Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Führer und Verführer

Zalige film, details en nog details volgens de 'sardienenmethode' meesterlijk in mekaar geflanst. @TRUMP had ik geweten dat je zo'n filmliefhebber was ging ik je ook mee uitgenodigd hebben...

Een andere kijk op de methoden en uitvoerders van de Duitse propaganda tijdens WO2.

Als we het moeten vergelijken met de Trump administratie, is het niveau ver onder dat van toen.

Platoon : Een van de allerbeste oorlogsdrama's ooit imo. Een meesterwerk van (en met) Oliver Stone. Ik vind de Vietnam oorlog altijd erg interessant en veel controversiele thema's over deze oorlog komen aan bod in deze film. Sheen is perfect gecast als jonge naïve soldaat die denkt goed te kunnen doen in de waanzin en gruwel die oorlog werkelijk is. Aan de eene kan is er Sgt. Elais (Willem Dafoe) die nog waarden en normen heeft in deze oorlog. Terwijl aan de andere kant van dat spectrum Sgt. Barnes (Tom Berenger) hebt die compleet verteerd is door oorlog. 9/10

The Heron and the boy
: Ik ga mss een paar mensen tegen de benen trappen nu maar ik verstond niks van deze anime, ik vond het op geen moment zelfs interessant en dat is niet de eerste keer dat ik dit ervaar bij een Studio Ghibli film. bij Princess Mononoke had ik dit ook. Ik vond die ook totaal niet interessant om volgen en was eigenlijk blij dat deze om was. Ik denk qua anime dat ik meer richting de iets ruwere actie ipv het zweverige en fantasierijke van Ghibli lijk te neigen. 2/10

The Substance waarom moesten ze deze opf*cken? Begon zo goed, fris, intelligent, intrigerend. Alles zat goed, ik was engaged, ik snapte de boodschap... Waarom was dat laatste half uur nodig? Ik begrijp het niet. Ugggh. Dikke 8/10 geweest, nu een 6.5/10 en doet me enorm zeer dit te moeten geven. Ik heb niks tegen gore, maar dit had gewoon echt nul, noppes, nada de ballen meerwaarde.
Haha, hoe het kan verschillen. Dat laatste half uur was gewoon de kers op de taart, een opbouw naar een hoogtepunt dat zo over the top is in een film over een situatie die steeds meer en meer ontspoort. Zalig.

Haha, hoe het kan verschillen. Dat laatste half uur was gewoon de kers op de taart, een opbouw naar een hoogtepunt dat zo over the top is in een film over een situatie die steeds meer en meer ontspoort. Zalig.
Ik vind dat de film mooi opbouwt in het begin maar dan veel te lang blijft hangen in de 'aftakeling' fase. Helemaal akkoord dat het einde feweldig is, heel vreemd dat dat als een minpunt wordt ervaren, zeker als je tot dat punt al mee was met de film...
Voor mij was het eerder een punt waar plots mijn interesse terug werd aangewakkerd na een saaie, langgerokken second act.

Malignant

Hmm, begon heel sterk en er zitten enkele sterke filmtechnische scenes in die gedragen worden door een speciale soundtrack die werkt. Maar dat wordt teveel afgewisseld met onnozele acteerprestaties en goedkope scenes. Precies of de film weet niet welke kant hij op wil.

Al bij al mij er mee geamuseerd. Maar ik ben er nog steeds niet uit of hij nu goed of slecht is.

In Hell (2003)

een lege doos van een film, weer zo'n typische "na-dagen-van-carriere film van JCVD".

nee, er zitten daar echt geen uitzonderingen bij hoor, in die na 2000 films. allemaal rotslecht. ik ga geen meer bekijken van hem , na die eeuwwisselling

Net 8u vlucht gehad en volgende films gekeken (vermoed wel dat er heel wat in geknipt is, Qatar Airways).

Civil War
Geen film over een burgeroorlog maar eentje over oorlogsjournalisme. Had meer in gezeten.

Juror #2
Ik vind Nicolas Hoult een miscast, verder vond ik het een interessante premise die niet heel goed uitgewerkt werd.

Doctor sleep
Rewatch, blijft een goede Stephen King adaptatie die met het nodige respect Kubrick en King met elkaar verweeft.

The Electric State : Netflix strikes again. Wat zij zo goed doen met hun original series is 100% het tegenovergesteld qua film. 300 miljoen USD voor een kinderfilm, je moet het maar doen. Op geen enkel moment boeit het verhaal. Millie Bobby Brown, Chris Pratt en de Russo broertjes zullen wel dik betaald zijn voor dit maar ik zou het liever toch niet op mijn CV willen. Het merendeel vh budget zou naar de CGI zijn gegaan had ik gelezen maar zelfs dat vond ik niet zo speciaal eigenlijk. 5/10

Terminator 2 :
Rewatch natuurlijk, hoort thuis in elke top 5 van Sciencefictionfilms 9/10

The Matrix :
Ook een rewatch van gedaan gisteren, zelfde verhaal als T2 9.5/10

The Electric State : Netflix strikes again. Wat zij zo goed doen met hun original series is 100% het tegenovergesteld qua film. 300 miljoen USD voor een kinderfilm, je moet het maar doen. Op geen enkel moment boeit het verhaal. Millie Bobby Brown, Chris Pratt en de Russo broertjes zullen wel dik betaald zijn voor dit maar ik zou het liever toch niet op mijn CV willen. Het merendeel vh budget zou naar de CGI zijn gegaan had ik gelezen maar zelfs dat vond ik niet zo speciaal eigenlijk. 5/10
Goed, dan bespaar ik mij de moeite om hem te bekijken.
Buiten Stranger Things kan ik MBB moeilijk uitstaan. Sinds ik gelezen had dat ze echt een diva karakter heeft en zich beter voelt dan haar mede acteurs moet ik er minder van weten.
Terminator 2 : Rewatch natuurlijk, hoort thuis in elke top 5 van Sciencefictionfilms 9/10
:love2:
The Matrix : Ook een rewatch van gedaan gisteren, zelfde verhaal als T2 9.5/10
:love2:

The Brutalist

Af en toe mooie shots, maar veel te pretentieus. Vreemde soundtrack ook.
Uiteraard ook gewoon veel te lang :unsure:
Was niet mijn ding dus.

Jackass Forever.

Jeugdsentiment maar ik heb mij echt kapotgelachen, heel dikwijls me de vraag gesteld, maar waarom doe je toch zoiets?
Brainless entertainment.

Ook gezien. Ergens wel jammer want het verhaal had wel iets maar over de gehele lijn miste het veel. Echt vrolijk ga je niet worden van zo'n films, helaas.

Tearjerker Sunday

Schoon verhaal, goed geacteerd.

Terug
Bovenaan