Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

The Gullspång Miracle:

What the hell was dat??? Een Zweedse docu over twee zussen die door een onwaarschijnlijke speling van het lot in contact komen met een vrouw die als twee druppels water op hun overleden oudere zus lijkt.
Wat volgt is een verhaal dat zodanig van de pot gerukt is dat er geen touw meer aan vast te knopen valt, met plottwists en personages die qua vreemdheid en absuriditeit niet misstaan in een gemiddelde Twin Peaks-aflevering.
Helaas is er nooit een echte payoff en worden de vragen niet beantwoord en dat zorgt dat je wel met een onbevredigend gevoel achterblijft. Zeker als je dan nog eens het geluidsfragment na de aftiteling hoort…

Führer und Verführer.

Zeer indrukwekkende biopic over Joseph Goebbels tussen 1938 en 1945. Ik zou zijn dagboeken eens moeten aankopen. Fascinerend hoe leugen en waarheid in elkaar worden gedraaid en uiteraard ook op toepassing vandaag. Daar wordt in het prille begin van de film nogal uitdrukkelijk op gewezen, maar eigenlijk is dat niet eens nodig.

Sportpalast speech in 1943 moet toch fenomenaal zijn geweest om te ervaren.

Een van de allerbeste westerns ooit. Ook veel meer dan een "gewone" western. Clint is geniaal uiteraard. Het verhaal is veel meer dan een standaard western.

Vrij zeker dat Hideo Kojima deze film als invloed had voor z'n Metal Gear Solid serie

10/10

Een van de beste films ooit

Nefarious
Een soort conservative - christian horror film over een moordenaar die al dan niet bezeten is.
Kijken als: Je een preek over abortus, oorlog tegen ongelovigen en atheisme wilt krijgen.
Niet kijken als: je smaak hebt.

Een van de allerbeste westerns ooit. Ook veel meer dan een "gewone" western. Clint is geniaal uiteraard. Het verhaal is veel meer dan een standaard western.

Vrij zeker dat Hideo Kojima deze film als invloed had voor z'n Metal Gear Solid serie

10/10

Een van de beste films ooit
Lang geleden voor mij maar is een van mijn favoriete westerns

Creep (2014) en Creep 2 (2017) (7/10)

Ik snap niet waarom dit beschouwd wordt als horror buiten wat voorspelbare jumpscares. Het voelt wel realistisch aan maar je moet voor 'found footage films' zijn.

The Order: zeer degelijke thriller, heel goeie Jude Law ook imo. Er had denk ik nog wel meer in gezeten, of ik mis iets. Maar het rare is dat ik niet echt kan zeggen wat. Verhaal, pacing, acteerprestaties: allemaal on point. Maar toch ik ergens wat op m'n honger zitten.

Nefarious
Een soort conservative - christian horror film over een moordenaar die al dan niet bezeten is.
Kijken als: Je een preek over abortus, oorlog tegen ongelovigen en atheisme wilt krijgen.
Niet kijken als: je smaak hebt.
Ik zie daar de laatste tijd opvallend veel reels van op FB, nu je het framed als "conservative christian horror" zal dat geen toeval zijn. Het concept van een "apologie van de duivel" vind ik nochtans interessant. In het hoofdstuk "De Duivel" in De Broers Karamazov van Dostojevski wordt dat op een meesterlijke manier beschreven.

Hebben de filmkenners hier nog tips over dat onderwerp? The Devil's Advocate is een gekend voorbeeld.

Rewatch van PLANET TERROR

Damn wat een fun!
Film vliegt voorbij als een leuke rollercoaster.
Toevallig deze week ook Death Proof (was op TV ) nog eens meegepikt, en dat vind ik toch wel het mindere broertje....

Teveel gezwets, en net iets te weinig gerichtheid. Zeker niet slecht, maar verveelde toch meer ....

THE MARTIAN (2015)

leuke film, had hem nog niet gezien.

Beetje armageddon gevoel (america saves the day), maar dat is normaal :woohoo:

Terug
Bovenaan