Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Togo.

Goede feestdagen film voor mij.
mooi gemaakt en echt spannend! Ook weer iets bijgeleerd.

9/10 voor mij.
 

Deze toch maar bekeken ondanks de ‘mindere’ score op IMDb. Vond hem toch vrij goed, weet niet waarom deze zo een ‘lage’ score krijgt.. Zou hem toch wel aanraden als je op zoekt bent naar iets luchtigers eens.


Leuk ‘concept’, maar toch met iets minder interesse gekeken.


Deze stond al lang op het lijstje en eindelijk eens gekeken. Goede film, maar begrijp de top scores wel niet echt goed, maar vermoed dat dit misschien eerder zal liggen aan het feit dat dit al zo’n oude film is. Had nog iets meer actie verwacht.


Ik kijk meestal geen films op IMDb met een score lager dan 6, maar merk dat de laatste tijd veel films nogal snel slechte scores krijgen. Zou daar iets veranderd zijn, of is iedereen gewoon kritisch ter geworden?
 
IMDb scores zijn een vreselijke maatstaf voor de kwaliteit van een film. Als je weet naar welk soort film je op zoek bent (op basis van bv genre of tijdperk, regisseur) kan je beter even zoeken op de toplijsten van Time Out, AFI, BFI, They Shoot Pictures, The A.V. Club...

Wat The Godfather betreft, als je op zoek was naar actie dan zat je daar inderdaad niet bij de juiste film.
 
IMDb scores zijn een vreselijke maatstaf voor de kwaliteit van een film. Als je weet naar welk soort film je op zoek bent (op basis van bv genre of tijdperk, regisseur) kan je beter even zoeken op de toplijsten van Time Out, AFI, BFI, They Shoot Pictures, The A.V. Club...

Wat The Godfather betreft, als je op zoek was naar actie dan zat je daar inderdaad niet bij de juiste film.
Zal ik eens bekijken, thx! Was niet op zoek naar actie hoor, had dat gewoon verwacht precies..
 
Mank - 8.5/10 (David Fincher, 2020)

Toen ik hoorde dat de nieuwe Fincher een Citizen Kane-related biopic ging worden, had ik serieus mijn twijfels. Fincher leek mij niet de geschikte regisseur voor dit project. Boy was I wrong. Het tempo ligt ontzettend hoog, en in het begin was het wat wennen, maar ik kwam al vrij snel in het ritme van de film, was overdonderd door de energieke dialoog en swingende soundtrack, en werd herinnerd aan het feit dat Gary Oldman echt goed kan acteren, iets dat ik al bijna vergeten was. Maar het is niet enkel Oldman als Mank die de show steelt, ook Amanda Seyfried, Lily Collins, Arliss Howard en Tuppence Middleton dragen bij aan het fenomenale acteerwerk in deze eindeloos plezierige ode aan het Hollywood van de jaren '30. Tel daar nog een dosis politieke commentaar aan toe, en het resultaat is een van mijn favoriete films van het jaar.

Druk aka Another Round - 7.5/10 (Thomas Vinterberg, 2020)

Weer een succesfilm van Vinterberg, wat nodig was na dat gezonken ship genaamd Kursk. Fijn acteerwerk van de hele Vinterberg stock company, interessant concept dat goed wordt uitgewerkt met fijne balans tussen komedie en tragedie. Het is geen meesterwerk, maar het was wel een stroke of genius om Cissy Strut te gebruiken tijdens de fameuze drinkalot sequentie.
 
IMDb scores zijn een vreselijke maatstaf voor de kwaliteit van een film. Als je weet naar welk soort film je op zoek bent (op basis van bv genre of tijdperk, regisseur) kan je beter even zoeken op de toplijsten van Time Out, AFI, BFI, They Shoot Pictures, The A.V. Club...

Ik vergelijk meestal de Metacritic score met die van IMDB, dat geeft ook een beter idee.
 
Gisteren a house with a clock in its walls gezien. cva verhaal met potentieel maar weinig resultaat en barslecht einde.
 
Sonic

Je wist altijd wel dat dit geen goede film ging zijn. Quasi onmogelijk als je op het schizofrene bronmateriaal afgaat. Maar godverdomme, als je het geheel respecteert voor de simpele kinderfilm het is en niet de therapeutische verzoening en reflectie zoekt van Pixar's beste dan heb je net meer dan 90min afleiding voor de jongste onder ons, met zelfs 1 a 2 memorabele scenes voor de ol skool fans die de blauwe egel al lang hebben achtergelaten bij het furry volk dat hem heeft geclaimd. En verkracht.

Carrey als Robotnik.. ondanks dat het echt ne phone in rol leek met veel "repeat" tricks uit zijn spazoide jaren was die eindscene toch wel effe kippenvel.
 
Ja, ik vond Jack Black nog wel goed gecast, hij heeft daar nog een leuk personage van gemaakt. Maar Eli Roth, wat een non-talent...
Jip, die casting was OK, regie niet echt een mening over, maar djeezes dat script ... Die pipikaka-humor (en dan specifiek het minstens 3x terugkomen van die leeuw/struik die de kattenbak niet gebruikte) en de overdreven "happy family"-vibe op 't einde verpesten heel de balans tussen comedy en (kindvriendelijke) horror.
 
Minuscule 2 - Nog leuk gemaakt, luchtig, leuk om met kleine(re) kinderen te zien en voor de volwassenen goed genoeg gemaakt om zich ook te amuseren.
 
The Foreigner
(op Netflix)

8/10
Zat goeie spanning in, kon mijn aandacht goed houden. Aanrader
 
Death to 2020 (2020): best grappig gebracht, ware het niet dat ik de ganse tijd last had van plaats vervangende schaamte / cringes op moment dat echte (Amerikaanse) beelden werden gebruikt (van bvb Trump en Rudi) en uiteindelijk komt de mensheid er niet goed uit.

Samuel L J, Lisa C en Hugh Grant waren voor mij een mooie meerwaarde ^^
Dit bracht voor mij de score op 7/10
 
  • Haha
Waarderingen: Hawk
Color Out of Space - 8/10 (Richard Stanley, 2019)

Zeer, zeer jammer dat corona de deuren van de bioscopen deed sluiten voor Halloween, want ik ging hem normaal op het grote scherm mogen bewonderen. Dan maar thuis in de zetel in een altered state met koptelefoon op. Ik was enorm onder de indruk van de in-camera effects en uiteraard ook van al het postwerk dat hierin is gekropen. Iedereen heeft zich hiervoor ingezet, en dat zie je en hoor je maar al te goed. Hopelijk krijgt Stanley het voor elkaar om zijn andere twee Lovecraftprojecten van de grond te krijgen.
 
Ik vond hem geweldig!

Druk / Another Round
Goede film met een geweldige Mikkelsen. Leuk om te zien hoe de balans wordt gehouden tussen het plezier van drinken en het gevaar dat alcohol met zich meebrengt.
En wie kan nu stilzitten op The Meters...
 
Terug
Bovenaan