Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Beide heel graag gezien, maar Snatch heeft toch nog een streepje voor. Omwille van de quotability, maar mss nog meer omwille van de soundtrack, die ik grijs gedraaid heb, in combinatie met enkele memorabele scenes: Angel van Massieve Attack bij de brand van de caravans, mirwais bij de hazenrace, Golden Brown van the Stranglers bij het eerste gevecht van de Pikeys,

Lock stock zeker ook een van de betere, maar vind Snatch toch net iets beter. Brick top, Turkish, bullettooth Tony, Boris the Russian,... man man zo een dingen maken ze niemeer.

Fast X

Weergaloze actiefilm met Vin Diesel in een superauto die alles kan.
Zijn vrienden en zijn familie, wat héél belangrijk voor hem is, hebben hem ook geholpen om de slechterik een lesje te leren.

Out For Justice (1991)

Was onlangs op TV en uit pure nostalgie nog eens bekeken. Ik was toen 10 jaar oud en toen was de Steven natuurlijk badass in mijn ogen.

Maar mannekes, er is zoveel fout aan deze film dat het eigenlijk weer goed wordt. Voor al het foute zou ik hem kunnen buizen, maar de nostalgicus in mij kan het niet. 5.5/10

Meer van hetzelfde. Het begon op den duur wel saai te worden. De film is ook te lang imo. 6/10.

Gisteren eindelijk eens Ford vs Ferrari gezien (Le Mans '66 op Disney+)

Qua Hollywood-autosport-films is dit wel één van de betere, al blijft het natuurlijk wel Hollywood. Heel veel clichés, en het "downshiften om sneller te gaan" idee zijn ze ginder wel heel fanatiek in, om van de over the top crashes nog maar te zwijgen.

Jammer dat het Ferrari-deel nauwelijks aan bod komt, en het is bij momenten wél de Grote USA-show (ook al is de hoofd-coureur dan een Brit), maar ik heb er wel van genoten. Het blijft gewoon een zalige era in de autosport om films van te maken.

Laatst bewerkt:
Out For Justice (1991)

Was onlangs op TV en uit pure nostalgie nog eens bekeken. Ik was toen 10 jaar oud en toen was de Steven natuurlijk badass in mijn ogen.

Maar mannekes, er is zoveel fout aan deze film dat het eigenlijk weer goed wordt. Voor al het foute zou ik hem kunnen buizen, maar de nostalgicus in mij kan het niet. 5.5/10
Nee die film is perfect gewoon.
Je moet die ook in zijn tijdsgeest zien hé. Het is gewoon recht er op 😁 zoveel zalige scenes..

In fact, deze film is gewoon erg toon aangevend. Ik kan deze blijven bekijken.

FAST X.

Mja, you get what you wish for.
Maar is eigenlijk iemand nog mee met het verhaal / verhaal lijn in die film? Zoveel verschillende characters, die dood waren en terug gekomen zijn.....
(Oh ja, Fast furious films en verhaal... Welk verhaal?)

Laatst bewerkt door een moderator:
Antman Quantummania: 5/10
Wakanda Forever: 5/10

Beetje over voor mij heel de marvel hype. Ik keek vroeger uit naar deze films (avengers I enz) maar dat is nu volledig voorbij. Kang moet zogezegd evil en nog gevaarlijker zijn dan Thanos maar dat gevoel heb ik totaal niet. Modok zijn personage is zo cringeworthy dat ik in de zetel helemaal wegzakte. Ook de cgi van het gezicht was echt niet goed.

Wakanda film hetzelfde, verhaal flinterdun en ook totaal niet meer boeiend. Laat staan dat ze de dood van de black panther acteur precies er moeten inwrijven overal maakt het helemaal vermoeiend.

Wonder Woman 1984.. Hoe goed ik de eerste vond hoe slecht deze is, wtf was dat.

Slecht verhaal, slechte finale,… Nee dank u.

Air
Met HEEL veel plezier bekeken!! Heel vergelijkbare film als Moneyball, beide films een boeiende mix van drama en comedy met een documentaire-achtige insteek.
Het tempo van de film is geweldig ... snel en houdt de aandacht er goed bij, zonder dat het gerushed voelt.
Het is enigszins oppervlakkig, maar hey, het is leuk en kijkt lekker weg 🤷‍♂️.
De keuze om Jordan's gezicht te vermijden, verdient een thumbs-up, omdat het een interessante artistieke beslissing is die goed werkt in de context van de film.

Wat betreft de casting kan ik het negatief zeggen: Iedereen speelt zichzelf, Damon is Damon (maar dikker), Tucker is Tucker, Bateman is Bateman, Davis is Davis. De enige die een rol lijkt te spelen is Affleck.
Maar de film was goed, dus laat het me positief zeggen: De casting is fantastisch en fucking spot-on.

Over het algemeen is Air een solide film die Affleck kan toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende cv als regisseur. Zorg dat dit bekeken wordt mensen, het verdient het.

