volk, dan lijken buitenaardse wezens nu ook niet zo ver gezocht.
Laten we eerlijk zijn: die film had een pak andere problemen.

Gisteren Indiana Jones and the Dial of Destiny gezien in de cinema en echt overwogen om tijdens de pauze naar huis te gaan. Een script met even veel inhoud als iemand die om half 11 nog snel hun huiswerk van de volgende dag wil maken, net iets te veel onlogische momenten die me uit de film bleven halen en actiescenes die me niet konden boeien (ik heb het nu wel echt gehad met gevechten bovenop treinen die dan in tunnels rijden)

Ik verschoot toen ik zag dat het door James Mangold geregisseerd was, had er toch veel meer van verwacht

Ik snap het wel: het gevecht op de trein is héél cliché maar 't is wel cool gedaan. Mijn grootste probleem was de look en feel van New York in de jaren 60 overtuigde niet. En heel die achtervolging vond ik ook maar zwak.
Ook wat moeite met het plot: de kerels knallen daar twee medewerkers van die unief af maar om onverklaarbare redenen sparen ze wel Indy en Helena. Of nadat hij is neergeschoten valt hij bijna dood neer en kan niet meer op z'n voeten staan maar vindt in dat vliegtuig wel de kracht om Helena te redden. Zoiets haalt me dan toch ook effe weg het moment. Maar ik kon me er wel snel over zetten en zo erg als jij vond ik het nooit.

Indiana Jones and the Dial of Destiny Van mij had nog een Indy film niet gemoeten maarja de koe moet gemelkt worden. Ik vond het beter als Crystal Skull maar toch veel minder als de eerste en 3de die nog steeds mijn absolute favoriet is. De verjonging was mooi gedaan maar ik had bij momenten toch het gevoel dat het wat raar eruit zag. Zowiezo vond ik het wel terug goed dat het Indy vs de Nazi's was. Alleen spijtig dat de vrouwelijke hoofdrol weer in de lijn lag van onze tijdsgeest en ze haar stront irritant moesten maken. Wanneer gaan ze in Hollywood is terug naar de basics en vrouwen als sterkte bad ass figuren neerpennen zoals bv een Ellen Ripley of Sarah Conner 6/10

Ik snap het vetgedrukte niet echt.
Imo prima rol: straatboefje die voor haar kar spant uit financeel gewin. Die later bijdraait en wat tot inkeer komt. Toegegeven het is niet het sterkste karakter maar imo zeker nietverkeerd. Laat ne man die rol spelen en kans zit er dik in dat er een pak minder commentaar op komt.
Ik word dat zo beu..

Beetje gerelateerd: da's zoals alle shit die Admiral Holdo over zich krijgt in The Last Jedi. Fuck ja, da's een autoriteir en koppig karakter dat geen tegenspraak duldt. Maar om één of ander reden wordt daar altijd een pak zever rond haar geslacht verkocht. Dat ze onfeilbaar moest zijn als vrouw en dit en dat. Fucking hell, da's gewoon een meer up to date versie van de strikte police chief die z'n loose cannon cops in toom moest houden in de jaren 80 hoor.

Maar bon, dat was wat off topic. Conclusie: de laatste Indy haalt het niveau van de eerste drie niet maar is wel heel entertainend gewoon een avond vol goed popcorn entertainment.

Gisteren the blue beetle, was echt leuk! Maar dat ze die slechte zaken vrouw lieten sterven met die red beetle (?) vond ik iets te ver gaan.
Er komt zelfs nog een deel 2! :clap:

Voorlaatste film was barbie, maar die vond ik niet goed. Beetje over rated vind ik. Ik had mij anders voorgesteld. Combinatie tussen barbie world en real world vond ik niet goed. Alleen barbie world was genoeg geweest, maar dan zou het hele complot ook moeten veranderen. Ik denk dat barbie voor mij het meest tegenvallende film was van mijn verwachtingen. Natuurlijk ga ik deze film niet vergelijken als de film met paris hilton, ik heb die film overigens nog nooit gezien omdat ik al op voorhand weet dat die nog minder goed is vanwege de negatieve reviews op imdb Lol/

Mindhunters (2004)

typisch "who did it" verhaaltje op een onbewoond eiland. Best wel goeie film,
helaas was dit een rewatch en weet je al wie het gedaan heeft, waardoor film nogal snel saai aanvoelt.

- Barbie (2023) 6/10

- Encounter of the Spooky Kind (1980) 8/10

- Thunderbolt and Lightfoot (1974) 7/10

- Bones and All (2022) 7/10

- Atomic Blonde (2017) 6/10

- Judex (1963) 8/10

Resident Evil (welcome to raycoon city?)

Film is volgens mij met beste intenties gemaakt door een fan (?) maar budget liet het niet toe..

Terug
Bovenaan