Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Palm Springs (2020)
Uitstekende keuze van mezelf als eerste film van het jaar. Vraag mij eigenlijk af waarom ik die niet eerder heb bekeken.
Zalige film in zijn genre, zo zijn er vele (timeloop). Maar deze was een van de beste :)
 
Ik vond hem geweldig!

Druk / Another Round
Goede film met een geweldige Mikkelsen. Leuk om te zien hoe de balans wordt gehouden tussen het plezier van drinken en het gevaar dat alcohol met zich meebrengt.
En wie kan nu stilzitten op The Meters...
Echt dan, he! Needle drop van het jaar voor mij.
 
The Wretched

Goh ja, het is natuurlijk niet eenvoudig vandaag te verrassen met goede horror, deze doet dat wel een beetje, maar toch gaat hij nooit ver van de platgereden paden af. Goed gemaakt en best goede momenten, maar toch allemaal wat te voorspelbaar. 6.5/10
 
WONDER WOMAN 2: ok de reviews hier waren spot on,

wat een draak van een film zeg... en nogtans met zelfde cast en regisseur als de eerste... what could possibly go wrong??

saai verhaal, saaie bad guys , en ik snap nog steeds het gedoe niet waarom
chris pine in een ander lichaam zit
.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WONDER WOMAN 2: ok de reviews hier waren spot on,

wat een draak van een film zeg... en nogtans met zelfde cast en regisseur als de eerste... what could possibly go wrong??

saai verhaal, saaie bad guys , en ik snap nog steeds het gedoe niet waarom
chris pine in een ander lichaam zit
.
Thanks voor de spoiler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer realistische weergave van zatte mensen ook. Ik dacht regelmatig 'dat is exact wat ik ook zou doen'
En bevat de cut van het jaar
Als ze in de winkel naar die vis zoeken die niet in voorraad is -> plotse cut en ze zijn aan het vissen. Geniaal.
Ongelooflijk.
 
The Midnight Sky - 6/10 (George Clooney, 2020)

Aangenaam kijken, maar niets dat we nog niet hebben gezien en wat aan de lange kant voor wat die eigenlijk te vertellen had.
 
Ava - zogezegd een actiefilm, maar het was meer een drama over de band met haar ouders, zus en ex, dan actiefilm.
Actie was ook niet spectaculair te noemen en de finale was zelfs ronduit teleurstellend en ongeloofwaardig. De voorlaatste scene kwam er pas echt spanning/versnelling in het verhaal, maar dan was het ineens gedaan. Heel eigenaardig.
Acteerprestaties waren ook niet denderend te noemen. Behalve als de bedoeling was om vlak en afgeleefd over te komen :p. Neen, enkel de moeder en zus wisten enige emotie over te brengen, maar voor de rest was het een flauwe bedoening. Nochtans grote namen die meededen.
 
Deze week gezien:
- The Adventures Of Tintin (2011): 7.5/10
- The Incredibles (2004): 8/10
- Incredibles 2 (2018): 7.5/10

En nog wat Pixar shorts:
- Jack-Jack Attack (2005): 7.5/10
- Boundin' (2003): 7.5/10
- Auntie Edna (2018): 7/10
- Bao (2018): 7.5/10
 
Blue Thunder (1983) - 7.5/10

Enerzijds een beetje underwhelmed omdat in mijn herinnering die helikopter vroeger veel cooler was. Anderzijds goeie ouderwetse actiefilm uit de jaren '80 zonder CGI en met echte effecten en stunts. Er is ook een scène waar de mannen vanuit de helikopter een naakte dame begluren die yoga aan doen is. Was mij vroeger totaal ontgaan, wellicht was ik toen nog een beetje te jong ;)
 
The Midnight Sky - 6/10 (George Clooney, 2020)

Aangenaam kijken, maar niets dat we nog niet hebben gezien en wat aan de lange kant voor wat die eigenlijk te vertellen had.
Gisteren gezien met de madam, en ik vond het best een fijne film. Ik weet dat hij niet super warm onthaald is, maar ik heb geen enkel probleem met de typische kritiek (pacing, on the nose, leentjebuur bij anderen,...).

