Welke film heb je vandaag gezien en wat vond je ervan?

Akkoord met het laatste (met de rest ook hoor), waardoor The Hobbit sneller verouderd aanvoelt dan LOTR. In LOTR is nog veeeel meer gebruik gemaakt van kostuums, prothesen, practical effects etc. Er zijn maar enkele momenten waarin CGI een beetje pijnlijk is, maar dat is echt de allerkleinste nitpick op de sublieme trilogie die LOTR is, en wat wil je bij films van +20 jaar oud... Dat heeft dan ook te maken met de 4K OLED tv's van tegenwoordig, vroeger op een CRT zag je die onvolmaaktheden niet.
En de remasters zijn ook allemaal slecht, dus de beste versies waren de originele op idd een CRT of gewone HDTV.

Damage
Ene keer in Julietta Binoche haar ogen kijken en je gooit uw hele leven overhoop: de film.
Wel een grappige review gelezen. "Twee mensen die hun partners bedriegen, 1tje omdat ze een vaag jeugd trauma heeft, de ander schijnbaar gewoon omdat hij een man is. "

Laatst bewerkt:
Niet dat alles slecht is aan die films eh. Maar er zijn toch wel teveel nitpicks om dit als een van de grootste trilogies ooit te zien :unsure:
Ik kan me met de beste wil van de wereld geen enkele trilogie opnoemen, die beter is dan LOTR.
Nolan' Batman en de OG Star Wars hebben telkens een derde film waar ik me moet doorsleuren.
ROTK is ook het derde wiel aan het wagen, maar in veel mindere mate dan bovenstaanden.
De Dollars-trilogie komt mss in aanmerking, maar die eerste heb ik jammer genoeg nooit gezien.
Better Man - 8/10
I'm a sucker for biopics. Heel flashy en deed mij vaak denken aan Rocket Man. CGI-aap paste eigenlijk wel, wss omdat hij zo fel op Williams trekt :unsure:
Alvast goed dat die niet veel opbrengt. Ik sta niet te wachten op meer van dat soort films.
Een aap als 'mens' tussen de mensen. Cats van een paar jaar terug zou ik beter kunnen verdragen.

Gisteren net gezien. Vond die toch ook meer dan behoorlijk en heb niets met Robbie Williams. Ik denk dat het zelfs beter werkte met aap dan als ze andere acteurs hadden laten opdraven voor de verschillende leeftijden of hem digitaal verjongd hadden. Past ook wel wat in dat idee van evolutie als persoon en hoe hij alle "gemaakte" versies van zichzelf moest overwinnen om eindelijk zichzelf te vinden.

1000044903.png

Flow

Fijne animatiefilm met een unieke stijl. Geen woord dialoog in de film, maar de 85 minuten vliegen vrij snel voorbij. Niet zo herinneringswaardig als de eerste helft van Wall-E, maar toch een deftige animatiefilm. The wild robot van 2024 was nog net iets beter voor mij.

Becoming Led Zeppelin (2025)
Aanrader voor de Led Zep fans. Interessante interviews met de drie levende leden, ook gebruikmakende van een zeldzaam interview met Bonham. Nieuwe footage en heel wat muziek. Blij dat ik deze muziekdocumentaire in de cinema zag (geen must maar de audio is er natuurlijk stukken beter).

Afgelopen maand vooral naar films op Mubi gekeken

Trouble Every Day (Claire Denis, 2001) - 8.5/10
Cameraperson (Kirsten Johnson, 2016) - 8/10
Modern Times (Charlie Chaplin, 1936) - 8/10
Nocturama (Bertrand Bonello, 2016) - 8/10
Tweede topper van Bonello die ik zie na The Beast, benieuwd naar zijn andere films.
A Bigger Splash (Luca Guadagnino, 2015) - 7/10*
Suzhou River (Lou Ye, 2000) - 7/10 Beetje Wong Kar Wai light
Grand Theft Hamlet (Sam Crane & Pinny Grylls, 2024) - 7/10
Sluit me aan bij Crock, amusante, beetje dwaze docu die ook iets te zeggen heeft over de covidepidemie en de eenzaamheid en machteloosheid die ermee gepaard ging.
Nuevo Orden (Michel Franco, 2020) - 4.5/10

Paar andere films

Leave No Trace (Debra Granik, 2018) - 7.5/10
Problemista (Julio Torres, 2023) - 7/10
The Order (Justin Kurzel, 2024) - 6.5/10
Better Man (Michael Gracey, 2024) - 6/10
Blijkbaar is mijn liefde voor apen groter dan mijn afkeer van musicals en biografische films.
Wolfs (Jon Watts, 2024) - 5.5/10

Emmanuelle (Audrey Diwan, 2024) - 3/10
Ik ken het origineel van naam en reputatie maar heb die nooit gezien. Ik was benieuwd naar deze remake omdat ik de vorige film van Audrey Diwan erg kon smaken maar dit was een totale sof. Een film over seks en verlangen die totaal niet opwindend was, met een achtergrondverhaal dat me totaal niet kon boeien en acteurs en actrices die blijkbaar voor elke opname een xanax of twee geslikt hebben.

Flow

Fijne animatiefilm met een unieke stijl. Geen woord dialoog in de film, maar de 85 minuten vliegen vrij snel voorbij. Niet zo herinneringswaardig als de eerste helft van Wall-E, maar toch een deftige animatiefilm. The wild robot van 2024 was nog net iets beter voor mij.
Hier omgekeerd, ik vond Flow beter dan The Wild Robot omdat daarbij de laatste act een beetje afstak tegen de rest van de film. Maakt op zich niet veel uit, allebei mooie animatiefilms die wat meer aandacht verdienen!

Hier omgekeerd, ik vond Flow beter dan The Wild Robot omdat daarbij de laatste act een beetje afstak tegen de rest van de film. Maakt op zich niet veel uit, allebei mooie animatiefilms die wat meer aandacht verdienen!
Ik moest in het begin denken aan Cinemasins hun "x seconds of logo's". :D 1 minuut en 50 seconden aan logo's. Nu ja, ik lees juist dat het de oscar won voor beste animatiefilm en dan denk ik ook wel "terecht verdiend". Voor zo een beperkt budget is het straf wat ze gedaan hebben.

Ik moest in het begin denken aan Cinemasins hun "x seconds of logo's". :D 1 minuut en 50 seconden aan logo's. Nu ja, ik lees juist dat het de oscar won voor beste animatiefilm en dan denk ik ook wel "terecht verdiend". Voor zo een beperkt budget is het straf wat ze gedaan hebben.
lol ik heb deze gisteren ook gezien en na een halve minuut dacht ik al "wow... dit zijn veel logo's". Dat ging nog effe door 🥲

Nightbitch (2024)

Nee, ik was niet mee... Amy Adams zet een heel goede prestatie neer, maar daar is alles ook mee gezegd. De film zélf is een beetje willen, maar niet kunnen (of niet durven) ofzo...? Ik weet het niet.

5/10

Wat een trip was dat 😍 ik heb mijn vrouw moeten overtuigen om te blijven kijken want na 5 minuten was zij er al klaar mee. Maar de wending die na het eerste half uur komt, tot de laatste seconde is een pay-off van jewelste.
Ik had er nog nooit van gehoord, maar gisteren dus bekeken: topfilm!!!

Terug
Bovenaan