Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Independence Day: Resurgence

Hele mooie graphics/CGI, en als fan van Sci-Fi vond ik het concept ook nog wel interessant.
Maar de uitwerking is echt gewoon piss poor. Bigger is better zullen ze gedacht hebben, dus als ze van de boem boem BOEM BOEM maken moeten ze minder aandacht besteden aan het verhaal, de dialogen, het tempo, de logica, etc. Humor was flauw en heel geforceerd. Beetje zoals de zatte nonkel met zijn mopjes, of de papa die de flauwe plezante uithangt.
Teleurstellend.

Je vraagt je toch ook wel af wat ze aan het roken zijn bij disney.
Ze zijn daar inderdaad volledig van het padje af. Triestig woke gedoe.
Dollars. All on the woke train. Choo Choo.......
Die woke train blijkt dan toch niet zo winstgevend te zijn, gezien al de recente Disney flops. Maar ze rijden precies gewoon verder de afgrond in. :wallbash:
Niet dat ik Disney noch hun live action remakes wil verdedigen, maar wat is er precies woke (of zelfs gewoon mis) met die foto? :unsure:

Niet dat ik Disney noch hun live action remakes wil verdedigen, maar wat is er precies woke (of zelfs gewoon mis) met die foto? :unsure:
Ik vermoed omdat er o.m. ook zwarten en een vrouw bij de zeven dwergen zitten. Hoewel die dwergen volgens het artikel nu zijn vervangen door 'magical creatures'.

Asteroid City

Wat een saaie film. Normaal ben ik een grote Wes Anderson fan, maar nu vond ik er geen hol aan. Zijn minste die ik tot nu toe gezien heb.

Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves.(2023)

Had ik op het grote scherm moeten zien. Fun van de eerste tot de laatste minuut. Zelfs met de voorspelbare post credit.

Ook maar eens gezien en wel van genoten.

Even een kleine recap van de laatste 2 weken neerschrijven.

Asteroid City
Heerlijke Wes Anderson, zoals altijd. Enorm van genoten :love:

Mission Impossible: Dead Reckoning Part 1

Niet beter dan Fallout maar dat was ook amper mogelijk. Iets teveel "grappige" stukken voor mij. Maar als superfan wel genoten. Maandag nog eens gaan kijken.

Oppenheimer

Perfecte biopic. Cillian Murphy heerst, de rest van de cast is eigenlijk ook perfectie. Niemand valt uit de toon. De muziek ook echt geweldig. Ook nog eentje die ik opnieuw ga bekijken in de bios.

Romeo + Juliette

Ik wist niet dat de dialogen de originele van Shakespeare gingen zijn. Vond er eigenlijk niet veel aan. Didn't work for me.

A Quiet Place

Damn, had ik geweten hoe goed deze was had ik al veel sneller gekeken. Anderhalf uur op het puntje van mijn stoel gezeten. Is de tweede ook zo goed?

Mystic River

Perfecte thriller met een heerlijke cast. Ooit al eens gezien en vond hem toen niet zo goed. 10 jaar later dus wel.

Hannah and Her Sisters - Beste film die ik dit jaar gezien heb denk ik. Heerlijk vertoeven in een wereld zoals enkel Allen die kan gemaakt krijgen. :love: .

Beau Is Afraid (2023): 6/10

Zelf al geen grote fan van Midsommar dus ik wist enigzins wel wat ik kon verwachten. Ik moedig elk origineel idee erg aan en kan best een goeie dosis random wtf-ness verdragen hoor. Phoenix doet dat vrij schitterend en af en toe kwam er wel eens een glimlach op mijn gezicht bij de absurde sh*t die hij meemaakt. Maar meer focus en dosering is wel nodig want 3 uur van dat alles is ook voor deze Corneel te veel.

The Remaining (2014)

Krijgt slechte reviews en dat snap ik wel, het overstijgt zelden een B-level én de acteerprestaties zijn vaak bedroevend... maar ik hou wel van dit soort sfeer en film genre The Mist, die uiteraard wel een pak beter is. 5,5/10

Terug
Bovenaan