Fast X
Hoe maak ik een serie gestoeld op ongeloofwaardigheid nog ongeloofwaardiger? => Fast X
Hoe giet ik een extra emmer kaas over een al enorm cheesy main dish met als dessert keuze voor kaas? => Fast X
Hoe maak ik een onnozel overdreven sterrencast nog groter? => Fast X
Hoe gooi ik nog meer geld door ramen en deuren naar buiten? => Fast X
Hoe spring ik nog hoger en verder over de haai, terwijl we de haai al hadden vervangen door een nucleaire explosie in de ruimte? => Fast X
Conclusie van Lint? =>
love-actually-andrew-lincoln.gif

Tom Holland Spiderman 3
Na mijn 1e en 2e viewing vond ik het "ok not great”:
Spiderman eindelijk gezien, amusante bovengemiddelde Marvel film maar geen top tier. Daarvoor zijn er teveel zaken bijeen geflanst en als gevolg rammelt de boel wat teveel. Het is leuk om op fan service te spelen, maar verdien dan wel uw emotionele beats, hier vielen ze volledig plat jammer genoeg.

Al bij al nog steeds leuk, tof geacteerd, actie en effects zijn goed, leuke verassingen, kijkt vlot weg maar zeker ook niet meer dan dat. Een echt goede film kunnen we dit jammer genoeg niet noemen. Ik snap dan ook het huidig succes niet zo.

Deze is jammer genoeg niet beter dan de eerste met Holland, en ZEKER niet dan de eerste 2 met Tobey (al helemaal niet #2, die gewoon 1 van de beste superhero movies blijft).

@Jules 'ezechiel 25:17' Winnfield zei het al, maar
uiteindelijk hebben ze gewoon into the spiderverse gemaakt... maar dan minder goed. Ik was WEL aant hopen dat ze into the spider verse ook gingen koppelen, dat was tenminste interessant geweest.
.

En nu is het gewoon wachten tot ze
de xmen films
er op dezelfde manier bij kletsen :rolleyes:.

Maar ... de vrouw wou hem ook eens zien, dus dan maar een 3e keer deze "live action remake van Into The Spiderverse". Het is en blijft een pop-corn filmke, dus ik zal me wel niet vervelen.
Tot mijn verrassing moet ik mijn mening bijstellen. Deze keer werkte de film wel voor mij, beat for fucking beat was ik mee. Alle emotionele snaren waar ze aan trokken werkten, de actie was on point, alle throwbacks naar vorige films zijn boenk erop, en iedereen is zich duidelijk aan het amuseren.
I had lots and lots of fun and I really don't know why.

Air

Over het algemeen is Air een solide film die Affleck kan toevoegen aan zijn toch al indrukwekkende cv als regisseur. Zorg dat dit bekeken wordt mensen, het verdient het.

I did bud. I liked it. Films zoals Air en Moneyball lijken qua concept vaak op een fancy powerpoint (prezi's of noemen de cool kids dat tegenwoordig?) maar ze zijn vreemd genoeg compelling as fuck en ze kijken verbazingwekkend vlot weg. Ik had op geen moment door dat deze bijna 2 uur is. Toch weer een teken dat Affleck als regisseur toch geen hack blijkt te zijn.

Highly recommended.
Fast X
Hoe maak ik een serie gestoeld op ongeloofwaardigheid nog ongeloofwaardiger? => Fast X
Hoe giet ik een extra emmer kaas over een al enorm cheesy main dish met als dessert keuze voor kaas? => Fast X
Hoe maak ik een onnozel overdreven sterrencast nog groter? => Fast X
Hoe gooi ik nog meer geld door ramen en deuren naar buiten? => Fast X
Hoe spring ik nog hoger en verder over de haai, terwijl we de haai al hadden vervangen door een nucleaire explosie in de ruimte? => Fast X
Conclusie van Lint? =>
love-actually-andrew-lincoln.gif

Wel, als er iets consistenter is dan mijn stoelgang (ik lieg, ik heb de laatste 2 weken nauwelijks nog kunnen kakken, ik wou gewoon mijn stoelgang verwerken in een comment) is het wel de FF franchise. MOOOAAARRR of all of the above en ook de offscreen antics zullen nooit veranderen want blijkbaar is beef met Vin ook een vereiste voor deze films.

It is what it is 🤷‍♂️

Demons 2 (1986)

Grotesker, bloederiger, sillyer en Italiaanser dan zijn voorganger. En net zoals zijn voorgangen is Argento zijn invloed ook hier duidelijk te spotten. I liked.

Sick (2022)

Eén van de weinige films waar de Covid Pandemie letterlijk wordt vermeld en zelfs onderdeel is van het plot. De begin credits gooiden de naam Kevin Williamson in mijn gezicht en vanaf het eerste moment is dat ook uitermate duidelijk (KW films zijn nu eenmaal nogal makkelijk te spotten)

I kinda liked deze scream during Covid.

Air
Met HEEL veel plezier bekeken!! Heel vergelijkbare film als Moneyball, beide films een boeiende mix van drama en comedy met een documentaire-achtige insteek.
Het tempo van de film is geweldig ... snel en houdt de aandacht er goed bij, zonder dat het gerushed voelt.
Het is enigszins oppervlakkig, maar hey, het is leuk en kijkt lekker weg 🤷‍♂️.
De keuze om Jordan's gezicht te vermijden, verdient een thumbs-up, omdat het een interessante artistieke beslissing is die goed werkt in de context van de film.

Wat betreft de casting kan ik het negatief zeggen: Iedereen speelt zichzelf, Damon is Damon (maar dikker), Tucker is Tucker, Bateman is Bateman, Davis is Davis. De enige die een rol lijkt te spelen is Affleck.
Maar de film was goed, dus laat het me positief zeggen: De casting is fantastisch en fucking spot-on.

merci.
Ik was al even aan het denken om deze eens te zien.
Hun (Damon en Affleck) vorige samenwerking, good Will hunting, vind ik een van de betere films die ik al gezien heb.

Terug
Bovenaan