Film Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Soul - 8/10 (Pete Docter, 2020)

Erg van genoten. Leuk verhaal dat veel inspiratie heeft gehaald bij een van mijn persoonlijke favorieten, A Matter of Life and Death. En wat Pixarfilms zelf betreft moest ik vaak denken aan Inside Out door de unieke, abstracte vormgeving van interne menselijke processen, maar in dit geval eerder spirituele dan psychologische. Zalig ook dat de eerste keer dat Pixar een mens als hoofdpersonage neemt, ze hebben gekozen voor een zwarte New Yorkse jazzmuzikant.
De vergelijking met Inside Out is er sowieso omdat Pete Doctor volgens mij de schrijver/creator is van beide films ('Up' en Wall-E zijn ook van hem).

Hier staat hij toch ook hoog in de lijst van Pixarfilms.
 
Inside Out vond ik nogal een tegenvaller maar ik wil deze zo snel mogelijk gezien hebben!
Enkel op Disney+ zeker? :(
 

A Quiet Place​

7/10
Goede spanning, maar werd telkens onderbroken door reclame (had hem opgenomen) dus zo was de spanning wat weg.
Verhaal was goed, maar niet wow. Blijkbaar komt er in maart deel 2... ben benieuwd
 
The Midnight Sky (2020): niet zijn (George Clooney) beste, maar ik vond em zeker in orde --> 6,5/10
Het dystopia genre ligt me wel, ik had graag wat meer informatie gezien over Earth, but not bad!
Faire score. Vond 'm ook niet top, maar heb wel geïnteresseerd gekeken van begin tot einde. Ze hebben weer heel wat 'wetenschappelijke vrijheheden' genomen, maar heb me daar tijdens de film niet te hard aan gestoord.
Heb me steeds zitten afvragen wat het laatste overlevende koppel dan kon uitvoeren. Met 2 zullen ze de soort niet staande kunnen houden :unsure:
 
Jep Soul hier ook serieus de moeite. Ik vond Pixar er het laatste decennia een beetje op achteruit gaan. Hun films waren nog wel goed maar haalden imo niet langer het niveau van hun originele klassiekers. Voor mij was het al van 2009's Up geleden dat ze nog eens zo gescoord hebben.

De nieuwe Vinterberg; Another Round smaakte trouwens ook wel. ;p
 
  • Leuk
Waarderingen: beek
Gisteren WW84 gezien .. de eerste helft vond ik vreselijk (en ik ben wel liefhebber van het genre). De tweede helft vond ik veel beter. Echt een groot verschil ..
 
Soul is een prachtige (!!!) existentiële pletwals met een dijk van een soundtrack. Moeiteloos film van het jaar en dat zou ik wellicht ook zeggen als er ik meer dan 3 had gezien. :unsure:
 
Soul

Mja, het is natuurlijk weer knap gemaakt en hij is best wel grappig en meeslepend hier en daar. Maar ik had toch doorlopend een zowat "seriously?" gevoel, dat ze zich bij Pixar toch net iets te serieus aan het nemen zijn. Om dan uiteindelijk toch maar te belanden in een doorsnee verhaal en situatie dewelke al helemaal zijn platgereden in Hollywood. Ik begrijp dat mensen deze fantastisch vinden hoor, maar het pakte niet meteen bij mij.
6,5/10.

ik vond de scenes en het hele idee van die You Seminar nogal vergezocht en hoogdravend, en dan zeker wanneer ze er Moeder Theresa godbetert gaan bijsleuren. Om dan uiteindelijk te belanden in een soort bodyswap verhaal dat op zich best grappig was, maar voor mij totaal niet rijmde met die hoogdravendheid van daarvoor. Het voelde voor mij aan alsof de makers toch heel hard wilden tonen hoeveel diepgang ze wel niet hebben. Terwijl dat voor mij totaal niet nodig is bij dit soort films. I just wanna be entertained, you pompous idiots 😋
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn vrouw aangepord om een van deze dagen naar Soul te kijken. Wat ben ik toch een volger.
Haha, mijn vrouw wou eerst ook niet echt kijken, was haar al een paar dagen aan het overtuigen, "maar allé schat, die is naar het schijnt supergoed...". Ze vond hem ook wat teleurstellend, nu heb ik het weer gedaan natuurlijk :cautious:
 
Het is verre van een perfecte kinderfilm, daarvoor is het script soms wat te slordig en de mopjes niet altijd talrijk of grappig genoeg. Maar de facetten waarop hij een kinderfilm uitdrukkelijk overstijgt zijn zodanig goed uitgewerkt dat ik mij daar totaal niet aan erger (en dat had ik bij Inside Out bijvoorbeeld wel).
 
Wonder Woman 1984 heeft nauwelijks Wonder, een verschrikkelijk saai scenario en een belachelijke finale die het resultaat lijkt van haatseks tussen Cats en Catwoman. Er zit één sterke scene in de film, de 128 andere minuten zijn zielloos, Kiddibul waar de prik van verdwenen is.
 
Het is verre van een perfecte kinderfilm, daarvoor is het script soms wat te slordig en de mopjes niet altijd talrijk of grappig genoeg. Maar de facetten waarop hij een kinderfilm uitdrukkelijk overstijgt zijn zodanig goed uitgewerkt dat ik mij daar totaal niet aan erger (en dat had ik bij Inside Out bijvoorbeeld wel).
Een animatiefilm hoeft voor mij absoluut niet de perfecte kinderfilm te zijn hoor. De beste (computer)animatiefilm ooit imo is Rango, en hoewel mijn dochtertje van 3 die ook fantastisch vindt, enkel volwassenen kunnen de humor daarin echt smaken of snappen. Al is ook die niet voor iedereen weggelegd. Maar bij Soul had ik constant het gevoel dat ze het animatieverhaal wilden overstijgen, door te tonen hoeveel diepgang ze wel niet in hun films en verhalen kunnen steken. Het kwam bij mij echt heel pompeus over. In een gewone film kan ik dat existentiële wel smaken, in een animatiefilm pakt het bij mij gewoon een stuk minder.
 
Terug
Bovenaan