Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)

Deze gezien met de kinderen. Stukken beter dan die vorige (Crystal Skull) en zit vol met de klassieke Indiana Jones ingrediënten en een paar knipogen naar de oude films. Ik vond hem het niveau van de oude films halen. De camerafocus die soms een paar keer kort na elkaar veranderde waardoor het beeld telkens wat wijzigde vond ik wel een irritant cameratrucje.

Dnno why maar ik heb zo’n zwak voor die film :love: Voor de hele franchise eigenlijk
The Matrix is sowieso geweldig. De sequels vond ik wat minder maar ze hebben hun plek.
Maar Resurrections? Nee, vind ik compleet overbodig, voorspelbaar en zo saai. Hij lijkt zelfs wat de draak te steken met het origineel.
Ik ben fan van Keanu Reeves, maar hij acteerde in sommige scenes echt slecht.
Wanneer hij voor de eerste keer 'new' Morpheus ontmoet. Bijna lachwekkend eigenlijk.

Geen Fishburne en geen Weaving. En ze dan vervangen door die nietszeggende personages. Bleh.

En hoe kan je een film hebben met een pak actie, en er toch bijna bij in 't slaap vallen? Omdat het gewoon nergens over gaat.
Dat overdreven gebruik van Neo z'n 'bulletstopping'. Echt geen orgineel gebruik van z'n krachten in 't algemeen.
En ja, het was uiteraard de bedoeling dat vele 'nieuwe' scenes bijna een kopie waren vanuit het origineel. Maar daarmee grijp je de aandacht niet. Integendeel.

Nee, niet geslaagd voor mij deze.

Three Thousand years of Longing Prachtige film met Tilda Swinton en Idris Elba. Zonder al teveel prijs te willen geven, zeer veel mooie verhalen en visueel ook zeer mooi. Al kon het einde mss net iets beter zijn. Ik bleef wat op mijn honger zitten hierbij 7/10

Mad Max Fury Road
Steengoede film waar ik van hoop snel een vervolg te zien 8/10

Indiana Jones and the Dial of Destiny
Van mij had nog een Indy film niet gemoeten maarja de koe moet gemelkt worden. Ik vond het beter als Crystal Skull maar toch veel minder als de eerste en 3de die nog steeds mijn absolute favoriet is. De verjonging was mooi gedaan maar ik had bij momenten toch het gevoel dat het wat raar eruit zag. Zowiezo vond ik het wel terug goed dat het Indy vs de Nazi's was. Alleen spijtig dat de vrouwelijke hoofdrol weer in de lijn lag van onze tijdsgeest en ze haar stront irritant moesten maken. Wanneer gaan ze in Hollywood is terug naar de basics en vrouwen als sterkte bad ass figuren neerpennen zoals bv een Ellen Ripley of Sarah Conner 6/10

Laatst bewerkt:
dial of destiny, wel vermakelijk inderdaad. mooie beelden en actie, voor de rest niks speciaals.
maar euhm, Harrison Ford...he old
Ik vond hem ook maar zo zo....
De leuke settings waren een pluspunt, maar bij momenten zo oninteressant dat ik haast medelijden kreeg met Indy.

The Menu

Het mysterie in het begin vond ik leuk. Maar naar het einde toe vind ik de film zwakker en zwakker worden. 5/10.

Het was plots gewoon totaal niet meer geloofwaardig. Op een bepaald moment is het wel duidelijk dat iedereen zal sterven en dat wordt ook letterlijk gezegd. Geen enkele van de aanwezigen die een gevecht voor het leven aangaat. Iedereen legt er zich precies heel makkelijk bij neer. Marshmallows rond mij hangen? Doe maar hé. Laten we ook netjes aan tafel blijven zitten terwijl den boel in de fik vliegt.

Geen idee wat de insteek was met de wraps. Was dat om aan te tonen dat de aanwezigen hun verdiende loon kregen o.i.d.? Het hing zo maar half samen vond ik.

