Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Creed III, ik snap zowel de goeie als de slechte recenties. Voor mezelf was het leuk als fan van het genre en ik ben blij dat ik ze heb gezien. Het heeft alvast gezorgd voor een nog drukker wekelijks trainingsschema!

Het geheugenspel
Zeer fijne Vlaams/Nederlandse mystery thriller! Verhaal zit goed ineen en er wordt degelijk geacteerd. Ideaal voor een bevredigende bioscoopavond. :giggle:

Dankzij jouw post ook gekeken.

Inderdaad een heel goede film, bedankt voor de tip!
Heb hem ook eens bekeken.

Ok wel een amusant tussendoortje, maar een meesterwerk zie ik er nu ook weer niet in :p

Extraction 1 en 2:

1 had ik al es gezien, maar ter voorbereiding beiden nog es bekeken.
Ik vind ze beiden heel goed, maar 2 vond ik toch de beste.

Schitterende locaties ook over beide films heen, India, Bangladesh, Oostenrijk, Georgië...

@Buon @FlyingHorseman
ik zit toch met vraag ivm de eerste film:

De eerste plotwending begreep ik wel: De opdrachtgever die voor de vader van dat kind werkt, kon blijkbaar team Chris Hemsworth niet betalen en heeft hen gedouble crossed. Maar dan later begrijp ik niet dat ze dan toch terug zij aan zij vechten ??

Rango rewatch zoveel.

Verbinski zijn beste film. Puur popcorn plezier. Tof dat deze niet gefranchised is, maar langs ene kant, Spoons en Waffles hadden van mij wel een eigen film of serie gekregen. Ken al de punchlines en ik lach me nog steeds ziek met die 2.

Extraction 2 (Sam Hargrave, 2023)

2siu6l.jpg

De actiescènes -> al de rest van de film
Ja lap, gisteren tot in de helft gekeken. Vanavond de rest. Ik was redelijk omvergeblazen van de coole actie.

Vanavond dus enkel maar bergafwaarts?

Gisteren naar de SUper Mario Bros film gekeken. Heel leuke film. Graphics zijn goed, heel kleurrijk, en de muziek geeft regelmatig knipoog naar de games. Er zijn ook veel easter eggs voor gamers.

Heb hem ook eens bekeken.

Ok wel een amusant tussendoortje, maar een meesterwerk zie ik er nu ook weer niet in :p

Extraction 1 en 2:

1 had ik al es gezien, maar ter voorbereiding beiden nog es bekeken.
Ik vind ze beiden heel goed, maar 2 vond ik toch de beste.

Schitterende locaties ook over beide films heen, India, Bangladesh, Oostenrijk, Georgië...

@Buon @FlyingHorseman
ik zit toch met vraag ivm de eerste film:

De eerste plotwending begreep ik wel: De opdrachtgever die voor de vader van dat kind werkt, kon blijkbaar team Chris Hemsworth niet betalen en heeft hen gedouble crossed. Maar dan later begrijp ik niet dat ze dan toch terug zij aan zij vechten ??
Die hadden door dat er gewoon te veel vijanden waren + die hebben geen death wish he, die willen het ook overleven op het einde en ik denk dat ze door hadden dat dit solo niet ging lukken

Eurocrash - The grand tour.

Deze hadden ze best weggelaten. Het is altijd een beetje minder want de formule geraakt uitgewerkt en ze worden ouder maar nu gebeurde er echt niks in. Het gezeur met de Crosley en de HotRod van James werd ook letterlijk afgezaagd.

Eurocrash - The grand tour.

Deze hadden ze best weggelaten. Het is altijd een beetje minder want de formule geraakt uitgewerkt en ze worden ouder maar nu gebeurde er echt niks in. Het gezeur met de Crosley en de HotRod van James werd ook letterlijk afgezaagd.
En zo zie je maar dat smaken verschillen.
Ik heb er heel hard mee moeten lachen, zoals altijd eigenlijk met die drie.
Vooral het wax museum en alles met Nigel Mansell nadien was echt hilarisch.
Volop van genoten!

Extraction 2

Lang geleden dat ik nog zo'n deftige actiefilm gezien heb. Verhaal is pover en het einde vond ik wat lame. Wel veel en degelijke actie! Leuk!

Je mag er wel niet teveel over nadenken, want
Die gast spaart kosten nog moeite om z'n broer te wreken. Heeft een leger ter beschikking en runt het land. Politici ook in z'n zakken. Maar zijn broer uit een oude gevangenis krijgen, ho maar. Want ja, er zijn rivaliserende bendes. Maar ik had niet den indruk dat hij veel moet vrezen van gelijk wie op eigen bodem.

Laatst bewerkt:
Extraction 2

Lang geleden dat ik nog zo'n deftige actiefilm gezien heb. Verhaal is pover en het einde vond ik wat lame. Wel veel en degelijke actie! Leuk!

Je mag er wel niet teveel over nadenken, want
Die gast spaart kosten nog moeite om z'n broer te wreken. Heeft een leger ter beschikking en runt het land. Politici ook in z'n zakken. Maar zijn broer uit een oude gevangenis krijgen, ho maar. Want ja, er zijn rivaliserende bendes. Maar ik had niet den indruk dat hij veel moet vrezen van gelijk wie op eigen bodem.
Gisteren ook gezien (en de dag ervoor nog eens deel 1 ter opfrissing).

Ik vind dat echt geweldige films om naar te kijken als actieliefhebber :love: Ook omdat ik Chris Hemsworth graag bezig zie.

Moeilijk om te zeggen welke ik nu beter vind. Het verhaal van de eerste vond ik precies wat beter. De chemie met Ovi was ook toffer om naar te kijken dan die met Ketevan, maar in de tweede film heb je wel enkele fenomenale locaties/shots.

Ik was trouwens ook erg aan het rooten voor Nik, die mocht echt niet sterven. :coolbrows:

En inderdaad, bij zulke films moet je niet te veel gaan nadenken want dan verneuk je je kijkervaring. Gewoon genieten van de actie.

Na de halve finale basket nog gauw even het laatste stukje van "The Last Duel" meegepikt (rewatch uiteraard). Veel intenser wordt een duel toch niet. :love:

Laatst bewerkt:
Na de halve finale basket nog gauw even het laatste stukje van "The Last Duel" meegepikt (rewatch uiteraard). Veel intenser wordt een duel toch niet. :love:
Het duel zelf is fantastisch goed geëensceneerd, de aanloop ernaar vond ik persoonlijk nogal saai. Ik vond het interessant hoe ze dit verhaal de Rashomon-treatment gaven, maar de uitwerking ervan was toch niet zo bijzonder vond ik, met veel meer herhaling dan nodig en imo te veel dode momenten.

Terug
Bovenaan