Ik vond het eigenlijk een leuk tempo hebben, mooie reveal die ik zelf pas iets op voorhand doorhad, en verfrissend om zo een emotioneel zware topics (zowel globaal als persoonlijk) op een niet "ik sla u plat in het gezicht want ge zult moeten beseffen hoe eeeeeerg het allemaal is" manier te brengen.

Wat mij wel echt tegen stak was de casting van jonge Clooney. Ik heb de film gepauzeerd om op te zoeken of dat wel Clooney moest voorstellen of niet, zo hard was ik in de war o_O .
 
Wonder Woman 1984

Mijn wens om een deftige film te zien is hierbij in rook opgegaan. Hopelijk hangt Gal de zweep aan de wilgen.
 
Ghostbusters 2016.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Laatste half uur vond ik nog best ok. Door het eerste anderhalf uur heb ik me moeten worstelen. Ik vind de humor echt tenenkrullend en dan vooral van die Holtzmann. Wel leuk de cameo’s.

Wat vinden jullie van deze?
 
Ik vond dit net de zwaarste film die ze al gemaakt hebben, of toch zeker de meest volwassene. Het is een existentiele crisis vermomd als kinderfilm.
Ik denk eerlijk gezegd dat kinderen hier thematisch niets aan gaan hebben. De conclusie is dat een man accepteert dat hij gaat sterven en dat zijn leven de moeite waard was. Dat kan een kind niet vatten.

Maar wel fenomenaal. Deze gaat heel hoog in mijn pixar-ranking komen. Visueel inderdaad ongelooflijk mooi. Ik zat regelmatig met kippenvel en open mond te staren naar de verbluffende beelden. Op zo'n momenten weet ik waarom ik een maandloon heb uitgegeven aan mijn tv.
En het verhaal was ook perfect. Pete Doctor bevestigt nog eens dat hij het grote genie is bij Pixar. Prachtige zoektocht naar wat het leven waardevol maakt, met een sublieme finale.
Helemaal dit eigenlijk.
Meteen na het kijken hadden we met twee zoiets van: dit is echt niks van de kindjes. Die gaan daar niks aan hebben.
Wall-E, UP: dat zijn imo kinderfilms met meer diepgang, iets extra waar volwassenen iets aan hebben. Maar Soul is gewoon een animatiefilm voor volwassenen.
 
Ghostbusters 2016.

Ik weet niet wat ik er van moet denken. Laatste half uur vond ik nog best ok. Door het eerste anderhalf uur heb ik me moeten worstelen. Ik vind de humor echt tenenkrullend en dan vooral van die Holtzmann. Wel leuk de cameo’s.

Wat vinden jullie van deze?
Jammer genoeg niet goed, maar lang niet zo slecht als de overdreven lelijke reacties die de film heeft uitgelokt (zelfs voor de release). Ik vind Holtzmann zelf heel grappig, maar is idd een eigenaardige vorm van humor die velen blijkbaar ergerlijk vinden.
 
The Foreigner

Redelijk voorspelbare actiefilm met een standaard plot. Met Jackie Chan die het wel degelijk doet.
 
Aangezien hij sinds kort op Netflix staat, gisteren eindelijk Get Out gezien.
Op zich ben ik absoluut geen fan van het genre, een film als The Invitation vond ik bijvoorbeeld een bijzonder ongemakkelijke - zelfs onaangename - kijkervaring. Maar deze vond ik wel heel goed, vooral door de satirische ondertoon en het aangename tempo.
 
12 MONKEYS

dit moet toch wel de vreemdste film zijn die ik ooit heb gezien. tot het eerste uur was ik nog goed mee, daarna totaal niet meer....
iemand die de uitleg wil doen via spoiler tags? thx


JUDGEMENT NIGHT

als kind vond ik dit een super thriller, nu zoveel jaren later, moet je echt de knop omdraaien, een tijd waar geen gsm's of gps bestonden, dan ja kan je inderdaad verdwaald geraken in een andere stad en opgejaagd worden.... meh, die film doorstaat niet echt de tand des tijds imo
 
12 MONKEYS

dit moet toch wel de vreemdste film zijn die ik ooit heb gezien. tot het eerste uur was ik nog goed mee, daarna totaal niet meer....
iemand die de uitleg wil doen via spoiler tags? thx
Die film moet je toch wel een paar keer zien om het geheel beter te snappen
 
Terug
Bovenaan