The Menu

Het mysterie in het begin vond ik leuk. Maar naar het einde toe vind ik de film zwakker en zwakker worden. 5/10.

Het was plots gewoon totaal niet meer geloofwaardig. Op een bepaald moment is het wel duidelijk dat iedereen zal sterven en dat wordt ook letterlijk gezegd. Geen enkele van de aanwezigen die een gevecht voor het leven aangaat. Iedereen legt er zich precies heel makkelijk bij neer. Marshmallows rond mij hangen? Doe maar hé. Laten we ook netjes aan tafel blijven zitten terwijl den boel in de fik vliegt.

Geen idee wat de insteek was met de wraps. Was dat om aan te tonen dat de aanwezigen hun verdiende loon kregen o.i.d.? Het hing zo maar half samen vond ik.

Ik ben het wel grotendeels eens met uw samenvatting, maar van mij krijgt die wel een punt of 2 meer. Hij is beter dan 5/10 imo

Autopsy of Jane Doe
Blijft wel een favoriete recente horror film maar (na rewatch nummer 3 ondertussen) zie ik wel in hoe hij eigenlijk nog een stuk beter had kunnen zijn. Het mysterie rond Jane Doe is zo interessant maar er wordt te weinig mee gedaan en de third act is mij wat te standaard horror film.

The Menu

Akkoord, de insteek en algemene sfeer waren best goed, maar de ongeloofwaardigheid stoorde mij ook enorm.

Dat 1 top sterrenchef de druk niet meer aan kan en begint te flippen, akkoord, maar dat een gans team van getalenteerde topchefs die gewoon willoos meevolgen in hun graf vond ik compleet ongeloofwaardig.

Akkoord, de insteek en algemene sfeer waren best goed, maar de ongeloofwaardigheid stoorde mij ook enorm.

Dat 1 top sterrenchef de druk niet meer aan kan en begint te flippen, akkoord, maar dat een gans team van getalenteerde topchefs die gewoon willoos meevolgen in hun graf vond ik compleet ongeloofwaardig.
Het is meer dan een doorgedraaide sterrenchef hé. Ze wonen allemaal samen op dat eiland. Slapen allemaal in eenzelfde barak zonder privacy. Werken op het eiland. Jagen, vissen, oogsten samen. 't Is een sekte. Een sekte waarvan de compleet crazy leider beslist om gezamenlijk zelfmoord te plegen en er een paar in mee te slepen die het volgens hem verdienen. Daarom dat de dame die niet op de lijst stond, zorgt voor heel wat problemen in z'n grote plan.

Ik had vooral problemen met alle klanten die het gewoon ondergingen zonder een echte strijd te leveren.

Het is meer dan een doorgedraaide sterrenchef hé. Ze wonen allemaal samen op dat eiland. Slapen allemaal in eenzelfde barak zonder privacy. Werken op het eiland. Jagen, vissen, oogsten samen. 't Is een sekte. Een sekte waarvan de compleet crazy leider beslist om gezamenlijk zelfmoord te plegen en er een paar in mee te slepen die het volgens hem verdienen. Daarom dat de dame die niet op de lijst stond, zorgt voor heel wat problemen in z'n grote plan.

Ik had vooral problemen met alle klanten die het gewoon ondergingen zonder een echte strijd te leveren.

Beide zaken vond ik ook compleet ongeloofwaardig, maar op zich stoorde het mij niet heel hard, omdat het wel paste in de sfeer/setting, ook doordat het geleidelijk aan wordt opgebouwd. Naar het einde toe gaat het gewoon lekker over the top, ik vond het wel leuk zo.

Oppenheimer

De acteerprestaties en de technische kant van de film zijn super, het schrijfproces daarentegen en uitwerking van de film... not so sure...
Ik vond vooral het laatste uur heel erg druk, zeker ook qua soundtrack die de spanning van de ondervragingen moest opbouwen. Voor mij té.

Terug
Bovenaan